ד"ר רלי (רחל) אלון (צילום: דוברות הדסה)
ד"ר רלי (רחל) אלון (צילום: דוברות הדסה)

להוביל את הדור הבא של האחיות בהדסה

סמנכ"לית הסיעוד ומקצועות הבריאות בהדסה נחשבת לדמות הניהולית החדשה ביותר שהצטרפה אל בית החולים הגדול בעיר לפני ארבעה חודשים. ומאז, אין רגע דל ביומנה של מי שהגיעה כדי לקדם את התחום החשוב, הן בפן המקצועי והן בתדמית ובעידוד צעירים לבחור בו כמקצוע לחיים

פורסם בתאריך: 15.5.18 14:55

לאחר 25 שנות ניסיון באסף הרופא, שהיה הבית והמקור להתפתחות, לצמיחה וליצירת הזהות המקצועית שלה, החליטה ד"ר רלי (רחל) אלון להיענות להצעה, להוביל את הסיעוד ומקצועות הבריאות בהדסה. ד"ר אלון, נשואה לאריק ואמא לשלושה ילדים, עושה דרכה בוקר בוקר מראשון "הדסה תמיד הייתה בעיניי דוגמא למקצועיות, פסגת חלומות, בית חולים השואף למצויינות ולאיכות. למרות זאת, הייתה לי התלבטות משמעותית אם לעזוב את המקום שלי ולהתחיל תפקיד חדש – שאין ספק כי הוא מאתגר ומעצים. לבסוף, החלטתי להצטרף לגאוות היחידה ההדסאית, לעשיה מקצועית המשלבת ערכים, מקצועיות וחמלה. הגעתי כי אני מאמינה שבהדסה אפשר לחלום ולהגשים את החלומות המקצועיים שלנו, שאנחנו יכולים לחשוב מחוץ לקופסא וליישם את הרעיונות שלנו לטובת קידום הטיפול ומיצוב תפקיד האחות. התחברתי מאד מהר לגאוות היחידה של הדסה, קיבלו אותי בזרועות פתוחות. מצאתי כאן אנשים. מקצועיים ומצוינים – אבל קודם כל אנשים. הלב הפועם הוא המגדיר כאן את מה שמרגישים באוויר ומיד ידעתי שיש עם מי להתקדם, לפעול בשטח ולרוץ קדימה".

עברה המקצועי של ד"ר אלון כולל מגוון רחב של תפקידים, ביניהם, מנהלת בית הספר לסיעוד אסף הרופא וחברה בהנהלה של בית החולים. רלי החלה את דרכה המקצועית כאחות מיילדת, "בחרתי להיות שותפה לחוויה עוצמתית ואינטימית של בני זוג, ללוות אותם בלידה של עולם חדש". במקביל לקריירה המקצועית, רלי השלימה את עבודת הדוקטורט בלימודי מגדר, הובילה מספר תהליכים ארגוניים בבית החולים אסף הרופא ויצרה ממשק עבודה בין בית החולים לבית הספר תוך מינוף המשאבים אחד לטובת השני כמו לדוגמא: יצירת קוד אתי, למידה מקוונת, הכנסת טכנולוגיות ועוד. ד"ר אלון משרטטת את שני המישורים המשמעותיים בהן תעסוק בתפקידה בהדסה: קידום ופיתוח מקצועי של האחיות ומקצועות הבריאות לצד קידום איכות הטיפול והשירות הניתן למטופלים.

כמי שניהלה בית ספר לסיעוד רלי מאמינה כי בדומה לתפישת ה"סטודנט במרכז" כך גם הטיפול בבית החולים מכוון לתפישת המטופל במרכז. "אני מרגישה שיש לי את ההזדמנות ואת הזכות להוביל את הסיעוד ומקצועות הבריאות בהדסה לטיפול השם את המטופל במרכז, טיפול המוענק מתוך חמלה ומצויינות, ללא הבדל דת, גיל, גזע ולאום. חשוב לי שהמטופלים שלנו ירגישו שמסתכלים להם בלבן של העיניים, שיש מי שיהיה איתם ברגעים הקשים, שיש להם עם מי להתייעץ ולהתלבט".

בכדי לממש זאת, רלי מאמינה כי יש לקדם ולפתח את תפקיד האחות, להרחיב את סמכויותיה, לייצר תפקידים חדשים כדוגמאת מרפאת מומחיות, לאפשר עדכון ידע ולעודד יציאה ללימודים. "אני רוצה להציע לאנשים שאיתנו ולאלו שיחליטו להצטרף לשורותינו "חליפה מקצועית", מותאמת אישית עם אופק קידום מקצועי וניהולי. תפקיד האחות כיום מאפשר בחירה במגוון של תחומים, מאפשר התפתחות אישית ומקצועית וכלל אינו חד מימדי". רלי מבקשת לאפשר לכל עובדת למצות את הפוטנציאל הטמון בה ולהפיק את המיטב והמירב מתוכה, שכל אחות תמצא את מקומה ותמצה את הייעוד שלה בבית החולים. "אנשים אוהבים את הדסה. יש חיבור רגשי בינם לבין המוסד, זאת בוודאי הודות לצוותים. זהו בית חולים עם מסורת רבת שנים שנבנתה עקב בצד אגודל והגיעה לגדולתה והמטופלים שלנו כמו גם צוותים חדשים – מצביעים ברגליים, נותנים בנו את האמון המלא".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר