העומסים באוטובוס בירושלים, היום (צילום: אגד WATCH)
העומסים באוטובוס בירושלים, היום (צילום: אגד WATCH)

הסיבה לאיחורים ולצפיפות באוטובוסים: חוסר היערכות לחופשת הנהגים בחג עיד אל-פיטר

המחדלים בתחבורה הציבורית בירושלים | באגד מודים כי יש מחסור בנהגים בשל החג, אך טוענים כי החברה עומדת ביעדי משרד התחבורה. והנוסעים? הם סובלים ותוהים מדוע לא מפורסמים העיכובים בתחנות האוטובוס האלקטרוניות

פורסם בתאריך: 5.6.19 16:24

עומסים ועיכובים רבים בקווי האוטובוסים בעיר, בעקבות חג עיד אל-פיטר, חג סיום צום הראמדן, שחל היום, רביעי (5.6) ומחר (חמישי, 6.6). נוסעי התחבורה הציבורית מתלוננים על עיכובים רבים באוטובוסים, המתנה ארוכה בתחנות וצפיפות עד אפס מקום.

"המחסור בנהגי אגד מתגבר בגלל החג. למשל, קו 19 מהר הצופים לעין כרם התעכב מאוד, נשלחו אלי מלא תלונות בנושא וגם במרכז העיר רואים את זה". מספר ל"כל העיר" אלעד מלכא (התעוררות) ומנהל קבוצת אגד WATCH. "החג הוא עד יום ראשון, צפויים לנו כמה ימים קשים. היו יכולים לחשוב על נהגים נוספים לתגבור, ולהביא עוד נהגים. היה אפשר לחשוב על עוד דרכים יצירתיות על מנת שנוסעים לא יסבלו. לא היה תכנון מראש, והחג כידוע – זה לא אירוע בהפתעה".



"מה שקורה שנוסעים רבים ממתינים מעל לחצי שעה לאוטובוס, ועד שמגיע האוטובוס הוא מפוצץ עד אפס מקום. פנו אליי מלא בהודעות, וקיבלתי מלא טלפונים". ממשיך ואומר מלכא. "יש הרבה אנשים שלא יודעים שיש חג, והם לא מבינים מדוע כל האוטובוסים מתעכבים. חברת אגד יכלה לפרסם הודעה מראש. יש שלטים אלקטרוניים אפשר לפרסם עליהם הודעה שיש עיכוב באוטובוסים, שאנשים יערכו. הציבור לא יודע שיש חג, ויש משהו חריג".



"בנוסף, אם מדובר בהפחתת שירות יש לבחור את הקווים הכי פחות עומסים. לא קווים שמשרתים הרבה חלקים מן הציבור. לדוגמא בשעה 8:00 בבוקר לקצץ בקו 19 זה לא הכי חכם. אני לא יודע עד כמה הניהול של הפחתת השירות יעיל". מדגיש מלכא.

דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה לפניית "כל העיר" כי "חג עיד אל פיטר יוצר מחסור בנהגים בכלל ענף התחבורה והוא יימשך עד לסוף השבוע הקרוב. מחסור זה מורגש גם בקווים של חברת אגד, אולם החברה עושה ככל שביכולתה להקל על ציבור הנוסעים ומבצעת בימים אלה התאמות בכדי שהפגיעה בנוסעים תהיה מינימלית. לאור זאת, צמצמנו רק נסיעות ספורות בקווים בעלי תדירות גבוהה ולא נגענו בקווים הבינעירוניים – הכל על מנת לשמור על נוחיות הנוסעים ועל שגרת השירות. גם בתקופה זו החברה עומדת בצורה מלאה ב"מפת התנועה" שהוגדרה עבורנו על ידי משרד התחבורה לתקופת החג, ולמיטב ידיעתנו אנו החברה היחידה שעומדת בהנחיות משרד התחבורה בתקופה זו. הודעה על השינויים בלוחות הזמנים פורסמה בעמוד הפייסבוק של אגד והופצה לכלי התקשורת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר