דגל הגאווה שנתלה בחלון לשכתו של יוסי חביליו בכיכר ספרא (צילום: פרטי)
דגל הגאווה שנתלה בחלון לשכתו של יוסי חביליו בכיכר ספרא (צילום: פרטי)

כיכר ספרא: דגל הגאווה שתלה חביליו בחלון לשכתו הוסר ע"י מאבטחים

אתמול, שלישי, תלה חבר המועצה יוסי חביליו דגל גאווה לאות הזדהות עם הקהילה הלהט"בית. מאבטחים בכיכר ספרא הסירו את הדגל במהלך הלילה

פורסם בתאריך: 29.5.19 12:27

דגל גאווה שתלה חבר מועצת העירייה עו"ד יוסי חביליו בחלון משרדו בכיכר ספרא, הוסר במהלך הלילה על ידי אנשי ביטחון מטעם העירייה. כך נודע ל"כל עיר".

חביליו, לדבריו, תלה את הדגל כדי לחזק את ידי הקהילה הגאה לקראת מצעד הגאווה שיתקיים ביום חמישי הבא (6.6). בשיחה עם "כל העיר" הבוקר (רביעי) הוא מציין: "כשהגעתי ללשכה ראיתי שהדגל הוסר. אני חושב שהמסר של תמיכה בקהילה הגאה והתנגדות לכל רצון לפגוע בה הובן והיה ברור. אני אמשיך לפעול לטובת הקהילה הגאה ולטובת שוויון לכולם בכל המישורים, בישיבת המועצה מחר, במצעד בשבוע הבא ובכל דרך אחרת".



גורמים בלשכת חביליו טוענים בשיחה עם "כל העיר" כי "העירייה הורתה להסיר את דגל הגאווה, מאחר ומותר לתלות בשטחה רק דגלי לאום. היות שלא היינו במשרד, נשלח במהלך הלילה אחד מאנשי הביטחון להסיר את הדגל".
כאמור, את דגל הגאווה תלה חביליו כתגובה לעימות החזיתי שפרץ בתחילת השבוע בין הבית הפתוח והקהילה הלהט"בית לבין המשטרה, העירייה ורב העיר.


יוסי חביליו (צילום ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום ישראל כהן)



כפי שפורסם ב"כל העיר", ביום שני הציגה המשטרה דרישה לפיה כל באי מצעד הגאווה שיתקיים בשבוע הבא יידרשו להציג בכניסה למתחם הצעדה תעודת זהות. עוד באותו היום, דחתה ועדת התמיכות העירונית את העברת התקציב השנתי לבית הפתוח. זאת ועוד, ביום שני התקבל בלשכת ראש העיר משה ליאון מכתבו של הרב הראשי לירושלים הרב אריה שטרן, שמבקש שלא לתלות את דגלי הגאווה ברחבי ירושלים.

"תליתי את הדגל במטרה להזדהות עם הקהילה הגאה לקראת המצעד", מסביר חביליו ל"כל העיר". "עשיתי את זה באופן סמלי ולכמה ימים, זאת לאור הצעדים והאמירות נגד הקהילה. ההצבעה של החרדים בוועדת התמיכות העירונית נגד העברת תקציב לבית הפתוח פגעה בתדמית העירייה. בנוסף, המכתב שהוציא הרב הראשי לירושלים הרב אריה שטרן בנושא הדגלים מהווה מתקפה על הקהילה. אני שמח שראש העיר משה ליאון יצא באמירה ברורה בנושא".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הדגל ירד לבקשתו של חבר המועצה יוסי חביליו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גילעד

    בלי קשר לדת ומין זה לא דבר נורמטיבי אני מבינה את הנטיות וגם את הבעיתיות צריך להבין ולקבל את שני הצדדים יש הבדל בין להבין ולהסכים וזה דבר שאנשים עוד לא הפנימו וזה שאני מבין זה מכורח המציאות
    דיי לפרובוקציות ושערוריות זה מיותר לחלוטין
    אני לא חושב שצריך לתמוך אובר…..ולתת תקציבים יש אנשים שבאמת זקוקים לזה ומה שהם צריכים זה מה שחסר להם שיאהבו אותם אז בבקשה הורים יקרים קבלו את ילדיכם כמו שהם רק מהסיבה הקטנה והגדולה ביותר שהם חלק ממכם!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר