מעיין ליפתא (צילום: אמיל סלמן)
מעיין ליפתא (צילום: אמיל סלמן)

הרחצה לגברים בלבד? הרשת רותחת סביב המעיין בליפתא

בעקבות מקרים של הדרת נשים במעיין בליפתא מתוכנן אירוע מחאה גדול. אליאנה ברבל, ממארגנות האירוע: "הציבור החילוני נדחק בהשוואה לציבור החרדי, שמרשה לעצמו להדיר אותנו ממקומות"

פורסם בתאריך: 12.6.18 17:15

"שומרות על מעיין ליפתא חופשי ופלורליסטי", זו הזמנה לאירוע, שרץ בפייסבוק אשר מתוכנן להתקיים ביום שישי הקרוב (15/6), ובימי שישי שאחריו, שקורא לגברים ונשים, להגיע להתרחץ במעיין הפסטורלי. האירוע נוצר בעקבות מספר מקרי הדרת נשים שהתרחשו במקום. מדובר על מקרים שבהם נשים מספרות כי גברים חרדים ביקשו מהן להתלבש בצנעה – חלק מהמקרים התפרסמו ברשת.



אחת הנשים תיארה את המקרה הפרטי שלה, שכאשר הגיעה למעיין ליפתא, היתה הבחורה היחידה, וברגע שנכנסה למים, כל הגברים שהיו שם (גילאי 12-17) יצאו מיד. כל זאת בליווי מבטים מאיימים, עד שילד צעיר, כבן 12, ביקש ממנה להתלבש, כיוון שעליה לכבד את האוכלוסייה החרדית במקום. אולם, הבחורים שהיו שם, לבשו בגדי ים בעצמם, וכשהיא ביקשה להישאר, כיוון שמדובר במקום ציבורי, הקיפו אותה 15-10 בחורים, והיא נאלצה ללכת משם, כיוון שחשה שמדובר באלימות ובריונות לשמה. התיאור הזה שנכתב כפוסט בפייסבוק, הוליד את המחאה, והעלה את הנושא לדיון.



בפוסט הקריאה למחאה נכתב: "מיום שישי הקרוב ובכל שישי, נגיע נשים וגברים, בלי קשר לאמונה הדתית אך עם אמונה אמיתית שירושלים ואוצרותיה שייכים לכלל הציבורים בה, גם לנשים, וגם אם הן עם בגד ים. אנחנו מזמינות אתכן ואתכם להגיע למעיין בשישי בצהריים, להתרחץ בו, ולהגיד ברגליים שלא ניתן לאף גורם קיצוני להדיר נשים מהמרחב הציבורי".

אליאנה ברבל, פעילה פמיניסטית תושבת ירושלים, וממארגנות המחאה: "לפי הבאזז שזה ייצר, אני מצפה שיגיעו לפחות עשרות כי בפייסבוק יש לנו 500 מתעניינים, ועוד 100 מגיעים. וזה עוד מתפרסם ואנשים עדיין ממשיכים לשתף את זה, ולא רק נשים, אלא גם גברים שהנושא מרגיז אותם. אני פעילה פמיניסטית, מזה שנים רבות, וברגע שהתחלתי לראות את העדויות האלה, זה הרתיח את דמי. אני מרגישה שהציבור החילוני נדחק בהשוואה לציבור החרדי, שמרשה לעצמו להדיר אותנו ממקומות כולל מאתרי טבע כמו מעיינות, ואנחנו מקבלים את זה בשקט ולא עושים שום דבר. זה הפך לנורמה. החלטתי ביחד עם עוד נשים לעשות מעשה ולתבוע את המקום שלנו בחזרה, ואת הכוח שלנו כי אי אפשר שימשיכו להדיר אותנו ממרחב ציבורי וחופשי. חשוב לי להגיד, שאנחנו לא באות לריב, עם שלטים ומגפונים, אלא להיות שם, לעשות פיקניק, ולטבול בנחל. כי כשיש שתי נשים ועשרות גברים חרדים, קל לגרש אותם. אבל כשנהיה 100, לא יוכלו לגרש אותנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר