מתחם התחנה (צילום: דנה לוי)
מתחם התחנה (צילום: דנה לוי)

מתחם התחנה בירושלים פתוח בשבת: אז למה שלא יופעל כמו שצריך?

מדוע מתחם התחנה מייבש אותנו משעמום בשישי בערב ובשבת? אחד המתחמים הבודדים בירושלים, שפועלים בשבת, לא מקיים מסיבות לצעירים ולצעירות החילוניים בעיר. מי ירים את הכפפה?

פורסם בתאריך: 17.5.19 07:26

במהלך השבוע האחרון נערכו במתחם התחנה בירושלים מספר אירועים חגיגיים לכבוד האירוויזיון. מפתיע היה לראות כי בתוכנית האמנתית של המתחם, שאמור לפעול בשבת עבור הציבור החילוני בעיר, לא נקבעו מסיבות או כל אירוע אחר בשישי בערב ובשבת בצהריים. נדמה שמתחם התרבות הירושלמי, שפתוח בשבת, לא באמת מהווה מוקד בילוי מהנה לציבור החילוני בירושלים.

במתחם פועלות מסעדות, לא כולן פתוחות בשבת – למעשה רק בודדות. בעוד המתחם שוקק חיים במהלך השבוע, בשבתות הוא נראה שומם. הסיבה? היעדר אטרקציות והיעדר יוזמה לערוך אירועים ומסיבות עבור הקהל החילוני.



מה מונע מלערוך מסיבות בשישי בערב ובשבת בצהריים במתחם? איש יחסי הציבור הירושלמי ליעד רוח מציין בשיחה עם "כל העיר" כי "הבעיה הראשונה במקום היא הרעש – אי אפשר להגיע לעוצמות רעש גבוהות כמו במועדונים, יש ליד המתחם מלון ובתים".


ליעד רוח (צילום: שמואל כהן)

ליעד רוח (צילום: שמואל כהן)


אפשר לערוך אירועים בעוצמת ווליום סבירה, לא צריך לפוצץ רמקולים.

"נכון, הבילוי צריך להיות בווליום יותר נמוך – קשה לעשות מסיבת ריקודים כמו במועדון. אבל הדבר השני שמקשה זה השכירות במקום. עלות הפקת מסיבה יכולה להגיע במקרה הטוב ל-15,000 שקלים. אין איזושהי תמיכה מהעירייה או חסות בחודשי הקיץ. לרוב, להפיק מסיבות במתחם זה הפסד כלכלי. אנחנו מאוד אוהבים את העיר, אבל זה מאוד קשה. בעירייה יש מגמה והתעוררות בהבנה – מבינים שצריך לעשות עם זה משהו".

"אני מצפה שלא רק היזמים ייזמו, אלא שיהיה מנגנון פעיל כל הזמן, כמו שולחן עגול", אומר רוח. "יש כאן אוכלוסייה ענקית שרוצה לבלות בשבת בירושלים. אנחנו לא רוצים שיצאו מירושלים, אנחנו רוצים שיישארו".

רוח מספר כי "בעירייה יש דלת פתוחה, רוצים לעזור. אבל אני חושב שבסופו של דבר יש עניין כספי של יזמים. הם לא מרוויחים כסף, לכן אני כן מצפה שתהיה תמיכה מהעירייה".

אילו אטרקציות יכולות לשדרג את המתחם עבור הצעירים החילוניים? איש חיי הלילה הוותיק הלל פרקש, לשעבר מבעלי המועדונים "האומן 17" ו"ג'סטיס", מסביר כי "שדרוג מתחם התחנה לצעירים נמצא בהליך עשייה, יש אנשים פרטיים שמעורבים בזה. מתחם התחנה ידוע שעובד לפי הסטטוס קוו וכך זה יישאר. צריך להבין שמתחם התחנה הוא לא מועדון וירושלים לא היתה ולא תהיה תל אביב, היא עיר מורכבת וזה חלק מהיופי שלה. נכון שבקיץ יש מקומות לבלות, אבל אין מספיק. צריך עוד לפתח את זה וצריך לעשות את זה בשיתוף עם העירייה".


הלל פרקש (צילום: פרטי)


פרקש מבהיר כי במידה ויזם ירים את הכפפה ויעשה מסיבות בסופי שבוע במתחם, העירייה לא תמנע זאת, "ראש העיר משה ליאון מודע לבעיות ועושה למען הצעירים וחיי הלילה. במידה ויזם יחליט לפתוח דאנס בר במתחם התחנה, והוא יהיה פתוח בסוף השבוע, לא יגידו לו מהעירייה לא לפתוח את המועדון".

כך או כך, פרקש מוסיף ומספר כי "בזמן הקרוב יהיה בר קוקטיילים חדש שייפתח במתחם התחנה, שיעניק אופציה לצעירים לבלות בו גם בשבת בצהריים. זה עוד לא סגור".

ומה אומרים בהנהלת המתחם על היעדר המסיבות בשישי בערב ובשבת בצהריים?

יוסף קנדיאטי, מנהל מתחם התחנה, אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "יש לנו את 'טרמינל תרבות' שפועל בשישי בערב. ולפי חוק הרעש – בחוץ אפשר לעשות רעש עד השעה 23:00 בלילה במתחם התחנה הראשונה. בכל אופן, אפשר לארגן מסיבות בשישי בערב ובשבת במתחם התחנה הראשונה. יזם פרטי שירצה לפתוח מסיבות בשבת בצהריים – אין בעיה", הוא מדגיש.

מתחם התחנה (צילום: דנה לוי)

מתחם התחנה (צילום: דנה לוי)

למה אתם לא פועלים לקיים מסיבות במתחם בשישי בערב ובשבת בצהריים?

"אפשר לעשות בשבת בצהריים מסיבות עם בירה, עם די.ג'יי, עם מוזיקה. במידה ותהיה לזה דרישה אנחנו נעשה. מבחינת העירייה – הם אינם יכולים לעזור באירועים מחללי שבת, אך אם זה יהיה בשישי בצהריים או במוצאי שבת הם יעזרו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אפרת אסף

    רעש דווקא לא חסר. זו הסיבבה שאני חילונית מהסביבה כבר לא מגיעה לשם. גם בשבת כשאין מקום אחר פתוח. הרעש הקבוע של מוסיקה בווליום חזק מהמסעדות בתי קפה מונע אפשרות שיחה.
    האמנם בילוי משמעותו רק רעש בווליום בלתי נסבל? ואם יש אנדים שחייבים אפשר שתהיה מסיבת אזניות.

  2. נני

    אבו שוקרי.המסעדה אינה אסתטית הייתי שם שבת שעברה והיה נורא לראות מבחטץ את אחד העובדים מוריד לצלחת עם היד שלו את הציפס. הוא לא השתמש בכפפות.אחרי מס דקות עובד נןסף פשוט שיחק עם הציפס במגשים עם היד.נורא ואיום חייבים לבקר שם ולבדוק

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר