יסמין זלבסקי (צילום: פרטי)
יסמין זלבסקי (צילום: פרטי)

השוביניזם הדוחה במעיין ליד אורה: צעירות התלוננו נגד חרדים

יסמין זלבסקי מירושלים התלוננה כי ביום שישי שעבר היא הגיעה עם חברותיה למעיין עין איתמר, סמוך למושב אורה, וספגה איומים ואלימות מצד חרדים שהתרחצו במקום בעירום: "התרחקנו משם כי זה התחיל להיות אלים"

פורסם בתאריך: 14.6.19 11:30

שוביניזם והתנהגות בוטה ובריונית במעיין עין איתמר, סמוך למושב אורה: צעירה ירושלים מספרת כי ביום שישי שעבר היא הגיעה עם חברות נוספת למעיין – שם התרחצו חרדים בעירום מלא, שצעקו לעברן שיילכו מהמעיין. הצעירה טוענת כי חלקם איימו עליהן, ומהחשש שיפגעו בהן – הצעירות עזבו את המעיין.

בעקבות המקרה אתר "כל העיר" פנה למשטרת ירושלים, שאומרת השבוע כי בכוונתה להחזיר את הנוכחות שלה במעיין, "על מנת למנוע ולאכוף אירועי אלימות".

" אני, שתי חברות שלי וידיד שלי הגענו למעיין איתמר בשישי בצהריים – שם ראינו כ-20 חרדים, חלקם עירומים לגמרי, איך שהם ראו אותנו הם החלו לצעוק לעברנו שנלך משם", מתארת בשיחה עם "כל העיר" יסמין זלבסקי. "ניסינו לדבר איתם ולהסביר להם שזה מקום ציבורי, ושמותר לנו להיכנס למעיין. הצענו שהם יטבלו 10 דקות ושיסיימו אנחנו ניכנס. הם מצידם טענו שיש 9 מעיינות באיזור, ושכבר 20 שנה המעיין שלהם ביום שישי. בכל זאת נשארנו – ואז התחילו האיומים, הם אמרו לנו שכדאי לנו להיזהר וללכת משם".



"בשלב מסוים אחד מהחרדים, שטען שהוא הקים את המעיין וזה שדיבר בעיקר, תפס את ידיד שלי בחולצה באלימות בעודו שורט אותו", היא ממשיכה ומתארת. "התרחקנו משם כי זה התחיל להיות אלים. לפתע הגיע רכב מאחור וכמעט דרס אותנו, כשצעקתי עליו שייזהר הוא אמר לי שהוא יודע, ושאני נמצאת במקום שאני לא אמורות להיות בו".


יסמין זלבסקי (צילום: פרטי)

יסמין זלבסקי (צילום: פרטי)


בשלב הזה, מספרת הצעירה, החליטה החבורה לחזור על עקבותיה. "אחרי כל זה כבר התחלנו ללכת כי הם הפכו להיות אלימים", היא מציינת. "בדרך חזרה הביתה התקשרתי למשטרה והודעתי להם שיש חרדים במעיין שמתפרעים. מאז לא חזרו אלי".

לדבריה, "יצאתי עם תחושה של תבוסה, שאין לי מה לחפש בעיר שלי. החרדים הם כוח אחיד וחזק מאוד והם פוגעים שוב ושוב בהרגשת הביטחון שלי בעיר ובכלל בזכויות שלי. מרגיש לי שהכל מוטה לטובתם וממני מצפים לכבד בזמן שבי פוגעים".



כזכור, גם בשנה שעברה בעונת הקיץ נרשמו מקרים שבהם חרדים ניסו להדיר נשים בבריונות ובאלימות ממעיינות בירושלים. אחד המוקדים היה המעיין בליפתא. במקרה שתואר ב"כל העיר" סיפרה צעירה מירושלים כי כאשר הגיעה למעיין ליפתא, ילד צעיר, כבן 12, ביקש ממנה להתלבש, כיוון שעליה לכבד את האוכלוסייה החרדית במקום, כך היא סיפרה. אולם, הבחורים שהיו שם, לבשו בגדי ים בעצמם, וכשהיא ביקשה להישאר, כיוון שמדובר במקום ציבורי, הקיפו אותה 15-10 בחורים, והיא נאלצה ללכת משם, כיוון שחשה שמדובר באלימות ובריונות. המקרה הזה הוליד מחאה גדולה לשמירת החופש במעיינות ברחבי ירושלים.

לפניית "כל העיר" אומרים במשטרת ירושלים כי "משטרת ישראל רואה בחומרה כל התנהגות אלימה באשר היא. לאור מספר מקרים שהתרחשו במקום אשתקד, הגבירה משטרת ישראל את נוכחותה ופעילותה באזור, ואף זימנה את הצדדים למפגש שבעקבותיו הגיעו להבנות ביניהם. פעילות המשטרה בנושא הובילה לירידת סף המתיחות והפסקת אירועי אלימות במקום למשך תקופה ארוכה. לנוכח הכניסה לתקופת הקיץ ובכפוף להערכות המצב, המשטרה תמשיך לפעול באופן מוגבר באמצעות סיורים ופעילויות ממוקדות במטרה למנוע ולאכוף כל אירוע אלימות באזור ובכלל ולשם שמירה על הסדר הציבורי, שלומו וביטחונו של הציבור והמבקרים במקום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

20 תגובות
  1. יעקב

    שום אלימות ושום כלום. ובוודאיי שאלימות מכל סוג שהוא, לא מקובלת בכלל.
    אולאי היית את וחברה, ואני בטוח שהיו שם מעל 15 גברים שטובלים ויש הרבה תחלופה ביום שישי, זה קורה בהרבה מעיינות בארץ. ואין הד כמו פה בירושלים בספציפי הזה. לא חסרים מעיינות בירושלים שיכולתם להיות שם.
    מי שרוצה קונספירציה זה הכי קל ליצור סתם להתעמת.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כתבתם בכתבה "שם התרחצו חרדים בעירום מלא, שצעקו לעברן שיילכו מהמעיין".
    קודם כל ייתכן שהם היו בעירום מכיוון שהם טבלו במקום כמו במקווה ששם כידוע טובלים בעירום.
    זה גם נשמע שהבת שמספרת מבינה שזאת הסיבה, מכיוון שהיא אמרה להם ש"יטבלו 10 דקות" ולא ש"יתרחצו" או כל מילה אחרת שאין משמעותה "טבילה".
    לגבי כך שהחרדים "צעקו לעברן שיילכו מהמעיין" ייתכן שזה היה מבושה או מתחושה שזה לא צנוע ולא ראוי ליהיות ערום ליד נשים. בכל זאת אפשר להבין אדם שכשהוא הגיע למקום – המקום היה ריק ורק לאחר שהוא התפשט ונכנס למים רק אז הגיעו בנות למקום.
    בנוסף היא אומרת בהמשך ש"החרדים הם כח אחיד וחזק מאוד והם פוגעים שוב ושוב בהרגשת הביטחון שלי בעיר ובכלל בזכויות שלי".
    אז קודם כל זאת הכללה בגלל שהיא בעצמה סיפרה שהיו שם כ – 20 חרדים, אז למה להאשים את כל החרדים ש"פוגעים בהרגשת הביטחון" שלה?

  3. מוטי

    תמיד מכבדים את מי שמגיע למעיין איתמר יום שישי המעיין הופך למקווה ובצדק כי הדתיים שומרים כבר למעלה מ20 שנה על המים הנקיים ועל הנקיון בסביבה אם הדתיים שטובלים כבר שנים לא היו שם המקום היה הופך להיות כמו עין יעל עם מי ביוב אז לכל אלה שלא מכירים את הכללים נעים מאוד מעיין איתמר לא נאה לכם אל תבואו יותר טוב!

  4. מוטי

    תמיד מכבדים את מי שמגיע למעיין איתמר יום שישי המעיין הופך למקווה ובצדק כי הדתיים שומרים כבר למעלה מ20 שנה על המים הנקיים ועל הנקיון בסביבה אם הדתיים שטובלים כבר שנים לא היו שם המקום היה הופך להיות כמו עין יעל עם מי ביוב אז לכל אלה שלא מכירים את הכללים נעים מאוד מעיין איתמר לא נאה לכם אל תבואו יותר טוב!.

  5. אחד מהעם

    חראדים, בכיינים ומסכנים כשהם לבד ועבריינים ללא רגישות לאחר, כשהביצים גדלים להם כשהם ביחד.

  6. ערבי

    החרדים הגיעו לפני , הם עושים מנהג דתי , יש אלטרנטיבות אחרות לילדות האלה , הם לא היו צריכים לבקש מהילדות למאת משם , הילדות היו אמורות לצאת לבד , חוצפה שהן נשארו שם ועוד מתלוננות , יש מקומות אחרים

  7. אושר

    חרא של נשים מה זה להתרחץ ערומות תעשו את זה בבית וזה לא אמיתי כזה נגד חרדים גזענים

  8. ירושלמית

    לצערי הרב אני מבינה בדיוק את תחושתיה של יסמין, הדבר קרה לנו לפני כשנתיים כשטיילנו באיזור בחול המועד, טיול משפחתי. לפתע הגיעה חבורת בנים בריונים שפשוט התחילו להתפשט ולהגיד לנו שזה מעיין שלהם. זה היה ברןטאלי וממש חילול ד', הם אפילו לא חיכו שאנשים יזוזו.. כדאי מאוד שהשטרה תעקור את התופעה הנבזית הזאת, גם אנחנו שומרי תורה ומצוות ולפני הכל זה ואהבת לרעך כמוך.. זה ממש טובל ושרץ בידו..
    כאישה דתיה ממש ממש מתביישת על חילול ד' הזה ועל הביזוי שהם עושים בטבילה כזאת מחאתית ומוציאים את כל הקדושה והמתיקות של המצווה הקדושה הזו..

  9. ש

    היא הייתה צריכה לעזוב באופן טבעי אחרי שהיא רואה בחורים ערומים. צריך להגיד לה לעזוב????
    אח"כ שתתלונן ברשויות

  10. דוד

    חברים, על העיריה לקבוע זמנים המיועדים לטבילה וזמנים המיועדים לרחצה.
    יש מקום לשרת את כל האוכלוסיות…

  11. דוד

    על העיריה להקצות זמנים לטבילה וזמנים לרחצה.
    מאוד לא נעים שגברים מתפשטים ליד ילדים.

  12. גולי

    אם במקום חרדים היו שם ,למשל, נצגים של אוכלוסיה הגאה הן גם היו מתלוננות למשטרה?

  13. גולי

    זה כל-כך פשוט! אם כל בן-אדם מגיע לאיזה שהו מקום והמקום כבר טפוס עלי-יד משהו אחר אז מה הכלל? ב נכון. להסתלק.

  14. גידי

    אשאל אותך בהפוכה גולי: ואם היית בחור ישיבה, שמגיע למעין איתמר כשהוא כבר תפוס ומלא בנשים, חלקן בעירום מלא לא עלינו, היית מסתפק בלהלין בפני ריבונו של עולם על הבלי אנוש ומתפנה לך ככה בג'נטלמניות למעין אחר?

  15. מדינת הטפילים

    חרדים זה כיעור בורות טיפשות וטפילות בחסות ממשלת ישראל

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחחחח כמה תגובות חשוכות. רק לצד אחד יש בעיה עם הצד השני. רק צד אחד הוא אלים גזען וחושב שכל ירושלים העולם ואמא שלו מגיע אך ורק לו ואני מדבר על חובשי הכיפות.
    פעם לא קראו לזה מעיין איתמר עד שנרצח שם איתמר דורון ז"ל.
    כל הדתיים שחושבים שבזכותם המקום נקי אז הם טועים כי המקום היה נקי מאז שהייתי ילד קטן ואז לא היו שם דתיים אלימים. פשוט עבריינים!!
    המקום הוא של כולם אם הדתיים האלה כל כך רוצים להיטהר לפני שבת איך זה שהם עושים זאת יחד עם קללות ואלימות?
    הם יכולים לטבול 10 דק בזמן שהבנות בצד וללכת המקום לא של אמא שלהם וכל מי שרוצה לשבת שם ישב שם!
    ולא אין עוד 20 מעיינות באזור וזה המעיין שאני הולך אליו מאז היותי ילד ואם בא לי לבוא לשם בשישי עם חלברה שלי אני אבוא. ואני רוצה לראות שמישהו ינסה להרים עלי יד! דתיים פאנטים נמאסתם ערסים של שכונות עבריינים! לך תטבול במקווה או בבית זה מקום ציבורי. איפה לעזאזל המשטרה??????

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עלאק טובלים לפני שישי…. כמו רוב העם שלנו שאיד את הדרך מקדשים את אלוהים אבל להרביץ לחורה בכיף..
    גועל נפש ערסים מגעילים. מכיר את רובם אישית ולא גאה בזה.
    לא מבין איך לזה להיות איש תורה ועם זאת לרמוס כל מה שבדרכך. לא מסתדר. זוהי היהדות החדשה שתהרוס את העם היהודי כאן.

  18. יהודישראלי

    עוד שקר של בעלי אינטרסים ובמקרה שמאלנים ובמקרה אתאיסטים ובמקרה מחבקי עצים, ובמקרה אין לכם שום אינטרס"תבוסה* מישהו מוכן להסביר לי איזה קרב זה היה בדיוק?ביקשו ממך ללכת,תלכי בלי לעשות סקנדל ותחזרי באמצע השבוע,יש עוד מעיינות,ואני לא בצד של אף אחד,אבל כמו שהיא מתארת את זה כנראה שהיא מסווה עוד כמה פרטים בהם היא מסתירה את האחריות שלה,נמאסו ההתבכייניות החסרות מטרה האלו,רק מייצרות שטנה ושסע בחברה שלנו,די.

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כרגיל, השרצים עם הכיפה חושבים שהמרחב הציבורי שייך להם. הייתה צריכה להגיד לשוטרים שיש לה אקדח והיא מרגישה מאויימת, היו שולחים ניידת מהר מהר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר