טניה פרודין ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
טניה פרודין ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

פרידה עצובה מטניה פרודין ז"ל: "האמא של ילדי ספריית רמות"

פרודין ז"ל, שנפטרה בגיל 64 בשל בעיות בלב שמהן סבלה, עבדה בספרייה העירונית ברמות למעלה מ-20 שנה: "חינכה דור שלם של ילדים לאהבת המילה הכתובה"

פורסם בתאריך: 28.7.19 12:56

אבל כבד נפל בשבוע שעבר על שכונת רמות, וזאת בשל פטירתה של טניה פרודין ז"ל – הספרנית המיתולוגית שעבדה בספרייה העירונית למעלה מ-20 שנה – בין השנים 2012-1990 (בשנים האחרונות היא עבדה בספריית פסגת זאב). פרודין ז"ל, בת 64במותה, נפטרה בשבוע שעבר בשל בעיות בלב מהן היא סבלה בשנים האחרונות. היא הותירה אחריה בת – קטיה, ושני נכדים.

בשכונת רמות יודעים לספר כי פרודין ז"ל החלה לעבודה כספרנית בספריית מתנ"ס רמות אלון בשנת 1990. "עם השנים היא הפכה לסמל ולדמות נערצת עבור הקוראים והמבקרים בשל האהבה שהרעיפה על הילדים ועל מבקרי הספרייה", מציינים השבוע במינהל קהילתי רמות אלון. "היא הצליחה בשנות עבודתה הרבות להפוך את ילדי השכונה לאלופי הקריאה בירושלים. בשנת 2012 היא אף זכתה בפרס העובדת המצטיינת".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


פטירתה של פרודין ז"ל הותירה את בני משפחתה וחבריה בהלם. "היא נפטרה בעקבות בעיות בלב שמהן סבלה", אומרת בשיחה עם "כל העיר" בתה של פרודין קטי ספקטור. "היא עברה לפני כחודש ניתוח מעקפים והיינו בטוחים שהחיים שלה יהיה טובים יותר ומאושרים יותר. המוות שלה השאיר את כולנו בהלם".



הבת קטי ספקטור מוסיפה ומספרת כי "מאז שהיא נפטרה אני מקבל תגובות וטלפונים מאנשים שלא הכרתי. בכלל לא הייתי מודעת למה שאמא עשתה ואיך חוו אותה הקוראים בספרייה. הדברים שאני שומעת מחממים את הלב ואני חסרת מילים. העבודה היתה החיים שלה, היא אהבה כל כך ילדים ואהבה ספרים. כבר בגיל 17, עוד כשהיתה נערה צעירה במוסקבה, היא עבדה כספרנית בספרייה הממלכתית הלאומית במוסקבה".



ד"ר חגית הכהן וולף, יו"ר מינהל קהילתי רמות אלון, אומרת ל"כל העיר": "מינהל קהילתי רמות אלון מבכה וכואב את לכתה של הספרנית המיתולוגית טניה. בדרכה השקטה והצנועה, חינכה טניה היקרה דור שלם של ילדים בשכונת רמות לאהבת המילה הכתובה ולקריאת ספרים. באישיותה של טניה חברו יחד באופן נדיר מקצועיות, מסירות וחריצות, אמפטיה ורגישות בין-אישית. אף על פי שעלתה לישראל בגיל מבוגר יחסית, ועברית לא היתה שפת אמה, נהגה טניה לקרוא בשעות הפנאי שלה את כל הספרים בספרייה כדי לדעת האם ולמי כדאי להמליץ על קריאתם, לאלו גילאים הם מתאימים ולאלו ילדים. היא הקפידה לא לתת לילדים לשאול ספרים שלא קראה בעצמה קודם לכן וביקשה לוודא שהם מתאימים וראויים לקריאה. אבל ראשה לא היה שקוע רק בספרים. היא הכירה את הילדים והוריהם שהגיעו לספרייה, וקיבלה את כולם במאור פנים ובהמלצות וביקורות על ספרים חדשים וישנים".

כאמור, בשנים האחרונות עברה פרודין ז"ל לעבוד בספרייה העירונית בפסגת זאב, כשגם שם מבקשים להוקירה ולכבד את זכרה. מחר, שני (29.7), יתקיים בספרייה העירונית בפסגת זאב , ערב שיוקדש לזכרה של פרודין ז"ל (19:30). כולם מוזמנים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבל על דאבין ולא משתכחין , אשה אצילית ומיוחדת היתה

  2. טליה

    הלם! ספרית רמות מאז שטניה עברה לפסגת זאב רחוקה מלהיות אותו דבר כולם יודעים את זה טניה היתה משהו מיוחד, עצוב!

  3. א.א

    דור אחר של אנשים סבלנים ובעלי תרבות , לא היה לה קל עם הצבר המחוספס שרוצה שרות מהיר וגם צועק בספריה ז"ל

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אשה כ"כ טובה ואוהבת אדם. יהי זכרה ברוך. תנוח בשלום ותקום לקץ הימים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר