יו"ר מנח"י אביב קינן, ח"כ משה גפני (צילומים: נעם פיינר, אוליבייה פיטוסי)
יו"ר מנח"י אביב קינן, ח"כ משה גפני (צילומים: נעם פיינר, אוליבייה פיטוסי)

על רקע דברי ח"כ גפני: סערה בקרב מנהלים והורים התומכים ביו"ר מנח"י קינן – "לא מוכנים להתערבות פוליטית"

בעקבות הפרסום ב"כל העיר" - בתגובה לדברים החריפים של ח"כ משה גפני: פורום מנהלי בתי הספר בירושלים וארגון ההורים פרסמו הודעות תמיכה ביו"ר מנח"י אביב קינן: "דמות מקצועית ולא מגזרית"

פורסם בתאריך: 11.7.19 10:36

"אנו יוצאים נגד האמירה של ח"כ גפני ולא מוכנים להתערבות פוליטית שגוברת על עשייה והובלה מקצועית וחינוכית", כך כותב פורום מנהלי ירושלים של בתי הספר היסודי, התיכון והחינוך המיוחד במכתב שנשלח הבוקר, חמישי, לראש העיר משה ליאון. "עם סיומה של שנת לימודים עשירה, איכותית ומוצלחת, ובעקבות הפרסומים האחרונים ברצוננו להביע תמיכה מלאה באביב קינן, ראש מינהל חינוך". בהמשך הם שבים ומדגישים כי "ראש מנח"י הינו דמות מקצועית ולא מגזרית ושום מינוי לתפקיד זה לא יכול להיות מינוי מסיבות פוליטיות ו/או מגזריות".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

הפורום מביע במכתב תמיכה ביו"ר מינהל החינוך אביב קינן, וזאת בעקבות הפרסום ב"כל העיר" על הדרישה של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) למנות אדם חרדי לתפקיד יו"ר מנח"י (מינהל החינוך). ח"כ גפני אמר דברים חריפים במהלך ישיבה של סיעת 'דגל התורה' השבוע בירושלים. בישיבה, כפי שפורסם, אמר גפני בנחרצות כי "יו"ר מנח"י בעיריית ירושלים צריך להיות חרדי". עוד אמר ח"כ גפני: "פעלנו לפי הוראתם של גדולי ישראל ותמכנו בראש העיר משה ליאון; נציג חילוני שמונה בקדנציה הקודמת לא אמור לתת לנו כעת הוראות".

גם מחזיקת תיק החינוך חגית משה (הבית היהודי) יצאה נגד דבריו של ח"כ גפני והוסיפה דברי תמיכה בקינן: "את מנח"י ינהלו רק אנשי מקצוע – לא פוליטיקאים, לא מפלגות, לא קבוצות. נקודה", אמרה משה ל"כל העיר", "אביב קינן עושה עבודה מצוינת כיו"ר מנח"י והוא נשאר. הוא מקבל ממני תמיכה מלאה והוא ימשיך ויוביל את מנח"י".

פורום מנהלי בתי הספר בירושלים מציין במכתב לליאון: "אביב הגיע אלינו לפני כשנתיים ומאז מוביל את החינוך בעיר באופן מקצועי וממלכתי, דואג לחדשנות, להתחדשות, לפיתוח צוותים, לחיזוק מרקמי העבודה השכונותיים ולבניית מרחבים חדשניים וכיתות. הרוח היוצאת ממנח"י בראשותו של אביב מאפשרת לנו מגוון רחב של הזדמנויות לעשייה וללימוד, מובילה יזמות וחדשנות בכל התחומים ובכל המגזרים ורואה את טובת תלמידי העיר בראש סדר העדיפויות. בחינוך הירושלמי היום ניתנת לכל בית ספר האפשרות להתפתח לצרכים הייחודים של המוסד ללא הבדל בין אוכלוסיות ומגזרים. התנהלותו של אביב מעלה את המוטיבציה ומעצימה את אנשי החינוך בעיר ירושלים, כל זאת ללא פוליטיקה וללא הפרדות ואפליות בין מגזרים, בהנהגה ממלכתית ומקצועית יחד עם צוות ממונים איכותי ומסור".



בסוף המכתב מוסיף ומציין פורום המנהלים: "אנו הנמצאים בשטח, חשים את האביב שהביא אביב לירושלים ומבקשים להשאיר את החינוך בידיים מקצועיות בלבד. אנו מצפים להמשך עשייה עוד שנים רבות נעימות וטובות עם צוות זה".

בנוסף, גם ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים, הוציא הודעת תמיכה בקינן. "ראשי מנח"י הינם מינויים מקצועיים, ללא שיקולים פוליטיים או דתיים, ובחירתם הינה נטו מקצועית. ככה גם ראש מנח"י הנוכחי, שרואה את טובת כלל המערכת. ארגון ההורים בירושלים שמח על שיתוף הפעולה עם ראש מנח"י ועם כלל עובדי מנח"י ואינו רואה שיקולים פוליטיים בהחלטותיהם אלא אך ורק שיקולים מקצועיים, דבר שמקדם מאוד את מערכת החינוך בירושלים, שמתפתחת ומהווה מוקד משיכה לערים אחרים".

אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים מוסר: "אני סומך על ראש מנח"י בפרט ועל בכירי מנח"י בכלל – שההחלטותיהם מקצועיות בלבד. אנו, כמי שאמונים על כלל הילדים בירושלים, רואים את האכפתיות ואת ההתייחסות שלהם לכלל המגזרים ולכלל הדתות. אנו נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה ולפעול למען כלל הילדים בעיר הבירה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר