דשה אברמנקו, ירין יחזקאל (צילומים: פרטי)
דשה אברמנקו, ירין יחזקאל (צילומים: פרטי)

המדור השבועי של דשה אברמנקו: שיחה עם ירין יחזקאל

ירין יחזקאל, שהשתחרר לפני כשבוע מצה"ל, מספר לדשה אברמנקו איך ילד 'חנון' הופך לאושיית פייסבוק עם עסק עצמאי לקידום עסקים בדיגיטל

פורסם בתאריך: 24.8.17 12:05

כשמדברים עם ירין מבינים מיד שלא מדובר בעוד חייל משוחרר שמחפש את עצמו. עם ביטחון עצמי ואסרטיביות רבה, הוא מספר על שירות צבאי מסוג קצת אחר.

תספר לי קצת על עצמך.

"אני ירין יחזקאל, בן 21 וחצי, השתחררתי לפני שבוע מהצבא, גר בחולון, ומתעסק בפרסום. הוריי גרושים כבר כמה שנים ואמא שלי חיה עם בן זוג. יש לי שלושה אחים קטנים וחברה מדהימה שהכרתי במהלך השירות לפני כשנה".

 



ירין יחזקאל (צילום: עצמי)

ירין יחזקאל (צילום: עצמי)


 

איך הכל התחיל?

"הכל התחיל לפני שש שנים, הייתי חנון, והחלטתי לכתוב באמצעות שם בדוי בטוויטר כדי להכיר חברים. עם הזמן צברתי כוח, ואזרתי אומץ להתחיל לכתוב בחשבון הפייסבוק האישי שלי".

מה הוביל אותך להקמת עסק משלך לקידום עסקים בדיגיטל?

"שירתתי בחיל התקשוב כג'ובניק. היה לי הרבה זמן פנוי והחלטתי להקדיש אותו לעזרה לחיילים דרך העמוד 'חיילים מצייצים', שם הוצע לי להיכנס לצוות לאחר שמנהל הדף ראה את הסטטוסים שכתבתי. מאז אני מתפקד בדף כעורך ראשי. עם הזמן ראיתי שאני טוב בכתיבת תוכן וניהול עמודים, והשלב הבא היה ההחלטה להקים חברה משלי לקידום עסקים בדיגיטל".

האם למדת לפני שעשית את הצעד הזה?

"מעולם לא עשיתי שום קורס, ואין לי השכלה אקדמאית. חיפשתי ומצאתי את האנשים הכי טובים בתחום הפייסבוק ושילמתי להם 500 שקל לשעה כדי שילמדו אותי כל מה שהם יודעים. זו הדרך הטובה ביותר ללמוד לדעתי ואני ממליץ לכולם לעשות את זה. מה שכן, מי שכבר לומד אז כדאי שיעבוד תוך כדי במכירות וילמד לשווק את עצמו".

 



 

ירין יחזקאל (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


 

יש לך עוד טיפים ליזמים צעירים?

"אני ממליץ להצטרף לעמודי פייסבוק בתחום שמעניין אתכם ולהתחיל לנסות ליצור קשרים עם אנשים מהתחום, ככה הצלחתי להשיג את שני הלקוחות הכי גדולים שלי. כשכבר יש לכם רעיון – תלכו ליועץ עסקי טוב ותבנו תכנית עסקית. בנוסף, אל תפחדו לעבוד בחינם כדי לצבור ניסיון".

האם כל אחד יכול להקים עסק?

"ממש לא. זה אולי ישמע כמו קלישאה אבל צריך המון התמדה ואמונה ברעיון. התחלתי את העסק עם מעט מאוד לקוחות, שמעתי הרבה מאוד 'לא' עד שהתחלתי לשמוע 'כן'".

האם צריך גב כלכלי כדי להצליח?

"אני חושב שיש יותר סיכויים להצליח כשמתחילים מאפס. במהלך השירות שלי בצה"ל העברתי חמישה שיעורים פרטיים ביום כדי לחסוך כסף בשביל העסק שרציתי להקים. כשאתה מגיע בלי גב כלכלי, אתה לומד להעריך את הכסף ואת התהליך, יש לך יותר תשוקה להצליח, ואתה לא שוכח מאיפה באת".

לא מתחשק לך לעזוב הכל ולטוס לדרום אמריקה?

"בכלל לא. צריך לחסוך בשביל זה כסף חצי שנה לפני, לטוס לחצי שנה נוספת, ולאחר מכן לוקח עוד חצי שנה להתאקלם ולחזור לשגרה. בעיניי, זה זמן קריטי שצריך להשקיע על מנת לבנות את עצמך. זה ה-גיל. כבר מגיל 16 ידעתי שהמטרה שלי היא להקים עסק משלי ואני לא מתכוון לבזבז זמן חשוב".

 

ועכשיו לשאלון –

מה יהיה כתוב על המצבה שלך?

"אחרי רעב מתמשך סוף סוף הוא שבע".

סוגרים את האינסטגרם והפייסבוק, אתה..

"מאכיל קופים בדרום אמריקה".

מה אתה הכי אוהב בירושלים?

"שיש מקום לכולם. אפשר לראות חרדי, מוסלמי ונוצרי יושבים יחד באותו קרון ברכבת ומסתכלים אחד על השני – אין את זה בהרבה מקומות בארץ".

 

דשה אברמנקו (צילום: פרטי)

דשה אברמנקו (צילום: פרטי)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר