השטח שבו ייבנה קומפלקס גני הילדים במושבה היוונית (צילום: פרטי)
השטח שבו ייבנה קומפלקס גני הילדים במושבה היוונית (צילום: פרטי)

תוכנית להקמת קומפלקס של גני ילדים בלב המושבה היוונית: הדיירים יוצאים למאבק

דיירי רחובות אמציה ויהושע בן נון חוששים מכאוס תחבורתי, ויוצאים למאבק נגד תוכנית העירייה לבניית מתחם גנים שיכיל כ-100 ילדים: "צריך קצת היגיון, בסביבה שלנו אין הרבה ילדים ומשפחות צעירות; למה לא להקים גינה או מתחם כושר לגיל השלישי?"

פורסם בתאריך: 11.7.19 18:12

דיירים בשכונת המושבה היוונית זועמים על תוכנית העירייה לבנות ברחוב אמציה קומפלקס גני ילדים. הדיירים חוששים מכאוס תחבורתי ומעומס על תשתיות השכונה. לדברי הדיירים, במתחם המתוכנן ילמדו כ-100 ילדים, שרובם יגיעו עם הוריהם ברכבים פרטיים משכונות אחרות בעיר, מאחר ובמושבה היוונית נרשם מיעוט של משפחות צעירות. כעת, הדיירים התאגדו יחד והם מתכננים להיאבק משפטית נגד התוכנית.

"שנים רבות שקיים שטח ריק, המוגדר 'שטח חום', שנמצא בין רחוב אמציה 1 ליהושע בן נון 24 – העירייה החליטה לאחרונה לבנות בשטח מבנה שישמש לשלושה גני ילדים", מספרת ל"כל העיר" דיירת ברחוב אמציה, שמתנגדת לתוכנית. "מדובר במגרש סגור בין ארבעה בניינים, והוא באמת שייך לעירייה, וידוע שהיא יכולה לעשות בזה מה שהיא רוצה, אבל צריך קצת היגיון. בסביבה שלנו אין הרבה ילדים ומשפחות צעירות. הדבר העיקרי שמפריע לנו הוא שהעירייה החליטה שאת כביש הכניסה לגנים יסללו דווקא מרחוב יהושע בן נון, שהוא היום רחוב צר מאוד ואין שם מספיק מדרכות. הם רוצים לחסל את המדרכה הבודדה שיש ולעשות מפרץ חניה, שבו ההורים יורידו את הילדים בגנים".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

לדברי הדיירים, הם גילו על התוכנית לבנות גני ילדים בשטח רק לפני כמה שבועות, למרות שבחודש ינואר התקיים כנס תושבים בנושא. "נכון שבחודש ינואר התפרסמו כמה מודעות שהזמינו לכנס תושבים", מציינת הדיירת, "אבל הן לא היו בולטות במיוחד. פורסמו מודעות קטנות. דיירים ששמו לב להודעות ונכחו בכנס טוענים כי לא סיפרו להם בפירוש מה העירייה מתכננת לעשות. גילינו את העניין לפני כמה שבועות כאשר הגיעה חברה קבלנית מטעם העירייה, שהתחילה לתלות מודעות שבהן אנו נדרשים לא לחנות את כלי הרכב שלנו במגרש הריק ששימש כחניה, מכיוון שעומדים לסגור את השטח ולבנות עליו".

"בניית הגנים תגביר את מצוקת החניות הקיימת", מוסיפה דיירת באזור. "הדאגה של התושבים היא עומס התנועה המטורף שיהיה ברחובות הסמוכים. צריך להבין, שעומס תנועה במקום צר וחוסר מדרכות, עלול ליצור לבעיות בטיחותיות. כרגע האוכלוסייה באזור שונה מאוד, היא לא זקוקה לגני ילדים. למה שלא ישתמשו בשטח הזה כדי להקים גינה לאנשים מבוגרים, מתקני ספורט וכושר לגיל השלישי? אנחנו צריכים דברים אחרים לגמרי – גני ילדים לא מתאימים לאופי של השכונה".


השטח שבו ייבנה קומפלקס גני הילדים במושבה היוונית (צילום: פרטי)

השטח שבו ייבנה קומפלקס גני הילדים במושבה היוונית (צילום: פרטי)


במהלך הדיונים עלה החשש של הדיירים כי גני הילדים ישמשו את הציבור החרדי, שרובו לא מתגורר בשכונה. בעיריית ירושלים טוענים כי בניגוד לחששות העולים על ידי דיירי הרחוב, מתחם הגנים לא ישמש את הציבור החרדי, אלא את הציבור הממלכתי והציבור הממלכתי דתי. גם שייקה אל עמי, מנהל מינהל קהילתי 'גינות העיר', מבהיר בשיחה עם "כל העיר" כי גני הילדים ישמשו את הציבורים הממלכתי והממלכתי-דתי. "מדובר בשטח ציבורי במגרש חום, שנים שהתושבים נהנו מזה שלא נגעו בו, אבל הגיע הזמן לממש את הייעוד של המגרש הזה", אומר אל עמי. "ייבנו גני ילדים כי יש מחסור גדול מאוד של גני ילדים במרחב, הגנים שקיימים כיום מפוצצים. ולכן, יש צורך לבניית גנים לזרמים הממלכתי והממלכתי-דתי. יש כאן הרבה משפחות צעירות, ובאזור הזה יש כמה בתים שמתוכננים להתחדשות עירונית שתביא משפחות צעירות".



"אנחנו חושבים על ציבור הגמלאים ונותנים בו זמנית מענה למשפחות צעירות במרחב", מוסיף וטוען אל עמי. "אנחנו כמינהל קהילתי עומדים מאחורי זה, ואנחנו נעבוד על הסדרי התנועה והסדרי החניה באזור. אין ספק שכשלוקחים מגרש חום, ששימש כמגרש חניה, זה מייצר משהו שלא היה קיים. אנחנו נעבוד יחד עם הדיירים על הסדרי החניה".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "הגנים המדוברים נועדו למתן מענה לצרכי השכונה עבור הציבור הממלכתי והממלכתי דתי, על מגרש ייעודי לגני ילדים. הפרוגרמה וההכרה בצורך אושרו ע"י משרד החינוך וגורמי המקצוע בעירייה ובהתאם לכך מקודמת בניית הגנים הללו. המינהל הקהלתי שותף למהלך וכמובן שגם התקיים שיתוף ציבור".



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר