השטח שבו ייבנה קומפלקס גני הילדים במושבה היוונית (צילום: פרטי)
השטח שבו ייבנה קומפלקס גני הילדים במושבה היוונית (צילום: פרטי)

החשש של דיירי המושבה היוונית: העבודות להקמת קומפלקס גני הילדים מבוצעות בסמיכות לצובר גז

בהמשך לפרסום ב"כל העיר" על התנגדות הדיירים להקמת קומפלקס גני ילדים - חלקם חוששים מביצוע העבודות סמוך לצובר גז, ומתריעים על הסכנה. חברת מוריה: "הפרויקט מבוצע בהתאם להיתר הבנייה, בתיאום עם חברת הגז; כל כללי הבטיחות הנדרשים נשמרים"

פורסם בתאריך: 22.7.19 12:01

דיירים בשכונת המושבה היוונית חוששים כי העבודות להקמת קומפלקס גני ילדים, סמוך לרחובות אמציה ויהושע בן נון, עלולות לסכן אותם. לטענת הדיירים, העבודות מבוצעות בסמיכות לצובר גז בשכונה.

הדיירים שיגרו בשבוע שעבר מכתב לחברת מוריה ולגורמים הבכירים בעיריית ירושלים, שבו הם מתריעים על העבודות שמבוצעות סמוך לצובר גז. "חברת מוריה כשליחה של עיריית ירושלים,החלה בעבודה להקמת גני ילדים ,במגרש קטן בן 60 שנה, הכלוא בלב 6 בתים המקיפים אותו, בתים אלו המאוכלסים במאות משפחות, בני דור הקמת המדינה,, כך כותבים דיירי שכונת המושבה היוונית. "בשטחם הפרטי ,שמאחורי הבית ברחוב אמציה 1 שבמושבה היוונית, ממוקמת גינתם של הדיירים, שבה טמונים באדמה כחוק, צובר גז המכיל 3,800 ליטר גז נוזלי וצובר סולר שמכיל 4,000 ליטר".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

לטענת הדיירים, "בחיפזון ובלהט הכוחניות, חברת מוריה למרות שהוזהרה מפני הסכנות, רוצה להכניס בכוח כלים הנדסיים לחפירת הגדר שבסיסה בטון הצמוד לצוברים. צובר הגז המתכתי טמון באדמה שספגה גשמים הוא בן 13 שנה, אורך החיים של צובר גז כזה 15 שנה. לפי חוק משרד האנרגיה חפירה בקרבה לצובר הגז, עלולה לסכן מאות משפחות הגרות בבתים המקיפים את המגרש הבנייה. במקרה של אסון, עקב עבודה שאיננה אחראית קיימת האפשרות, להתמוטטות הבית ברחוב אמציה 1, שבו גרים 32 משפחות בבית על עמודים והבתים הסמוכים. חברת מוריה מוזהרת בזאת, מחפירה בלתי אחראית וללא התר ממשרד האנרגיה בקרבה לצובר הגז. פקחי חברת מוריה מוכנים ולהוטים לקחת אחריות לאסון הקרב, בזכות הכוחניות על מנת ליצור עובדות בשטח ולסכן מאות משפחות הגרות מסביב למגרש הבנייה".

לבסוף מציינים הדיירים שחוששים מהעבודות: "עדיין לא ייבש הדיו מאסון פיצוץ הגז בבית בשכונת גילה, שבו נהרגו מספר דיירים והמבנה קרס על יושביו. פקחי מוריה הצעירים בפעולתם החפוזה, מסכנים את תושבי ירושלים ומקדמים את האסון הבא לבירת ישראל. אנו תוהים מי ישלם את המחיר לאסון הקרב".

כפי שפורסם ב"כל העיר", הדיירים חוששים מכאוס תחבורתי ומעומס על תשתיות השכונה. לדברי הדיירים, בקומפלקס המתוכנן ילמדו כ-100 ילדים, שרובם יגיעו עם הוריהם ברכבים פרטיים משכונות אחרות בעיר, מאחר ובמושבה היוונית נרשם מיעוט של משפחות צעירות. הדיירים התאגדו יחד והם יצאו למאבק משפטי.



מחברת מוריה נמסר בתגובה לפניית "כל העיר" כי "חברת מוריה פועלת ומבצעת את הפרויקט ברחוב אמציה בהתאם להיתר הבנייה, בתיאום עם חברת הגז, ושומרת על כל כללי הבטיחות הנדרשים. בפרויקט המדובר התבצע שיתוף תושבים בכל הפרטים לרבות נושא הבטיחות והתנועה במהלך העבודות, התקיים שיח עם התושבים וניתנו תשובות לשאלות שהוצגו על ידם. בנוגע לצובר הגז – בבדיקה נמצא כי הצובר של הדיירים הוקם במיקום שאינו תקין מבחינת גבול החלקות, וכי בהתאם לדרישות התקן על הדיירים להעתיקו כמטר לפחות לתוך שטח חלקת הדיירים. מלפנים משורת הדין, חברת מוריה אף הודיעה לדיירים כי היא תהא מוכנה לבחון את האפשרות להשתתף עמם בעלויות הזזת הצובר על ידי חברת אמישרגז וזאת בכפוף להגעה להסכמות בנושא. מוריה תמשיך בקידום הפרויקט בהתאם להיתר הבנייה שניתן לה כדין, בתיאום עם חברת הגז ותוך שמירה על כל נהלי הבטיחות הנדרשים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר