המשלחת החינוכית מדרום אמריקה בבית הספר “מגדים” (צילום: עיריית מעלה אדומים)
המשלחת החינוכית מדרום אמריקה בבית הספר “מגדים” (צילום: עיריית מעלה אדומים)

השתלמות בנושא הכלה בבית ספר מגדים

משלחת של אנשי חינוך מיוחד מדרום אמריקה הגיעה לביקור לימודי בבית הספר במסגרת השתלמות של משרד החוץ

פורסם בתאריך: 5.11.17 10:11

המוטו שמנחה את בית הספר “מגדים” במעלה אדומים הוא שכל תלמיד יכול להצליח, כשהתפקיד של המערכת הוא להאמין בתלמידים, ללמד אותם להאמין בעצמם ולספק להם את הסביבה שתאפשר להם להצליח.

השבוע התארחה בבית הספר משלחת אנשי חינוך מיוחד ממגוון ארצות בדרום אמריקה, שהגיעו לארץ במסגרת השתלמות של משרד החוץ העוסקת בהכלה. במשרד החינוך המליצו לחברי המשלחת להגיע לבית הספר וללמוד מהם על תרבות ההכלה הקיימת בו.

את פניהם של האורחים קיבלו נציגי התלמידים בשירת “שיר האורח”, שהפך למסורת קבלת אורחים בבית הספר.

מנהלת “מגדים אסנת לנדאו וצוותה סיפרו לחברי המשלחת כי בקשיים הם לא נלחמים, הם לא מרפאים, הם לומדים ומלמדים את התלמיד וההורים לקבל את הקושי ולחיות עימו בשלום, דבר שמאפשר להם לסייע לתלמיד לפתח תחושת מסוגלות ולהאמין בעצמו.

 

האורחים סיירו בבית הספר ונחשפו למנגנונים ולמסגרות הבחירה השונות הקיימות בו. הם שוחחו עם תלמידים ואנשי צוות ואכלו ארוחת פלאפל ישראלית. האורחים יצאו מהביקור נרגשים מהתפיסה הבית ספרית שבאה לידי ביטוי בכל אשר ראו ובשיח עם אנשי הצוות והתלמידים, הם התרשמו בעיקר מהברק בעיניים והשמחה של אנשי הצוות והתלמידים שראו בביקור.

“בבסיס התפיסה החינוכית המובילה את בית הספר עומדת החתירה לפיתוח לומד עצמאי, אחראי, בעל חשיבה ביקורתית והנעה עצמית המכיר בצורך שלו לצמיחה אישית וביכולת שלו להצליח”, אומרת לנדאו. “בית הספר בוחר את הפעולות החינוכיות הנדרשות להשגת המטרות הללו. התרגשנו לארח את המשלחת ולהציג בפניהם את מוטיב ההכלה".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר