הבר-קפה השיתופי בבית הכרם (צילום: פרטי)
הבר-קפה השיתופי בבית הכרם (צילום: פרטי)

הבר-קפה בבית הכרם נפתח רשמית, המקום יפעל גם בשבת אך במתכונת מצומצמת

הבוקר התקבל רישיון עסק מעיריית ירושלים והבר-קפה נפתח באופן רשמי. הפעילות בשבתות ובחגים תתקיים במתכונת מצומצמת, וכך גם הפעילות בחצר הבר-קפה, זאת לאחר שאחד השכנים הביע התנגדות מחשש לרעש

פורסם בתאריך: 15.4.19 18:04

בשורה גדולה לתושבי בית הכרם: הבר-קפה השיתופי, שנמצא בבעלות של חלק מתושבי השכונה, נפתח היום באופן רשמי לאחר שהתקבל הרישיון מעיריית ירושלים. יצוין כי אירוע הפתיחה הגדול מתוכנן לאחר חג הפסח, כשבבר-קפה יתקיים אירוע מימונה חגיגי. עד אז, יפעל הבר-קפה במתכונת של הרצה בשעות אחר הצהריים והערב.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

הבר-קפה ממוקם בבית הוועד הישן ברחוב החלוץ בבית הכרם. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", עוד בטרם הפתיחה, עמד במוקד הדיונים של חברי הוועד המנהל של הבר-קפה השאלה האם הוא יפעל בשבתות ובחגים. אחרי דיונים רבים התקבלה ההחלטה כי המקום אכן יפעל בשבתות, אך אנשי הבר-קפה מציינים היום (שני, 15.4) בשיחה עם "כל העיר" כי בשבועות הקרובים תתקיים הפעילות בשבת במתכונת מצומצמת בשל התנגדות של אחד השכנים, אשר מתנגד לפתיחה בשבת מחשש לרעש. יצוין כי בעל הדירה הגיע להבנות עם העירייה לפיהם יוטלו מגבלות על פעילות המיזם, ועל כן הפעילות בסופי שבוע ובחצר הבר-קפה תהיה מצומצמת מהמתוכנן.


הבר-קפה השיתופי בבית הכרם (צילום: פרטי)

הבר-קפה השיתופי בבית הכרם (צילום: פרטי)




כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בחודשים האחרונים עבר המקום שיפוץ מקיף כדי להפוך אותו לבר-קפה ייעודי עבור תושבי בית הכרם ובכלל. השיפוצים הסתיימו לפני כחודש, אך הפתיחה התעכבה עד לקבלת רישיון ההפעלה ורק לאחר שהוועד המנהל, העירייה והשכן המתנגד הגיעו להבנות בנוגע לפעילות בסופי שבוע ובחצר.


הבר-קפה השיתופי בבית הכרם (צילום: פרטי)

הבר-קפה השיתופי בבית הכרם (צילום: פרטי)


רון לרמן, יו"ר הוועד המנהל של הבר-קפה ותושב בית הכרם, אומר ל"כל העיר": "אנחנו מאושרים להגיע להגשמת החלום. אחרי שנים של עבודה רבה, הצלחנו בשותפות של חברי הוועד המנהל שלנו וביחד עם המינהל הקהילתי להקים בית לתרבות, אירועים ופנאי לרווחת 20 אלף תושבי בית הכרם, ובעיקר לקהילת 170 המשפחות החברות באגודה השיתופית שסיפקו לנו רוח גבית אדירה. אנחנו מזמינים את כל תושבי השכונה להצטרף גם הם לחברות באגודה השיתופית, כדי לשפר יחד את המקום עוד יותר. אנחנו מקווים להיות השראה לעוד שכונות ומינהלים קהילתיים להקים יוזמות כאלו".


רון לרנר, יו:ר הוועד המנהל של הבר-קפה בבית הכרם (צילום: פרטי)

רון לרמן, יו"ר הוועד המנהל של הבר-קפה בבית הכרם (צילום: פרטי)

 

תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. יעקבסון

    אחד השכנים? תמשיכו לחרטט. לא תגיעו רחוק.
    אנחנו לא רוצים פאב שכונתי פתוח בשבת. אנשים כאן הולכים ברגל לבית כנסת.
    נכון. הוועד הוא חילוני וראשת הוועד מצביעת מרצ. אז מה. יש כאן ציבור שלם והוא צריך להכריע אם יהיה פתוח בשבת או שלא.

  2. שי

    בית הכרם זו לא שכונה חרדית למרבה צערך וטוב שפתחו בר וטוב שלא נותנים לכם להשתלט לנו על החיים

  3. אילנה

    זה לא נכון! השכן המתלונן הוא חילוני לחלוטין, שכלל לא גר במקום. אין לו בעיה בכלל עם שבתות. יש לו בעיה עם הפאב בכל ימות השבוע. נא לתקן.

  4. ססס

    הכתבה אינה נכונה! השכן המתלונן הוא סופר חילוני, והדבר האחרון שמפריע לו היא הפתיחה בשבת. הוא מתלונן על פתיחת פאב באופן כללי בקרבת מקום מגורים. לדעתי, פתרון אפשרי יכול להיות שהפאב יהיה פתוח רק בסופ"ש, כמו פאב המפלצת. גם כלכלית זה משתלם יותר, כי אין שום דבר אחר פתוח בשבת בשכונה, אז כולם ינהרו.

  5. רומי

    העיר צריכה לעבור ציפוף מאסיבי, תוך עירוב שימושים בכל בניין, כולל מסחרי בקרקע. מרקם אורבני של מרכז עיר רציף בכל השכונות עם תחבורה ציבורית חכמה (ויה) שתחבר הכל בקליק.

  6. רונה

    הנהלת המינהל הקהילתי רוצה את המקום בשביל עסק של אחד מחבריה, וועד בית הקפה, כולל רון, עוזר למינהל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר