הכניסה לירושלים (צילומים: אורן בן-חקון, הדמיה צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)
הכניסה לירושלים (צילומים: אורן בן-חקון, הדמיה צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

המגה פרויקט שיסגור את הכניסה לעיר: הסדרי תנועה חדשים גם לתחבורה הציבורית

במסגרת הסדרי התנועה החדשים, החל מיום ראשון הבא ולמשך שבוע לא תותר לאוטובוסים פנייה משד' שזר לשד' הרצל. בעירייה צופים עומסים כבדים בכל הכניסות לירושלים ומציינים "נערכנו כמיטב יכולתנו"

פורסם בתאריך: 6.7.19 20:13

הכאוס הגדול בכניסה לירושלים וביציאה מהעיר מתקרב בצעדי ענק. ביום ראשון הבא, 14.7, יחלו העבודות במסגרת המגה פרויקט שיסגור את שדרות שז"ר לתנועת כלי רכב, כשבעיריית ירושלים ובמשטרה צופים עומסים כבדים בכל הכניסות והיציאות מהעיר.

במסגרת העבודות ייחסמו, כאמור, שדרות שז"ר לשני הכיוונים לתנועת כלי רכב פרטיים. יחד עם זאת, תנועת התחבורה הציבורית תימשך כסדרה, וזאת למעט השבוע הראשון. ל"כל העיר" נודע כי החל מיום ראשון הבא, 14.7, ועד ליום שישי, 19.5, יתקיימו בצומת שדרות שז"ר הסדרי תנועה חדשים גם לתחבורה הציבורית, כך שתחנות עצירה באזור יוזזו.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

ל"כל העיר" נודע כי בשבוע הראשון לעבודות לא תתאפשר לאוטובוסים פנייה שמאלה משדרות שז"ר לשדרות הרצל, לפיכך יוסטו מספר קווי אוטובוס מתחנות בשדרות שז"ר מול בנייני האומה לתחנות חלופיות ברחובות סמוכים. בימים אלה ממש עובדים בעירייה ובחברת אגד על הצבת התחנות במיקומן החדשים ופירוט מלא יפורסם בקרוב.


הכניסה לירושלים (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

הכניסה לירושלים (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)


"נדרשת סבלנות, הירתמות והבנה", מציינים גורמים בכירים בעירייה בשיחה עם "כל העיר". "ההכנה שלנו לקראת תחילת העבודות הסתיימה. כולם יודעים מה הם צריכים לעשות ואיך, כשהמטרה כמובן היא להקל עד כמה שאפשר על התושבים. באזור הכניסה לירושלים יתפרשו שוטרים ופקחי עירייה שיסייעו בהכוונת התנועה, כך יקרה גם בכניסות וביציאות האחרות מהעיר. גם מינהל התנועה של העירייה ערוך עם פתרונות אפשריים למצבים שונים. אין לאף אחד ספק, אנחנו בפתחה של תקופה קשה, אבל חשוב לזכור שבסיומה הכניסה לעיר תשודרג ופרויקט רובע הכניסה לעיר יוסיף לירושלים הרבה יוקרה ומקומות תעסוקה".



יש לציין כי העבודות שיחלו בשבוע הבא כוללות חיבור בין פני הקרקע עם המנהרות והחניון שנכרו מתחת לשדרות שז"ר. מעיריית ירושלים נמסר כי "בימים אלה מסתיימות עבודות הכרייה המבוצעות מתחת לכניסה לעיר מאז שנת 2015. העבודות כללו הכנת נתיבים תת קרקעיים לרכבים פרטיים והקמת חניון שבו כ-1,300 מקומות חנייה. במסגרת העבודות נכרתה מנהרה תת קרקעית באורך של 250 מטרים ובעומק של כ- 40 מטרים מתחת לפני הקרקע. החל מיום ראשון הבא, על מנת לאפשר פתיחה מלאה ולהשלים את העבודות עד לסוף שנת 2022 כמתוכנן, נדרשות העבודות לעלות אל מעל לפני הקרקע לטובת ביצוע שערי הכניסה (פורטלים) ממזרח וממערב. ההכנות לשלב העלייה לקרקע מבוצעות מזה שנים, ולשם כך הורחבו רחובות מקבילים והוקצו נתיבים ייעודיים שיקלו על הזרימה התחבורתית באזור בתקופה זו. עיקר התנועה בכניסה לעיר תוכוון אל כביש בגין, שדרות יצחק רבין והנשיא השישי שהורחבו במיוחד".


הכניסה לירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

הכניסה לירושלים (צילום: אורן בן-חקון)


ולמרות ההכנות הרבות, בעירייה נערכים כאמור לסוג של כאוס תחבורתי. על מנת לסייע ככל הניתן לתושבי העיר ולמבקרים בה, יופעל מוקד וואטסאפ והודעות זמין ויינתן מענה שוטף במוקד העירוני 106. לנהגים מומלץ להשתמש באפליקציות הניווט אשר יעודכנו און ליין במפות החסימות והעומסים ויכווינו את הנהגים בהתאם.



"צוות הפרויקט פועל בתיאום מלא מול משטרת ישראל והגורמים העירוניים על מנת לווסת את עומסי התנועה", מסכמים בעירייה, "במטרה לתת מענה לתושבי העיר ולבאים בשעריה בתקופת ההסתגלות להפעלת הסדר התנועה החדש".

עם סיום הפרויקט, כך מבטיחים בעירייה, הכניסה לירושלים למרכז התחבורתי המוביל, המתקדם והגדול בישראל ובו תחנת רכבת מהירה עד למרכז הארץ, שני קווי רכבת קלה, אוטובוסים, שבילי אופניים ועוד. לצד זאת, יוקם רובע עסקי מהבולטים בישראל בהשקעת מיליארדי שקלים, אשר יתפרס על פני שטח של כ-300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ-60,000 מקומות עבודה חדשים לבירת ישראל. הרובע החדש יכלול מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות לצד שטחי ציבור רחבים, ירוקים וחכמים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תגידו מישהו חשב על זה איפה תהיה נקודת פיזור\איסוף נוסעים שמסעים אותם ברכב פרטי כדי להמשיך לנסוע בתחבורה בין העירונית? נראה לי שחושבים שכולם מעכשיו יעברו לנסוע ברכבת הקלה או בקווי אוטובוסים. כל האמצעים האלו דפוקים היום ולא יכולים להתחרות ברכב פרטי. למשל להגיע מארמון הנציב למרכז העיר באוטובוס לוקח משעה עד שעה וחצי כשברכב פרטי זה 15-20 דקות. לכן אי אפשר להכריח אנשים לא לנסוע ברכבים שלהם מכוון שזה עדיין הכי מהר והכי יעיל בניגוד התחבורה הציבורית העקומה שלנו.

  2. בני לנגק

    טינטון מוחלט. ירושלים הכריזה על מצור מרצון למשך שלוש שנים. אי אפשר היה אחרת??

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר