דשה אברמנקו, שיר בן אלול (צילום: פרטי)
דשה אברמנקו, שיר בן אלול (צילום: פרטי)

המדור של דשה: שיר בן אלול – המורה עם הכי הרבה לייקים ברשת

בן אלול, מלמדת תיאטרון בחטיבות הביניים דקל וילנאי ואורט מינקוף ובנוסף יוצרת סרטונים קורעים מצחוק ויש לה אלפי עוקבים ברשתות החברתיות

פורסם בתאריך: 14.9.17 11:58

כיצד הייתם מגיבים אם הייתם מגלים שהמורה שלכם היא בעצם כוכבת עולה ברשתות החברתיות? שיר בן אלול אולי נראית בת 17, אך למעשה נושקת ל-30. לאחר שלמדה משחק ב "בניסן נתיב" והקימה עסק משלה להשכרת דמויות ותפאורה לאירועים, החליטה ללמוד חינוך והוראה בדויד ילין. במקביל להיותה סטודנטית היא מלמדת תיאטרון בחטיבות הביניים "דקל וילנאי" ו"אורט מינקוף" ובנוסף יוצרת סרטונים קורעים מצחוק ובכך צוברת אלפי עוקבים ברשתות החברתיות.

היא למדה בביה"ס "המסורתי", כיום מתגוררת בשכונת ארנונה ומצהירה שלא תעזוב את ירושלים לטובת "הזוהר" התל אביבי. "אני שחקנית ובעלת עסק שיכול לפרוח במרכז אבל עדיין גרה כאן וזה אומר הכל. האהבה שלי לעיר הזאת מגיעה המון מתוך העובדה שאני באה מבית מסורתי, אמונה זה חלק בלתי נפרד ממי שאני ובירושלים לא שוכחים זאת לעולם".



שיר בן אלול

שיר בן אלול


שיר התחילה ליצור סרטונים מצחיקים ולהעלות אותם לפייסבוק וכיום מסתמנת ככוכבת עולה עם אלפי עוקבים. "זיהיתי  ברשתות החברתיות הזדמנות ובמה חופשית לשתף דברים מבלי שיצטרכו לעבור אודישן או סינון והחלטתי ללכת על זה. עלה לי הרעיון לסרטון הראשון שלי, קפצתי למים. קיבלתי תגובות שהזכירו לי את התחושה המטורפת הזאת שיש לי שנייה אחרי שאני יורדת מהבמה לאחר הופעה. המטרה העיקרית שלי היא להצחיק אנשים, לממש את ה"ג'וק" הזה שנקרא משחק. המטרה השנייה היא לעקוף את הממסד השולט במי יראו מתי וכמה כמו שקורה בטלוויזיה.

מבחינתה, לא קיים החשש שהתלמידים יחשפו לתוכן אותו יוצרת ברשת "הם מזהים אותי, מגיבים לי ברוב הסרטונים, מפרגנים בטירוף ואין יותר כיף מזה. מה שמגמות תיאטרון מכירות לרוב זה מורות שהן לא שחקניות פעילות וזה מאוד מאכזב את הילדים, הרי הם תמיד יעקצו ויגידו "היא לא הצליחה בתור שחקנית והפכה למורה". (אגב, לדעתי זה שטויות). כשאני מגיעה אליהם מהעולם הכי עדכני ומודרני ובנוסף כשחקנית פעילה זה מביא להם יותר עניין, חשק ומוטיבציה. אני מחבקת את כל התלמידים שלי אל תוך העולם הזה באהבה".


שיר בן אלול


הדבר שהכי חשוב לה להעביר לתלמידיה הוא אמת. "בניגוד לנטייה לחשוב שבמשחק שמים מסכות, אני טוענת שמורדים מסכות. בתוך עולם התיאטרון והבמה יש את כל הכלים שאנו צריכים לחיים האמיתיים: התמודדויות, למידה, מסירות, אהבה, ערך מוסף, קבלה, הכל!"

נראה כי בעידן הרשתות החברתיות הורים רבים חוששים מהעובדה שילדיהם נחשפים לתכנים המופצים בהן. בתור פעילה ברשתות אלו וכסטודנטית לחינוך, שיר סבורה כי הילדים נמצאים בהמוניהם בפייסבוק ובאינסטגרם וקשה למנוע מהם לעשות זאת. "אני חושבת שההורים צריכים לנסות להיות במעקב על מה שקורה עד כמה שאפשר".  לדעתה, אחד הדברים היותר טובים שקרו הם סרטוני הרשת "אנחנו זו הטלוויזיה החדשה, וזו בדיוק הסיבה שאני פונה בבקשה לכל כוכבי הרשת- שימו לב לתכנים שאתם מפרסים, לדיבור, לשפה ול "אתגרים" שאתם נותנים. יצא לי להיחשף ולראות כמה אתגרים שהתביישתי בהם, דברים שאנשים בוגרים העלו וגרמו לאלפי בני נוער לחקות אותם".



עם כל האופטימיות, חשוב לה להזהיר ולומר- "אם המשחק לא בוער בך – אל תהיה שחקן. אם זה כן, לך על זה ותישאר נאמן לעצמך ולמי שאתה. עולם הבידור אכזר, כולם מדמיינים את הפרסום, התהילה ולהופיע על יומן בקרביץ אבל הדרך לשם מלאה במכשולים שיכולים לרסק לך את הנשמה והאדם שאתה. לא אמרתי לוותר, אבל מי שיכול בלי – אולי עדיף".

בעתיד, שיר רואה את עצמה "מסיימת לבנות לעצמי קרקע יציבה של קריירה טובה שבנויה מכל הדברים שאני אוהבת לעשות, מה שאני פחות אוהבת לעשות וחייב – אלמד לאהוב . וכמובן, משפחה, אהבה וילדים, הרבה".

השאלון:

איזה מסר היית רוצה להעביר לעוקבים שלך?
"החיים והמוות ביד הלשון, וכך גם לכל כוכבי הרשת. ילדים בשנייה יכולים לרמוס חבר לכיתה דרך חרם וכתיבה מזעזעת ברשת או צילום ופרסום של מקרים כאלה והפצה שלהם. תשתמשו ברשת לדברים טובים".

מה יהיה כתוב על המצבה שלך?
"אני מרוקאית, מה את שואלת אותי שאלות כאלה וועליה עלהייסטר. אצלנו לא מדברים על זה, זה מביא עין הרע".

הפייסבוק והאינסטגרם נסגרים את…
"מודה על כל ההזדמנות שניתנה לי עד כה, להראות את עצמי, לחשוף, לשתף, להצחיק, ומתאבדת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר