הדמיית תוכנית כפר ההייטק והמגורים מעל כביש בגין (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)
הדמיית תוכנית כפר ההייטק והמגורים מעל כביש בגין (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)

תוכנית הענק שאפילו הארגונים הירוקים מברכים עליה: פרויקט קירוי כביש בגין עולה שלב

קרקע חדשה יש מאין: הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ממליצה לאשר את תוכנית הענק לקירוי חלק מכביש בגין, סמוך לבית הכרם, הכוללת הקמת מגדלי מגורים ומסחר, פארק רחב ידיים ושבילי ריצה ואופניים

פורסם בתאריך: 15.10.20 11:18

תוכנית הענק לקירוי כביש בגין, הכוללת הקמת שטחי מגורים, מסחר ופארק רחב ידיים עולה שלב – הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ממליצה לוועדה המחוזית לתכנון לקדם את הפרויקט, שישנה את קו הרקיע של ירושלים. מדובר בבנייה במסגרת השטח האורבני של העיר, שלא באה על חשבון השטחים הירוקים – יצירת קרקע יש מאין.



"התוכנית תהפוך את חלקו המרכזי של כביש בגין ממחסום, עתיר מפגעים סביבתיים, אשר פוצע את הנוף", כך מתארים בעיריית ירושלים, "מזהם את הסביבה ומפריד בין חלקי העיר לפארק אינטראקטיבי רחב ידיים שישרת את אוכלוסיית העיר כולה ומחבר את שכונות המערב ובראשן בית הכרם אל האוניברסיטה העברית, אל פארק התעשייה המתקדמת (הוג'יטק) ואל מרכז העיר. הכל במרחק הליכה קצר".

 

הדמיית תוכנית כפר ההייטק והמגורים מעל כביש בגין (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)

כפר הייטק ומגורים מעל כביש בגין (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)


במסגרת התוכנית, שתתפרס ממחלף וולפסון בצפונה ועד מחלף בייט (גבעת מרדכי) בדרומה, לאורך כ-1.5 ק"מ, ייבנו מגדלי מגורים, חלקם יגיעו עד לגובה של כ-40 קומות, אחרים עד לגובה של 12 קומות. סך הכל ייבנו כ-1,830 יחידות דיור, 50 אחוזים מהן יוקצו לדירות קטנות עבור משפחות צעירות, רווקים ורווקות, ועוד 250 יחידות דיור מוגן ו-300 חדרי מלון. כמו כן, התוכנית משלבת בניית שישה גני ילדים חדשים ושלוש מעונות יום.

המתחם צפוי לאכלס תעשיות עתירות ידע, כאשר פארק התעשייה המתקדמת של האוניברסיטה העברית (ההוג'יטק) יפגוש את הפארק במרכזו לצד גן גיאולוגי שיקשר בין הפארק לבין המכון הגיאולוגי.

כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", תושבי בית הכרם התנגדו לתוכנית, שתחבר את בית הכרם עם גבעת בית הכרם, כיוון שלטענתם היא יוצרת מפגע ויזואלי, ולא שכונה בעלת אופי קהילתי, כפי שבית הכרם מתאפיינת כיום.


הדמיית תוכנית כפר ההייטק והמגורים מעל כביש בגין (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)

כפר ההייטק שמתוכנן לקום בקמפוס גבעת רם (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)


בעירייה מתייחסים להתנגדות תושבי השכונה ומציינים כי "אוכלוסיית בית הכרם תמצא עצמה במרחק הליכה קצר מתחנות הרכבת הקלה שתעבור במסלול המשיק לפארק. שורות הבתים בשכונת בית הכרם ייהנו משדרוג משמעותי ומיגור מפגעי רעש וזיהום אויר אשר מגיעים כיום מכביש בגין".

למעשה, תוכנית קירוי כביש בגין מנצלת באופן מיטבי את משאב הקרקע המוגבל, תוך קיום רצף אורבאני והגדלת הנגישות בין שכונות העיר. על פני שטח הקירוי יתקיימו מעברים לטובת הציבור ובפארק רחב הידיים שישתרע על כ-70 דונם ויכלול מסלולי אופניים, הליכה ושטחים ירוקים רבים.

נעמי צור, יו"ר שדולת ירושלים בת קיימא, מברכת על התוכנית: "אין ספק שמבורך לנצל קירוי של כביש כמו ביגין ולראות בזה הזדמנות לפיתוח עירוני. מתוכננת בנייה גבוהה ותמהיל שימושים מגוון, כולל מרחב ציבורי מזמין. שדולת ירושלים בת-קיימא מברכת על התכנית, ובטוחה שמיזמים כאלה יזרזו ביטול תכנית רכס לבן, יחד עם שאר האיומים על הרי ירושלים".

ראש העיר משה ליאון מוסר: "תוכנית קירוי כביש בגין היא תוכנית אסטרטגית המהווה נדבך חשוב נוסף בקידום העיר לעבר עתיד טוב יותר. התוכנית תסיר מפגע סביבתי תוך שהיא מוסיפה שטחים ירוקים רבים לעיר, לרווחת הציבור, ותוך ניצול קרקעות בצורה מיטבית. בנוסף, היא תגדיל את היצע הדירות, המסחר, התעסוקה והמלונאות, תוך שילוב ריאות ירוקות נוספות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. א'

    הכל טוב ויפה, אבל מה עם התושבים שרכשו דירות על כביש בגין, נכון יש רעש מכביש בגין, אבל יחד עם זה יש נוף ויש אוויר, ועכשיו יבואו ויבנו מגדלים בני 12 קומות למול הבניינים שכבר בנויים ברמת בית הכרם, שיאפילו על הבניינים הללו, יסתירו את הנוף ואת האוויר, מדוע צריך לבנות מגדלים של 12 קומות, מדוע לא לבנות בנייני מגורים בני חמש קומות כפי שנבנו בשכונת רמת בית הכרם, מדוע לא להמשיך את רצף הבינוי כפי שבנוי בשכונת רמת בית הכרם, מדוע לבנות בניינים גדולים, שיסתירו את השמש ואת האוויר? האם הדיירים המתגוררים בבניינים הללו בשכונת רמת בית הכרם לא נחשבים, לא מעניינים אף אחד? רק הרווחים וההשקעות מעניינים, איפה ההתחשבות? איפה התכנון נוף הנכון, איפה ההתחשבות בדיירים שכבר מתגוררים מעל כביש בגין, תבנו בכיוון של אדמות תע"ש, שם אין בניינים וזה לא יפריע לאף אחד – מדוע להרוס? מדוע למרר את החיים לתושבי רמת בית הכרם המתגוררים מעל כביש בגין? סתם תוכנית פלצנית, עוד מעט יבנו מהאוויר מעל הבניינים שלנו, חוצפה. אנשים רכשו במיטב כספם דירות בשכונת רמת בית הכרם, באיזור שמעל כביש בגין, כי הבינו שיש שם נוף, והנוף יישאר ופתאום תוכנית מפלצתית, לקרות את כביש בגין, מה הסתיימו כל הבעיות בירושלים? הכל נבנה, הוקם, נסלל והסתיים, שנותר רק לקרות את כביש בגין בעלויות של מיליארדים. תוכנית הרסנית, מפלצתית, שתמרר לתושבים המתגוררים מעל כביש בגין מאחורי האוניברסיטה בגבעת רם, את החיים ותחסום את הנוף האוויר והשמש שיש להם כיום

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר