רותי זינדל-אוכמן עם ילדיה אביב ועידו (צילום: פרטי)
רותי זינדל-אוכמן עם ילדיה אביב ועידו (צילום: פרטי)

הטור של רותי זינדל-אוכמן: 5 טיפים שיגרמו לילדים שלכם לזוז

ילדים זקוקים לפעילות גופנית מדי יום כדי למנוע השמנה, להקל על הפרעות של קשב וריכוז, למנוע מחלות ולבלום מצב של חירפון, גם של ההורים

פורסם בתאריך: 2.7.17 18:35

בתקופה שבה אנחנו גדלנו, מחבואים, טיפוס על עצים ותופסת היו השגרה היומית של כל ילד או ילדה. היינו נעלמים לכמה שעות לפעילות בחוץ, עד שאחד ההורים היה צועק מחלון הבניין בקול רועם לחזור הביתה. נוסטלגיה.

כיום, המצב שונה בתכלית ותסריטים כאלה הפכו, לצערנו, להרבה פחות נפוצים. החופש הגדול הגיע ועימו ימים מרובים בהם הילדים יישבו בבית במזגן או בלעדיו, ובדרך כלל עם עיניים מהופנטות לאיזה מסך. שעות על שעות שהילדים שלנו לא פעילים "כי חם", "כי אין לאן לצאת", ועוד שפע תירוצים.

רותי זינדל-אוכמן וילדיה אביב ועידו בגן העצמאות. הביגוד בחסות חברת acitivim עם המותג החדש שלהם MARIKA (צילום: פרטי)

רותי זינדל-אוכמן וילדיה אביב ועידו בגן העצמאות (צילום: פרטי)

 

 

רותי זינדל-אוכמן וילדיה אביב ועידו בגן העצמאות (צילום: פרטי)

רותי זינדל-אוכמן וילדיה אביב ועידו בגן העצמאות (צילום: פרטי)

 

רותי זינדל-אוכמן, הביגוד בחסות חברת acitivim עם המותג החדש שלהם MARIKA (צילום: פרטי)

הביגוד בחסות חברת acitivim עם המותג החדש שלהם MARIKA (צילום: פרטי)

 

ברור שהמציאות השתנתה, אך ילדים עדיין זקוקים לפעילות גופנית מדי יום כדי למנוע השמנה, להקל על הפרעות של קשב וריכוז, למנוע מחלות וגם למנוע חירפון בדרגה קלה או חמורה של ההורים – בינינו, זה לא פחות חשוב. אז מה בכל זאת אנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את המצב?

***

הטור של רותי זינדל-אוכמן: למקומות, היכון מרתון? 

הטור החדש של רותי זינדל-אוכמן: איך התחלתי לרוץ ולא הפסקתי? 

פארק המסילה: מסלול התנגשות בין רוכבי האופניים לרצות והרצים 

***

קבלו 5 טיפים שיעזרו לכם להוציא את הילד מהמסך לפעילות בריאה ומהנה:

1. ילדים צעירים משחקים – לא מתאמנים. פעמים רבות אני נתקלת בהורים עם הרבה כוונות טובות – אך עם חוסר ידע באימון ילדים – שמריצים את הילדים שלהם קילומטרים. ילדים צריכים לחוות את הפעילות הגופנית כמשחק וכמשהו חווייתי, שירצו לעשות זאת שוב בהמשך. ילדים לומדים דרך משחק.

2. ארגז כלים לצד ערמות המשחקים בבית, צרו עבור הילד או הילדה שלכם ארגז עם אביזרי ספורט שונים, שיפתו אותם למשחק. דלגיות, כדורים מסוגים שונים, חישוקים ועוד. זה יכול להיות גם ציוד ספורט זול מחנויות הסטוק – העיקר הגיוון!

רותי זינדל-אוכמן וילדיה אביב ועידו בגן העצמאות (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

 

רותי זינדל-אוכמן וילדיה אביב ועידו בגן העצמאות (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

 

3. חוויית העצמה – הקפידו שהילד יחווה חוויות של הצלחה והעצמה מהפעילות הגופנית, על ידי מתן חיזוקים חיוביים והצלחה במשימות המשחק השונות – "כל הכבוד שהצלחת למסור את הכדור", "אלופה שהצלחת לקפוץ קפיצה אחת בדלגית". זה רק ישאיר להם טעם של עוד.

4. הכניסו את זמן הפעילות למסגרת החליטו יחד מתי יהיה הזמן המתאים ביותר ביום לצאת לשעה של פעילות והיכן. רמז: תמיד עדיף בשעות הקרירות יחסית.

5. נאה דורש נאה מקיים אתם הדוגמה האישית החיה של הילד שלכם! אם אתם לא פעילים גופנית, אל תצפו שהילד שלכם ייצא אחרת. שחקו, רוצו, קיפצו עם הילד שלכם, ואולי גם לכם יחזור החשק להיות ילדים שוב.

 

  

רותי זינדל-אוכמן עם ילדיה אביב ועידו (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

 

שתהיה חופשה נעימה וקרירה.

רותי זינדל-אוכמן,

מאמנת ריצה מקצועית בירושלים והסביבה,

בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מוינגייט,

רצה ואמא לשלושה מתוקים.

 

 

רותי זינדל-אוכמן, בן זוגה טל וילדיה אביב, עידו ועלמה (צילום: פרטי)

רותי זינדל-אוכמן, בן זוגה טל וילדיה אביב, עידו ועלמה (צילום: פרטי)

הירשמו עכשיו לקבלת עדכונים על הנושאים שמעניינים אתכם

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר