פרויקט המגדלים ברחוב בר יוחאי (הדמיה: קדמת היובל - מומחים בהתחדשות עירונית, אבנר דרורי אדריכלים, דלה פרגולה אדריכלים)
(הדמיה: קדמת היובל - מומחים בהתחדשות עירונית, אבנר דרורי אדריכלים, דלה פרגולה אדריכלים)

קטמונים החדשה: התוכנית להקמת 5 מגדלים בגובה של עד 36 קומות יוצאת לדרך

מגדלים במקום שיכונים: הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה לקדם תוכנית פינוי-בינוי ברחוב בר יוחאי - במקום בניינים בגובה 5 קומות, ייבנו 5 מגדלים בגובה 36-33 קומות שיכללו 998 דירות

פורסם בתאריך: 2.10.19 08:20

תוכנית בניית המגדלים בשכונת קטמונים עולה שלב – פרויקט הפינוי-בינוי הענק ברחוב בר יוחאי הגיע לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

הוועדה, בראשות מ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה) אישרה להפקיד את תוכנית 'קדמת גונן' בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. במסגרת התוכנית ייהרסו 5 בניינים בגובה 5 קומות ברחוב בר יוחאי שכוללים 376 דירות – במקומם ייבנו 5 מגדלים בגובה 36-36 קומות, שיכללו 998 יחידות דיור, שטחי מסחר ושטחי ציבור.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הדמיה לפרויקט 'קדמת עדן' ברחוב בר יוחאי בקטמונים (הדמיה: קדמת היובל - מומחים בהתחדשות עירוני, אבנר דרורי אדריכלים ודלה פרגולה אדריכלים)

הדמיה לפרויקט 'קדמת עדן' ברחוב בר יוחאי בקטמונים (הדמיה: קדמת היובל – מומחים בהתחדשות עירוני, אבנר דרורי אדריכלים ודלה פרגולה אדריכלים)


התוכנית, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני שנה וחודשיים, מתפרסת על שטח של 52.4 דונמים, והיא ממוקמת מצפון לפארק אלמליח, מדרום לרחוב בר יוחאי, ממזרח לרחוב אברהם אלמליח וממערב לרחוב דב יוסף, ומצויה בסמיכות מדרום לציר הרכבת הקלה – הקו הכחול העתידי, שבנייתו כבר החלה.


רחוב בר יוחאי, היום (צילום: באדיבות העירייה)

רחוב בר יוחאי, היום (צילום: באדיבות העירייה)


במסגרת התוכנית, שאותה הגישו 'קדמת הגונן' – קרסו נדל"ן בע"מ ועיריית ירושלים בבאמצעות משרד דלה פרגולה אדריכלים בע"מ, ישודרג המרחב הציבורי. "רחוב בר יוחאי יורחב ותהיה יצירת קישוריות של הרחוב והשכונה לפארק אלמליח הקיים מדרום, על ידי יצרת שטחים ציבוריים רחבי היקף בין מבני המגורים. התוכנית משנה את צורתו של פארק אלמליח ומציעה פיתוח חדש של הפארק יחד עם תכנון החלק הדרומי של הפארק, שמשתנה בעקבות המעבר של הרכבת הקלה בפארק. בתוך כך, תכנון הפארק מתואם בין שתי התכניות. בנוסף, התכנית קובעת הקמה של מבני ציבור במגרש נפרד עבור אפשרות להרחבת בית ספר קיים. מבני הציבור משולבים במבני המגורים החדשים, ויתנו מענה לצורכי החינוך, תרבות, דת, קהילה ובריאות".

ראש העיר משה ליאון מציין: "ירושלים לא מפסיקה להתחדש. התחדשות עירונית היא אחת הדרכים המתאימות לפיתוח אורבני של עירנו. בעזרת ההתחדשות העירונית נגדיל את מספר יחידות הדיור במרכז העיר וסביבו, נבנה מענה ראוי ובר השגה לדיור משפחות צעירות ונהפוך את ירושלים לאטרקטיבית יותר לזוגות צעירים".


הדמיה לפרויקט קדמת גונן ברחוב בר יוחאי בקטמונים (הדמיה: קדמת היובל - מומחים בהתחדשות עירוני, אבנר דרורי אדריכלים ודלה פרגולה אדריכלים)

הדמיה לפרויקט קדמת גונן ברחוב בר יוחאי בקטמונים (הדמיה: קדמת היובל – מומחים בהתחדשות עירוני, אבנר דרורי אדריכלים ודלה פרגולה אדריכלים)


התוכנית בבר יוחאי היא רק אחת מתוכניות ההתחדשות עירונית שמקודמת בקטמון ח'-ט'. בנוסף אליה, ישנה, כפי שפורסם ב"כל העיר", תוכנית פינוי-בינוי ברחוב סן מרטין 3, שכבר הופקדה להתנגדויות בוועדה המחוזית לתכנון. התוכנית בסן מרטין משתרעת על פני כ-3.5 דונמים, וכוללת הריסת מבנה מגורים קיים ובו 30 יחידות דיור, לטובת הקמת שני מבנים בני 13 קומות כל אחד, ועוד שתי קומות עליונות בנסיגה, כשבסך הכל יוקמו 104 יחידות דיור חדשות. התוכנית כוללת עוד שטח בנוי לטובת גן ילדים, הקמת כיכר עירונית בסמוך לצמד המבנים ובניית חזית מסחרית.



תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. יוסף האוסף

    מה עוד חשוב לדעת לפני פרוייקט לפני פינוי בינוי?
    בחלק גדול מהמקרים פרוייקט זה מאפשר לעשות סדר בפריטים שבתכולת הדירה ובכך להפיק רווח מחפצים ישנים שאין בהם עוד צורך. הדבר נכון בעיקר בדירות של אנשים מבוגרים. ככל שיש בדירה פריטים ישנים כמו תקליטים, ספרים, עיתונים ישנים או כל פריט משנות החמישים, יש מצב שמדובר על פריטי אספנות בעלי ערך כספי. אם אתם רוצים לדעת כיצד להעריך את תכולת הדירה באופן עצמאי חפשו בגוגל "פינוי דירה יוסף האוסף" וקבלו מאמר מדוייק בנושא.

  2. דייר ברב קומות

    אנשים לא מבינים מה זה לגור ברבי קומות… מגורים ברב קומות מצריך המון התחשבות בשכנים, וגם עלות תחזוקה של מאות(!) שקלים בחודש. הרבה ישראלים לא יודעים איך להתנהג במרחב ציבורי, אנשים לא מתחשבים אחד בשני.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר