חגית משה, אליעזר ראוכברגר (צילום: יח"צ)
חגית משה, אליעזר ראוכברגר (צילום: יח"צ)

החזית החדשה בצמרת העירייה: סגנית ראש העיר משה נגד סגן ראש העיר ראוכברגר

סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי) מתנגדת לתוכנית חדשה שמקודמת על ידי סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה) להקמת קומפלקס חרדי בגבעת מרדכי

פורסם בתאריך: 8.7.19 14:02

החזית החדשה בצמרת עיריית ירושלים: סגנית ראש העיר חגית משה, יו"ר סיעת הבית היהודי נגד מ"מ וסגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר, יו"ר סיעת דגל התורה. ל"כל העיר" נודע כי משה מתנגדת לתוכנית חדשה להקמת קומפלקס חרדי בשכונת גבעת מרדכי, שמקודמת על ידי ראוכברגר בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. "אנחנו לא הולכים לוותר על זה", אומרת משה בשיחה עם "כל העיר", "אני ישבתי עם העוזר אישי של אליעזר ראוכברגר, והבהרתי לו חד משמעית שנתנגד להקמה", היא מדגישה. "היתה התחייבות כלפי כל התושבים שזה יהיה רק בית כנסת – בקדנציה הקודמת הנושא עלה כשאנחנו מאשרים בית כנסת, ופתאום זה הופך לאיזה תלמוד תורה או איזה כולל".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

ל"כל העיר" נודע כי דיירים בגבעת מרדכי גילו לאחרונה לתדהמתם כי בשטח שבו היה מיועד להיבנות בית כנסת חרדי, יקום קומפלקס חרדי ענק שהחשש, לטענת המתנגדים, הוא שיפעל בו גם כולל. למעשה, שטח בית הכנסת היה אמור להתפרס על 854 מ"ר במבנה של שלוש קומות, כך לפי תוכנית שאושרה לפני כחמש שנים, לעומת זאת לפי התוכנית החדשה שמקודמת בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בראשות סגן ראש העיר ראוכברגר, מדובר בקומלפקס רחב, בשטח של 1,635 מ"ר, שבו יפעל בין השאר גם כולל, אולם תפילה ראשי, חדרי עיון, אולם קידושים ואירועים וספרייה תורנית. הקומפלקס צפוי להיבנות סמוך לשטח שבו תיבנה בעתיד מכללה לנערות מהזרם הציוני-הדתי. התוכנית עלתה לדיון בשבוע שעבר בעת התכנסות ועדת הרישוי בראשותו של ראוכברגר – מדובר בשטח סמוך לגני ילדים שפועלים באזור.


השטח בגבעת מרדכי שבסמוך אליו מתוכנן להיבנות קומפלקס התפילה (צילום: שלומי הלר)

השטח בגבעת מרדכי שבסמוך אליו מתוכנן להיבנות הקומפלקס החרדי (צילום: שלומי הלר)


עוד מוסיפה משה כי "ההסכם שהתקבל מול ברקת היה שהם מקבלים בית כנסת, ובהמשך יוקם בית כנסת לדתיים. לא היה סיכום אחר מול ברקת, אז איך זה שההקצאה הכפילה את עצמה? כי כשאתה צריך לעשות כולל אתה מבקש להכפיל את השטח. אני לא מתכוונת לאפשר שיהיה שם כולל".

מנגד, ראוכברגר טוען כי בשיחה עם "כל העיר" כי הוא לא אישר את התוכנית בוועדת הרישוי העירונית, אלא העביר את הטיפול בתוכנית לוועדת המשנה במטרה שהיא תאשר את התוכנית.עוד מציין ראוכברגר: "ראשית, ברמה העקרונית, עצוב שיש יהודים בירושלים שמנהלים מלחמה נגד הקמת בית כנסת בשכונתם. לגופן של עובדות, הכתבה רצופה הטעיות ובדותות. ההקצאה ניתנה כבר לפני מספר שנים על ידי ראש העיר הקודם ניר ברקת, ללא מגבלות במטרים, ומשכך גם לא הוכפל מספר המטרים כפי שנטען. בנוסף, גם מספר המטרים שמוצג כאילו יכיל בית הכנסת, מטעה ואיננו נכון. בית הכנסת מוקם בהתאם לצרכים של תושבי השכונה, ובאופן מכובד וראוי. כל ההקצאה והבניה הזו מתואמת לחלוטין וחבל שיש המנסים לייצר סיפור ומחלוקת כשאין כלום".



"אין שום הצדקה כלכלית לבנות בית כנסת בשטח של למעלה מ-1,600 מ"ר", טוען בנחרצות אחד המתנגדים לתוכנית מקרב התושבים. "מה שמוביל למסקנה שיוקם שם כולל. כל השנים נשמר בגבעת מרדכי הסטטוס-קוו לפיו בשכונה פועלת ישיבת חברון שבה בחורי ישיבה, אבל אין כולל. ברגע שייבנה כולל בגבעת מרדכי ההשלכות ברורות לכל. ברגע שגבעת מרדכי, מעוז הציונות הדתית, תהפוך לחרדית זה רק עניין של זמן עד שכל אזור קטמונים-גוננים יתחרד. אנחנו מצפים מחברי המועצה מהציונות-הדתית להילחם נגד ההרחבה הזאת ולמנוע אותה".

תושבת נוספת בגבעת מרדכי מדגישה בשיחה עם "כל העיר" כי "לא נעבור על זה בשקט, נלך לוועדת הערר ונוודא שהמפלצת הזאת חוזרת לממדים שעליהם דובר. אנחנו לא נעבור על זה בשקט, אם צריך נלך גם לעתירה בבית המשפט".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "תיק הרישוי כולל בקשה לשטח עבור בית כנסת ואין חריגה או הקצאה שונה. ההקצאה נידונה והוחלטה לפני כחמש שנים, ובהתאם לכך מקודם היתר הבנייה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. צריך שהממשלה

    תפסיק לתקצב את העיר הגמורה שנקראת עיר הבירה של המדינה היהודית ציונית
    חבל על הכסף שמועבר מכספי הציבור שמועבר לעיר הזו שהופכת די מהר לשטעטל גדול
    מצחיק שביבי הליכוד ושאר חברי הממשלה שלנו מהציונות הדתית,קוראים כנגד כל מי שלא שייך להם שהוא יחלק את ירושלים
    ירושלים נפלה! נפלה לידהם של החרדים,שמיום ליום יותר משתלטים עליה.החושך ירד על העיר.
    חבל על כספי ציבור שמוזרמים לעיר ההרוסה הזאת,שיעבירו את הכספים האלו לנזקקים,לבריאות,לרווחה,לחינוך,בטח ובטח לא לעיר הזו שנשלטת בידי החרדים שעושים בה כבשלהם.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לתגובה מעלי ירושלים לא נופלת היא משתחררת לאט לאט מהגיום דוברי עברית והופכת ליהות למה שהיא אמורה ליהות קדושה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר