הגמנסיה העברית ירושלים (צילום: תמר הירדני)
הגמנסיה העברית ירושלים (צילום: תמר הירדני)

סערה ברחביה: האם ייפתחו גני ילדים חרדים בשטח הגימנסיה העברית?

ל"כל העיר" נודע כי במינהל החינוך בעיריית ירושלים התקבלה בקשה לפתוח בשטח בית הספר התיכון הוותיק גני ילדים חרדים. בנוסף, ישנה כוונה לבנות מתנ"ס לאוכלוסיה החרדית בשטח בית הספר הממ"ד אוולינה דה רוטשילד

פורסם בתאריך: 4.7.19 19:35

גני ילדים חרדים בשטח של בית הספר החילוני הגימנסיה העברית; הקמת מתנ"ס לאוכלוסייה החרדית בשטח בית הספר הדתי אוולינה דה רוטשילד – אלו הם עיקרי התוכנית שעשויה לשנות בקרוב מאוד את פניה של שכונת רחביה. כך נודע ל"כל העיר".

ל"כל העיר" נודע כי במינהל החינוך העירוני (מנח"י) התקבל באחרונה מכתב חתום על ידי מנהל מינהל קהילתי גינות העיר שייקה אל עמי. במכתב מעלה בן עמי את הצורך במציאת מבנים עבור האוכלוסייה החרדית בשכונה, ומציע את המבנים של תיכון הגימנסיה של האוכלוסיה החילונית ואת בית הספר אוולינה של האוכלוסיה הדתית-לאומית.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

לאחר פניית "כל העיר" עומד אל עמי מאחורי בקשתו ומסביר כי "ברחביה ברוך השם, יש ציבור חרדי גדול. השכונה השתנתה בעשר השנים האחרונות, וכחלק מהשינוי הזה נוצרו צרכים אדירים של תשתיות חינוך. בינתיים, כשאין תשתיות, אנו נתקלים בפתיחת גני ילדים בדירות פרטיות, וזה מצב מאוד בעייתי. אני חושב שהגיע הזמן לבחון את השימוש בקרית החינוך האדירה שיש בגימנסיה ובאוולינה".



אל עמי מוסיף ומדגיש כי "אף אחד לא מעלה בדעתו לפגוע בגימנסיה ובאוולינה, בוודאי שלא למינהל גינות העיר. מדובר על מוסדות חינוך סימבולים עבור הציבור החילוני והממלכתי-דתי, אבל זה מרחב שמנח"י והעירייה יכולים וצריכים לתכנן מחדש. יש שם מרחב אדיר שעם קצת יצירתיות ובינוי מחדש אפשר למצוא פתרונות, כמו למשל הקמת 2 גנים חרדים עם כניסה מרחוב אוסישקין".



במכתב ששלח אל עמי ליו"ר מנח"י אביב קינן הוא התייחס גם להרחבת שלוחת המתנ"ס אשר פועלת בכניסה לבית הספר אוולינה דה רוטשילד ומשרתת את האוכלוסייה החרדית. "בכוונתנו לקדם מאמץ להרחבת שלוחת רחביה הפועלת בכניסה לביה"ס אוולינה", כותב אל עמי ומוסיף: "זאת באמצעות הוספת שלוש קומות למבנה השלוחה הקיימת, כך שנוכל להבטיח מענה קהילתי ראוי לצרכי הציבור במרחב".

במכתב ששלח, מסביר אל עמי ליו"ר מנחי את מצב העניינים בשטח: "שכונת רחביה ושערי חסד הצמודה אליה, מתאפיינות בשנים האחרונות בריכוז גבוה מאד של משפחות צעירות חרדיות. ובהתאם השתנתה מפת הצרכים בנושא תשתיות החינוך, וקיים פער גדול בין הנדרש למצוי. הפער המרכזי והקדימות הגדולה הוא בנושא גני הילדים".

בהמשך מציין בן עמי כי "קריית החינוך גימנסיה/אוולינה, משתרעת על שטח עצום. ברור לכולם הגימנסיה ואוולינה הינם עוגן ציבורי עירוני של הציבור הכללי/חילוני והציבור הדתי לאומי, ואין לאיש כוונה לצמצם את פעילותם החינוכית החשובה. אך בהחלט ניתן לשוב ולתכנן מחדש את המתחם הגדול, כך שיוכל להכיל גם גני ילדים מוסדרים בהתאם לצורך הקהילתי".

בתגובה לדברים, מנהל תיכון הגימנסיה דני ליבוביץ מדגיש בשיחה עם "כל העיר" כי "בגימנסיה לומדים כ-1,200 תלמידים ואין לנו ולו מטר על מטר אחד פנוי, שאנחנו להקצות. אנחנו נמצאים במחסור עצום של חדרי כיתות וחדרי ספח, כך שגם אם היינו רוצים – אין לזה שום היתכנות מבחינת התשתית".

ליבוביץ מציין כי "אנחנו בית ספר עירוני ומה שהעירייה תחליט זה מה שיהיה, אבל אני לא רואה היתכנות תשתיתית ולא שום היגיון לשכן גנים חרדיים בתיכון חילוני. אין בכלל ספק שהרעיון הזה לא מבוסס על ידע של המציאות הבית ספרית. המרחב שבו אנחנו פועלים נמצא בתפוסת יתר, עד כך שאני צריך לגרד מקומות שבהם ישבו תלמידים וילמדו".

מעיריית ירושלים נמסר: "על פי נתוני העירייה לא קיים מחסור בכיתות גן ברחביה ולכן אין צורך בפתיחת גנים חדשים, ומן הסתם גם לא בגימנסיה. בנוסף, לא חל כל שינוי בגנים במתחם 'בית הילד' וכך בפעילותם של הגנים ברחוב ארלוזורוב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. עג

    למה גני ילדים – ישיבה תיכונית גימנסיון… חרדית למהדרין. עם קצת כסף – הכל אפשרי, והחילונים יעברו לגטאות

  2. חרדי

    שלומי הלר

    מתי יפסקו "הסערות" בכוס מים שאתה מעניק לנו מידי יום, שיגמרו לספור לך את השערות???
    מכתבותיך נראה כי הנך נהנה לשסות וללבות ציבור בציבור.
    יש ציבור ענק ברחביה שהם שווה-זכויות בדיוק כמוך, וכן גם הם זכאים למוסדות לימוד.
    אגב חלקם מתגורר שם מאז היווסדה
    אולי הסערה היא, כי לילדים חרדים אין כיתות לימוד ברחביה

  3. דניאל

    ירושלים היא עיר שמתחרדת בקצב מסחרר, ככל שההקצנה הדתית מתרחבת כך יש הגירת צעירים מהעיר הנפלאה שלנו, ומה שמקומם שלממשלה הזאת ממשש לא אכפת מהתחרדותה של בירת ישראל, פשוט בושה וחרפה!!!

  4. דברים צפויים

    מרגע שראש העיר הזה נבחר,והקואליציה החרדית שמקיפה אותו
    היה ברור שבכל הנושאים המהותיים,שקובעים את צביון העיר
    שם החרדים יהיו נותני הטון,פשוט מאוד כל הכח להשפיע נמצא בידהם,
    צריך להבין זה דברים שישנו את כל מבנה השכונות בעיר,פתאום חילונים יתעוררו אחרי מספר שנים,כאשר כל השכונה שלהם השתנתה
    אז הם ימצאו את עצמם כבורחים מהשכונה שנשלטת על ידי חרדים
    עכשיו תגידו מה הבעיה שיש שכנים חרדים,אבל מי שלא גר בשכנות לחרדי לא יודע מה המשמעות
    בגלל זה שכונות שנכנסו לתוכם חרדים,החילונים והמסורתים פשוט ברחו,לא עזבו ברחו!
    אז כל אלו שלא הצביעו בבחירות האחרונות,או הצביעו לראש העיר שנבחר,אבל לא שיכים לחרדים
    אתם עוד תבינו את גודל טעותכם

  5. שייקה

    אלו תגובות מגעילות יש פה. מדברים פה על חרדים, בלי למצמץ. מה עם כל הערכים הליברליים וכבוד האחר?

  6. רחל

    פשוט ביזיון. עד שיש כמה מרחבים של חילוניים, אז רצים לחרב אותם. למה? שיבנו להם בשערי חסד. למה ברחביה?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר