מצעד הגאווה, שלט אבא ואמא במרכז העיר (צילומים: אוליבייה פיטוסי, פרטי)
מצעד הגאווה, השילוט המתריס (צילומים: אוליבייה פיטוסי, פרטי)

לפני מצעד הגאווה: השילוט המתריס שמכריז – "מהי משפחה נורמלית"

בתגובה לשילוט אומר ל"כל העיר" ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח: "זהו ניסיון לאותת לציבור מי 'בעל הבית'. הם טועים - ירושלים גם שלנו"

פורסם בתאריך: 4.6.19 14:03

יומיים למצעד הגאווה בירושלים: שילוט מתריס, שמכריז "מהי משפחה נורמלית", נגד הקהילה הגאה נתלה ברחובות העיר – על השילוט, של עמותת חזון, נכתבו המילים: "אבא ואמא = משפחה; האומץ להיות נורמלי".

בתגובה לשילוט אומר ל"כל העיר" ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח "חופש הביטוי במרחב הציבורי הוא קדוש ומוגן ובכל זאת כואב שיש מי שמנצלים אותו שוב ושוב כדי לתקוף ולבזות את הקהילה הגאה. השילוט נתלה ברחבי עיר לקראת מצעד הגאווה והסובלנות בבירה ב-6.6 בניסיון לאותת לציבור מי 'בעל הבית'. הם טועים – ירושלים גם שלנו".

גלובוס מוסיף ומדגיש כי "כל מי שהמאבק לחברה ישראלית סובלנית ופלורליסטית חשוב לו חייב להצטרף אלינו בעוד יומיים. אל תתנו לאדישות ולבורות לנצח".


ערן גלובוס (צילום: עופרית אסף)

ערן גלובוס (צילום: עופרית אסף)





אין זו הפעם הראשונה שבה נתלות מודעות כאלה בירושלים. לפני שלושה חודשים מודעת פרסום ענקית עם כיתוב זהה הוצבה על קיר מלון פרימה בכניסה לעיר – המודעה הוסרה אחרי זמן קצר, זאת בעקבות תלונות של הבית הפתוח בירושלים ושל חברי סיעת מרצ-ירושלים בעיריית ירושלים, על כך שמדובר בשלט פוגעני נגד הקהילה הגאה. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", מנכ"ל רשת מלונות פרימה אף התנצל על השלט: "אני מצר ומתנצל על השלט הפוגעני אשר נתלה על קיר מלון פרימה פארק בירושלים. השלט שנתלה על ידי חברת פרסום חיצונית שאנו משכירים לה את שטח הפרסום. לאחר ששמנו לב לשילוט הפוגעני והגזעני אשר אנו סולדים ומגנים אותו מכל וכל – השלט הוסר".

מארגון חזון נמסר בתגובה: "תם עידן סתימת הפיות. הציבור הנורמלי זכאי לומר את האמת הפשוטה ללא שיאיימו עליו באלימות וישתיקו אותו. מעל מאה אלף החברים בתנועת חזון הם רק קצה קרחון שמביעים את האמת הפשוטה והשפויה שרב הציבור הישראלי מאמין בה. על אף נסיונות הוונדליזם להשחית את השלטים, אנחנו כאן כדי להישאר".

מצעד הגאווה בירושלים ייערך ביום חמישי הקרוב, 6.6.19, בשעה 15:30 בגן הפעמון בירושלים. המצעד יתקיים השנה בסימן חירות מלאה מאלימות ומאפליה כלפי הקהילה הגאה. הצועדים והצועדות יחלו את הצעידה בשעה 17:00 במסלול הבא: גן הפעמון – פלומר – רחוב קרן היסוד – רחוב קינג ג'ורג' – רחוב הלל – רחוב מנשה בן ישראל ועד גן העצמאות.


מצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה (צילום: אורן בן חקון)

מצעד הגאווה בירושלים (צילום: אורן בן חקון)


מוקדם יותר היום פורסם ב"כל העיר" כי אורי בנקי, אביה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה במצעד הגאווה לפני ארבע שנים, יצא בקריאה נרגשת לכולם לבוא ולהשתתף במצעד בגאווה. "כמעט ארבע שנים מאז הרצח של שירה, והצורך באמירה ברורה ונחרצת של הרחוב הירושלמי בעד סובלנות עומד בעינו", כך כתב אתמול בערב, שני, בפוסט נוגע ללב בפייסבוק בנקי, שירה ז"ל נרצחה במצעד הגאווה 2015 על ידי החרדי-הקיצוני ישי שליסל, שביצע את הרצח חודש לאחר שסיים לרצות מאסר של 10 שנים בעקבות הרשעתו בתקיפה ובניסיון לרצח במצעד הגאווה ב-2005. שירה היתה בת 15 ו-9 חודשים במותה.

בנקי הדגיש בפוסט כי כי "אם הטוב ישתוק וישב בבית – הרוע ירים את ראשו. אשר על כן אל תשבו בבית, אל תותירו את המטלה לאחרים, עשו את המאמץ וצאו לתמוך בחופש, סובלנות ומרחב ציבורי מתון ומכיל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אלי פרלמן

    אבא ואמא = משפחה
    אבא ואבא = משפחה
    אמא ואמא = משפחה
    אבא = משפחה
    אמא = משפחה
    בית אוהב לילדים = משפחה
    בית שונא, מדיר, מסית – זאת לא משפחה

  2. ד

    כתבה מתריסה!

    מה מתריס בלומר את האמת שרוב האנשים חושבים?
    מי שמתריס הם אלה שחושבים שכולם לא נורמלים

  3. רון

    מאבק בין שני קצוות שאינם מייצגים את הרוב צד אחד רוצה לכפות את הדת והצד השני מנסה לכפות חופש ללא גבולות

  4. פתחו להם את הגורה

    בית של משוגעים… בית פתוח? שעתחתנו עם בעלי חיים ועם רמזורים…

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך הגענו למצב שלהגיד את הדבר הכי טבעי שאמא ואבא = משפחה זה נהיה פגיעה???
    הדגלים שלהם פוגעים בהרבה יותר, הם כופים את עצמם על כולם.

  6. חוקר

    הם מסיתים לאבא ואבא… מה ההבדל?
    מדוע זו הסתה וזה חופש הביטוי?

  7. ארז

    בשם חופש הביטוי אף אחד לא מבקש להגביל את החופש של המ…. בת…
    זכותם אם כי רק לחשוב על זה מזכיר לי בהמות
    מה לעשות זה האסוציאציה הראשונה שעולה אצל הרוב הנורמלי

  8. ירושלמי צומוד

    ארגון שממומן בכספנו – מ"העמותות" של משרד החקלאות ומי יודע מי עוד מממן את זרועות התמנון – הדיפסטייט הימני – הצומחות כל פעם תחת שם אחר.
    הלאה החושך!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר