ישיבת סיעת דגל התורה בהשתתפות ח"כ משה גפני, אמש בירושלים
ישיבת סיעת דגל התורה בהשתתפות ח"כ משה גפני, אמש בירושלים

הדרמה בסיעת דגל התורה – ח"כ גפני: "יו"ר מנח"י בעיריית ירושלים צריך להיות חרדי"

בישיבה שנערכה אמש בסיעת דגל התורה בירושלים אמר חבר הכנסת משה גפני: "פעלנו לפי הוראתם של גדולי ישראל ותמכנו בראש העיר משה ליאון; נציג חילוני שמונה בקדנציה הקודמת לא אמור לתת לנו כעת הוראות"

פורסם בתאריך: 9.7.19 08:26

האם הסיעה החרדית 'דגל התורה' תשתלט על מינהל החינוך בעיריית ירושלים? ל"כל העיר" נודע הבוקר כי אתמול, שני בלילה, התקיימה ישיבה בסניף סיעת דגל התורה בירושלים, בהשתתפות יו"ר הסיעה ח"כ משה גפני, שאמר: "יו"ר מנח"י בעיריית ירושלים צריך להיות איש מהציבור החרדי. נציג חילוני שמונה בקדנציה הקודמת לא אמור לתת לנו כעת הוראות. השלטון התחלף ולא צריך להיות בכלל ויכוח על העניין הזה".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

ח"כ משה גפני (צילום: אוליבייה פיטוסי)

ח"כ משה גפני (צילום: אוליבייה פיטוסי)


דגל התורה היא הסיעה, שכידוע, תמכה במשה ליאון בבחירות לראשות העיר. המצביעים שלה עמדו בבסיס הקולות של ליאון. ראש סיעת דגל התורה בעיריית ירושלים אליעזר ראוכברגר משמש כמ"מ וסגן ראש העיר וישראל קלרמן, מס' 2 בסיעה, מונה גם הוא לסגן ראש העיר. הסיעה קיבלה תיקים עם כוח והשפעה. בין השאר ראוכברגר משמש כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, כמו כן, הסיעה מחזיקה בתיקים משאבי חינוך חרדי, מבני ציבור, נכסים, תרבות תורנית וקידום נוער חרדי. בנוסף, סיעת דגל התורה עומדת בראש הוועדה העירונית למכרזים.


משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


מי שמשמש בשנתיים האחרונות יו"ר מינהל החינוך בעיריית ירושלים הוא אביב קינן. גפני התייחס לפרישתו הצפויה של מנהל אגף החינוך החרדי בעירייה איתמר בר עזר מתפקידו, ולטענה העולה כי מי שלמעשה מנהל כבר בימים אלה את מינהל החינוך החרדי הוא יו"ר מנח"י קינן.


אביב קינן (צילום: אורן בן-חקון)

יו"ר מנח"י, אביב קינן (צילום: אורן בן-חקון)


"אין מציאות כזאת שתוך חצי שנה כל הבעיות בירושלים ייפתרו", המשיך ואמר גפני, "אבל אני אומר לכם פה, לא ניתן למצב הזה שהאפליה למוסדות החינוך של המגזר החרדי יופלה לרעה על פני המגזר החילוני, שלכולם ברור שתלמידי המגזר החרדי הם הרוב בעיר. אנחנו חלק מהשלטון וצריך סבלנות, לאט לאט להגיע לכל הפתרונות".



גפני הדגיש בישיבה את הכוח וההשפעה שיש לסיעת דגל התורה בעיריית ירושלים. "פעלנו על פי הוראתם של רבנן ורבנן גדולי ישראל ותמכנו בראש העיר מר משה ליאון, ליברמן לא היה רלוונטי בכלל בעניין הזה, הוא לא הביא אפילו קול אחד וכולם יודעים זאת. ההצלחה שלנו בבחירות האלה בהכפלת כוחינו – צריכה להיות מתורגמת בשטח לעזרה בציבור בכלל ובפרט, לא הכל תוך שבועות או חודשים, אבל הציבור מתחיל לראות זאת. רוח חדשה נושבת בעיר ירושלים", ציין גפני והוסיף: "הנציגים שלנו עושים עבודת קודש ועובדים יומם וליל למען הציבור בעיר".


סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה (צילום: פרטי)

סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר (צילום: פרטי)


גפני אומר את הדברים לקראת הבחירות הקרובות לכנסת ה-22, שייערכו ב-17.9.19, ולדבריו, "אנחנו נמצאים כעת בעיצומה של מערכת בחירות חשובה מאין כמותה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ככל הנראה ירכיב את הממשלה הבאה. אנחנו צריכים להביא 10 מנדטים, וירושלים צריכה להיות הדגל בעניין הזה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה אתם משקרים ולא כתובים שהוא התכוון למנהל חינוך חרדי העיקר להפחיד תציבור

  2. הצביעות החרדית במיטבה

    "נציג חילוני לא יתן לנו הוראות….."
    תארו לכם שמשהו פוליטי,או איש ציבור היה אומר
    "שר חרדי,או נציג חרדי לא יתן לנו הוראות….."
    ישר כל החרדי היו זועקים- געוולד,אנטישמיות,שנאת חרדים,מזכיר לנו את גרמניה ועוד שלל זעקות שבר
    העיר הזו כל יום הולכת מדחי לדחי,עיר חשוכה,עיר שכבר נכבשה על ידי החרדים שעושים כמעט ככל העולה על רוחם בעיר
    ירושלים הולכת והופכת לבני ברק.
    צר לי אבל כמו ששכונות שלמות התרוקנו ומתרוקנות מחילונים מסורתים כגון רמות אשכול,מעלות דפנה,רמות,קרית יובל,ועוד..כך כל העיר תהיה,רק אלו שלא יוכלו לברוח ישארו.כנראה שזה מה שהחרדים בסופו של דבר רוצים,השאלה היא האם זה מה שהמדינה היהודית ציונית רוצה?
    ככה התהליך רק מתגבר,רק מי שחווה שכנות עם חרדי יודע מה זה חרדי.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בדבריו התייחס גפני רק למנהל החינוך החרדי.
    אתם לא בסדר שניסיתם לצייר את זה כאילו גפני התייחס למנהל החינוך החילוני, זה לא נכון.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר