(צילום: ניר קידר)
(צילום: ניר קידר)

הטור של בונדק: המפלגה שלא שווה שמינית מנדט עוד תצטמק

בידי ש"ס היו מיטב המשרדים, ביניהם, העבודה והרווחה, התמ"ת, הפנים ועוד, אבל היא לא עשתה דבר למען האומללים והחלשים

פורסם בתאריך: 17.7.17 18:11

באחרונה נערכים הרבה סקרים לקראת הבחירות לממשלה. הבחירות אמנם לוטות בערפל, עדיין, אך סקרים יש. ואיפה ש"ס בכל הסיפור הזה? 5 חמישה מנדטים צופים למפלגה שלא שווה אפילו שמינית מנדט.

בהמשך לטור בשבוע שעבר על תנועת ש"ס שמוליכה שולל את הבוחרים מעדות המזרח – ב-1999, הכנסת ה־15, זכתה ש"ס  ב־17 מנדטים! מספר שיא ומטורף למפלגה שהתגלתה מאוחר יותר ומאוחר מדי במלוא עליבותה. היום יש לה שבעה מנדטים, והסקרים מצביעים שבבחירות הבאות ש"ס תקבל אולי רק חמישה מנדטים. האם האנשים סוף סוף מתעוררים ורואים את הפרצוף האמיתי של ש"ס?

 

(צילום: ניר קידר)

(צילום: ניר קידר)

 

תנועת ש"ס מומחית במשחק. כשהחזיקה ש"ס בתיק התקשורת בראשותו של אריאל אטיאס, היא התגלתה במלוא עליבותה ביחסיה לערוצי הרדיו, ערוצי הקודש המחתרתיים כמו רדיו קול המזרח שאני הפעלתי, ודאגה לסגירתם של מרבית אותם הערוצים. מפעיליהם של אותם הערוצים נשלחו למעצרים ולבתי משפט, כמו עבדכם הנאמן שהורשע ונשלח לשנתיים מאסר בפועל עם קנס של 80 אלף שקל ומאסר על תנאי (אגב, עבירה שאני מאוד גאה בה). מה שלא עשתה אז מפלגת הרשע 'שינוי' בראשותו של טומי לפיד ז"ל, עשתה תנועת ש"ס.

ש"ס איננה ראויה להיות מפלגה, ובטח שלא מטעם עדות המזרח. ש"ס היא תופעה שמעוררת סלידה, לפחות לטעמי. צריך להפסיק לתת להם לדבר בשמם של עדות המזרח והשכבות החלשות. אני יכול להבין את הח"כים והשרים מטעם ש"ס שרוצים להיות דבוקים בכורסאות השלטון, אולי להבין, אבל לא להסכים.

 

(צילום: רועי צ'יקי ארד)

(צילום: רועי צ'יקי ארד)

 

 

בנימה אישית, אפשר לומר עלי הרבה דברים – חלקם טובים וחלקם פחות טובים, מה שאי אפשר לומר עלי שאני פראייר טירון שאינו יודע להבדיל בין טוב לרע, בין עני לעשיר ובין תרבות אחת לשנייה. בידי התנועה היו מיטב המשרדים, העבודה והרווחה, התמ"ת, הפנים ועוד. אבל היא לא עשתה דבר למען האומללים והחלשים. נכון שרוב המנהיגים כיום נופלים ברמתם מרמתו של העם, ונכון שלכולנו מגיעים מנהיגים ישרים יותר, חכמים יותר, נדיבים יותר, ובעיקר צנועים יותר. לפעמים נדמה שהמנהיגים שלנו הם העונש שלנו, אבל הסבל שסובלים בוחרי ש"ס ממנהיגיהם עולה על כולם.

 

ישראל בונדק (צילום: מתוך פייסבוק)

ישראל בונדק (צילום: מתוך פייסבוק)

 

המפלגה שקמה על גבה של המצוקה והדימוי העצמי הנמוך של בוחריה יכלה לקרב את בוחריה לחברה הישראלית. הרי זו תנועה שכל ממשלות ישראל, שלא מתוך ברירה, אלא מתוך חוסר ברירה רצו לחבק אותה ולהכיר בחשיבותה עושה את ההפך. היא מרחיקה את בוחריה מהחברה, מבזה את שמה ומנמיכה את הדימוי שלהם בעיני עצמם ובעיני אחרים.

למי שחושב להצביע ש"ס – אל תחשבו על זה אפילו. תזכרו שבש"ס פועלים בשם הרגש הפטריוטי, כביכול. הם פועלים לגייס את השכבות החברתיות החלשות, שיצביעו עבורם, אבל תזכרו שכל מה שמעניין אותם זה הם עצמם, כי ש"ס כמו ש"ס רואה רק את ש"ס.

 

טור #5

ישראל בונדק

אמרגן ומפיק, פעיל חברתי ימני, וחבר ארגון ה־"פנתרים השחורים" של שנות ה־70

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר