משאית לאיסוף אשפה (צילום: דוברות העירייה)
משאית לאיסוף אשפה (צילום: דוברות העירייה)

האם השירות החדש של פינוי אשפה במוצ"ש אינו מיועד לחילונים?

פיילוט פינוי האשפה במוצ"ש מתרחב לשכונות נוספות בעיר - לפי הודעת העירייה כולן חרדיות. העירייה בתגובה ל"כל העיר": גם שכונת ארמון הנציב תצטרף בשבוע הבא לפעולות פינוי האשפה במוצ"ש

פורסם בתאריך: 5.6.19 11:10

חודשיים לאחר שיצא לדרך פיילוט פינוי האשפה במוצ"ש מארבע שכונות ירושלמיות – אתמול, שני, הודיע ראש העיר משה ליאון כי הוא מרחיב את פעולות פינוי האשפה גם במוצ"ש לעוד תשע שכונות – בכולן, כך לפי הודעת העירייה, מתגורר רוב של תושבים חרדיים.

לפי הודעת העירייה שנמסרה ל"כל העיר" הפיילוט נערך עד כה בשכונות נוה יעקב, הר חומה, רמת שלמה והר נוף. לפי הודעת עיריית ירושלים השכונות הנוספות שבהן תפונה אשפה גם במוצ"ש הן: רוממה, שמואל הנביא, רמת אשכול, מעלות דפנה, סנהדריה, מקור ברוך, גאולה, בית ישראל ובוכרים.

מנגד, בעירייה מגיבים לדברים ומדגישים בשיחה עם "כל העיר" כי פעולות פינוי האשפה במוצאי שבת יורחבו בשבוע הבא גם לשכונת ארמון הנציב – שלדברי העירייה נשמטה בשוגג מהודעת העירייה. עוד הוסיפו בעירייה כי בהמשך, כרגע לא ברור מתי, התוכנית תורחב גם לשכונת גבעת משואה.

פינוי האשפה בשכונות הנוספות בירושלים צפוי לצאת לדרך החל ממוצאי חג השבועות. "המשובים מהתושבים היו טובים מאוד", ציינו בהודעת העירייה, "ולכן העירייה תרחיב את פעילותה ותפנה אשפה במוצאי שבת גם בשכונות נוספות".



כזכור, על הפיילוט העירוני לפינוי אשפה גם במוצ"ש פורסם ב"כל העיר". עד כה עובדי אגף התברואה לא פינו אשפה במוצאי שבת – העבודה לפינוי ערימות האשפה היתה מתבצעת ביום ראשון בבוקר ובמהלך ימי החול בשבוע.

"במסגרת רפורמת הניקיון שעוברת ירושלים בחודשים האחרונים", אמר ליאון על הרחבת הפיילוט, "יצאנו בפיילוט של פינוי אשפה במוצאי שבת בכמה שכונות נבחרות. הפיילוט היה מוצלח מאוד ולכן הנחתי להרחיבו לשכונות נוספות. פינוי האשפה במוצאי שבת הביא לניקיון השכונה לקראת השבוע החדש, וגם הקל על פקקי התנועה בימי ראשון בבוקר. נמשיך לעשות כל מאמץ למען רווחת התושבים".


המרכז המסחרי - רמת אשכול (צילום: שלומי כהן)

המרכז המסחרי – רמת אשכול (צילום: שלומי כהן)




"עיריית ירושלים פועלת כל העת למציאת פתרונות חדשים לשיפור הניקיון ולרווחת התושבים ואכן התוצאות נראות לעין ומביאות רווחה והנאה לתושבים", נמסר בהודעת העירייה על הרחבת הפיילוט. "כל שינוי קטן בהרגלים יכול לסייע לתושבים והמרחב הציבורי יהפוך לנעים ונקי יותר".

בעירייה מבקשים מהתושבים להירתם "ולהוציא את האשפה מהבתים טרם מועד הפינוי ולהניחה בתוך המכלים ולא בצדיהם. יש להכניס אשפה למכלים המוטמנים להקפיד שהקרטונים יהיו מקופלים, כך שישאירו מרחב לאשפה נוספת". עוד נמסר מהעירייה כי "התושבים מתבקשים לא להחנות את רכביהם צמוד למכולות ולמכלי האשפה. גרוטאות וגזם להניח בקרבת המכל והם ייאספו בנפרד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ירושלמי פשוט

    מדהים אותי כמה אתם אתר שלא מייצג את הירושלמים. אלא אליטה שמאלנית חילונית קיצונית שמייצגת פחות מ 2 אחוזים מהעיר. הגיע הזמן לסגור את האתר הזה ולפתוח אתר מאוזן שיתן במה לכול הקהילות השונות בירושלים (כן דתיים וחרדים הם הרוב בעיר אז תתמודדו…)

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם שכונת בית וגן מבקשת להכלל באלו שמפנים בהן אשפה במוצ"ש.כמות הכלים החדפעמיים בפחים עוברים על גדותיהם בעיקר מריבוי ישיבות בשכונה.

  3. נובו

    איזה פרמיטיבי. אצל החרדים שבת זה חג. כל המשפחה יחד ועם סעודות גדולות. אני מזמין את הכתב המטורלל לבוא במוצש לשכונות החרדיות ולראות את פחי האשפה.

  4. מוטי

    שימו לב שעיריית ירושלים משפצת רחובות ובאופן שיטתי מבטלת מקומות חניה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שימו לב שאין מיחזור בשכונות האלה. יש לולים לבקבוקים וגם פחים לנייר, אבל אפילו לא טורחים לקפל ולפרק את הארגזים. לא פלא שהפח מלא מלא זבל. עכשיו העירייה החליטה לסלק את כל המיחזור ולמלא פחים בכל הבא ליד. חבל. הפחים החדשים מסוכנים לילדים ולבעלי חיים.
    תצביעו בעד האכלת חתולים הסביבה בנקודות האכלה כי אם אין חתול, יש נחש, מקקים, חולדות, עכברים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר