(צילומים: אמיל סלמן, מתוך פייסבוק)
(צילומים: אמיל סלמן, מתוך פייסבוק)

הטור של ישראל בונדק: ש"ס מוליכה שולל את הבוחרים מעדות המזרח

תנועת ש"ס של היום סובלת משחיקה אינטלקטואלית, והיא איבדה את זהותה כבר לפני שנים רבות - אין לה מטרות חברתיות ואין לה תפיסה כלכלית וחברתית

פורסם בתאריך: 10.7.17 17:54

ש"ס הוקמה על חורבותיה של תנועת 'הפנתרים השחורים', ומציגה עצמה כתנועה חברתית, אינה חברתית, לעולם לא היתה חברתית, ולעולם לא תהיה חברתית, ואין בה שום יושרה ציבורית, אבל יש בה ים של קלון ובושה. מבחירות לבחירות מנפנפת היא בדגל החברתי, ומיד לאחר הבחירות מאכסנת אותו עד לבחירות הבאות.

אנשי ש"ס, לא כולם, אבל רובם מידי בוקר כמו שזה נראה עומדים מול המראה ומברכים: ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם שעשה את ציבור בוחרינו מטומטם.

 

 

אנשי ש"ס הם לא יותר 'מעבד כי ימלוך', מי שבילדותם היו חלשים מאוד, ובדרך חתחתים ושקרים הגיעו לתפקידי מפתח, ושכחו מה זה להיות חלשים. החליפות והעניבות חונקות אותם. כי ש"ס כמו ש"ס רואה רק את ש"ס. כל כך הרבה שנים היא יושבת בכל ממשלות ישראל, שריה החזיקו בתיקים החברתיים המשמעותיים ביותר, והיתה שותפה מלאה להחלטות גורליות, ואני לא יכול להצביע על מהלך חברתי משמעותי שהמפלגה הזו יזמה, ובאותה נשימה התנגדה לחוק הדיור הציבורי.

לש"ס יש שיטה – להפעיל לחצים על ציבור גדול של בוחרים מעדות המזרח באמצעות הקמעות וההשבעות. טיפוח של תרבות השקר.

 

ישראל בונדק (צילום: מתוך פייסבוק)

ישראל בונדק (צילום: מתוך פייסבוק)

 

ובוחרי ש"ס? הם מתעסקים בלהביא את הניצחון למרות שכל השכונה יודעת שש"ס לא תחזיר להם – לא בקצבאות, לא בצמצום הפערים, לא בעוני ולא בדאגה לשכבות החלשות.

ש"ס לא רואה זאת, אבל היחס הבוגדני שלה כלפי עדות המזרח הוא בושה שאוכלת אותה. הם יודעים שהם מוכרים את הערכים שלהם, את העקרונות והאמינות הם זנחו כבר מזמן. הכל בשביל להשיג את הקול המזרחי. יש פער עצום בין הדיבורים למעשים, קשה להמחיש למי שלא מכיר את ש"ס מבפנים, עד כמה המפלגה הזו מנותקת מהמציאות.

ש"ס, אשר מדברת בשמם של השכבות החלשות, הזיקה להם יותר מאשר הועילה, והיא חייבת להימחק מהמפה הפוליטית. ש"ס נכנסה לפוליטיקה לצורך סיפוק האינטרסים הכלכליים של עצמם, יותר מאשר לבוחריהם. ש"ס כבר מזמן לא מתכונת פוליטית לשינוי חברתי. עשרות שנים הם לא הצליחו לנצל את כוחם העצום כדי לייצג בכבוד את האוכלוסייה שהם אמורים לייצג. אני יודע בוודאות כי האש שהיתה לפעילים כמוני וגרמה להם לתת את הנשמה לש"ס כבתה כבר מזמן.

 

כנס ש"ס בירושלים (צילום: אמיל סלמן)

כנס ש"ס בירושלים (צילום: אמיל סלמן)

ומי שנפגע בעיקר הם בוחרי ש"ס, אותם אנשים קשיי יום שרבים ממנהיגיהם מבזים אותם יום יום, מתעשרים על גבם, ועסוקים בסידורי העבודה לבני משפחתם, לילדיהם ולקרוביהם. אני פוגש את מצביעי ש"ס במקומות שונים שחלקם ברובם אנשים טובים, חמים והגונים שמסתובבים במבטים מושפלים ומבוישים.

תנועת ש"ס של היום סובלת משחיקה אינטלקטואלית, והיא איבדה את זהותה כבר לפני שנים רבות – אין לה מטרות חברתיות ואין לה תפיסה כלכלית וחברתית כמו שהם מנסים לומר ולייצג.

 

 

איך זה שש"ס החזיקה בתיקים החברתיים ועדיין יש כל כך הרבה עוני ופערים חברתיים עצומים? איך זה שסיעת מרצ, הידועה לשמצה, היחידה שהגישה הכי הרבה הצעות חוק לטובת העניים, החלשים, וצמצום הפערים?

לתנועת ש"ס היו את כל הכלים לעשות כאן מהפכה חברתית של ממש, אך מדובר בהחמצה הגדולה ביותר במדינה. לצערי, ש"ס על כל קברניטיה, מנהיגיה, עסקניה ושריה נרדמו כולם, בעצם אף פעם הם לא היו ערים, לכל היותר אמרו משהו, אבל זה היה מלמול בשפה רפה, והרי המפלגה הזאת באה לעולם בדיוק בגלל האפליה. אין זו אלא הוכחה לכך שעל אף העוצמה הפוליטית האדירה שלה הם חוששים מאחינו האשכנזים, מתרפסים לפניהם, ונמוגים לפניהם כמו פתיל.

 

טור #4

ישראל בונדק. 

אמרגן ומפיק, פעיל חברתי ימני, וחבר ארגון ה־"פנתרים השחורים" של שנות ה־70

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר