פרלמנט (צילום אילוסטרציה: Depositphotos_ikostudio)
(צילום אילוסטרציה: Depositphotos_ikostudio)

הפרלמנט של קרית היובל: "תושבי השכונה הם חלק ממשפחה"

קיבצנו את ניר ינובסקי-דגן, רוני שרון, אסף שפנייר ומשה בן הרוש, כולם מתגוררים או עובדים בקרית היובל, כדי שיספרו לכם את כל מה שצריך לדעת על השכונה. וכן, ברור שהם מדברים גם על המפלצת

פורסם בתאריך: 3.12.21 10:15

 

"פאב המפלצת נהדר, אבל לא מספיק"
רוני שרון, בעלי רע"מ אחזקות, לשעבר יו"ר מינהל קהילתי יובלים
"נולדתי וגדלתי בשכונה, ולמעשה אני מתגורר בה כל חיי – 46 שנים. בשלוש השנים האחרונות השכונה מתחילה להתפתח לכיוונים טובים מבחינת התחדשות עירונית ומסגרות חינוך שיוקמו בשכונה. יחד עם זאת, יש חוסר בתשתיות, יש חוסר במבנה ציבור ויש בעיה בשעות הפנאי לדור הצעיר יותר – בעיקר בשעות אחר הצהריים, לאחר שהמסגרות החינוכיות מסתיימות. יש גם חוסר בפנאי למבוגרים יותר, זאת למרות פאב המפלצת, שהוא נהדר, אבל מספיק לטעמי.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"התשתיות בשכונה חייבות לקבל מענה רחב יותר מבחינה תחבורתית – הן ציבורית והן פרטית. קשה לנסוע בשכונה כי היא פקוקה מאוד והתחבורה לא מותאמת. כולם מחכים לרכבת הקלה, אבל אני לא בטוח שעם הרכבת העומס ירד.

"פארק האסבסטונים שהולך להיבנות יהיה לגולת הכותרת בשכונה, זו תוכנית שאני קידמתי בתקופתי כיו"ר המינהל, אבל מפרגן למשה ליאון שגרם לזה לקרות. זה המקום לציין גם שהניקיון והגינון בקרית היובל השתפרו לאין שיעור בשנים האחרונות".

"שכונה מיוחדת המאפפינת את עם ישראל"

דור לוי, יו"ר מינהל קהילתי יובלים

"השכונה בה גדלתי ובה בחרתי לגור עם משפחתי היא שכונה מיוחדת המאפיינת את עם ישראל – יש בה את כל הזרמים שיש בעם שלנו – דתיים, חילונים וחרדים. המון קהילות מגוונות עם מגוון רחב של פעילויות קהילתיות – נמשיך לשמור על המגוון והאיזונים.

"נמשיך להשקיע בחינוך המצוין שהמרחב שלנו מתגאה בו – עם בתי ספר מצויינים ותנועות נוער מגוונות. אנחנו קוראים לזוגות צעירים להצטרף לשכונה הותיקה המתחדשת שהופכת את עצמה לאטרקטיבית דרך פארקים משוכללים שאנחנו מקדמים עם העירייה וראש העיר, תשתיות , חינוך ומקומות בילוי מיוחדים".


הדמיית פארק האסבסטונים (צילום הדמיה: חברת ברוק הדמיות-באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים)

הדמיית פארק האסבסטונים (צילום הדמיה: חברת ברוק הדמיות-באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים)


"השכונה עוברת תהליך חידוש משמעותי"
אסף שפנייר, חבר הנהלת מינהל קהילתי יובלים
"קרית היובל היא שכונה ותיקה בירושלים, אשר נבנתה לשיכון עולים בשנות ה-50 של המאה הקודמת. כל ירושלמי, וגם תושבים מבחוץ, יודעים יותר מכל שפסל המפלצת, אשר נבנה לפני 40 שנה, זה הסמל המסחרי של השכונה. בשנתיים האחרונות מתנוססים ליד פסל המפלצת הוותיק 4 מגדלים של פרויקט בינוי הדסה הקטנה. גן המפלצת יחד עם המגדלים הולכים להיות הסמל המסחרי החדש של השכונה.

"קרית היובל עוברת תהליך חידוש משמעותי בכל ההיבטים, דירות, גנים, מבנים תחבורה ציבורית ודרגנועים. אז נכון שרואים עכשיו בעיקר יזמים, רעש והרבה אבק, אבל העתיד בהחלט מבטיח. בינוי חדש עם חזיתות מסחריות. במיקום מצוין ליד מרכזי תעסוקה – רובע הכניסה לעיר, מלחה, בתי חולים. עם 2 קווי רכבת קלה שיעברו בשכונה, תוכלו להגיע לרוב המכריע של המקומות המרכזיים בעיר בקו אחד ישיר. עם קהילה תוססת שווה לגמרי לבוא ולגור בשכונה".


מגלשת המפלצת בגן רבינוביץ (צילום: מיכאל יעקובסון)

מגלשת המפלצת בגן רבינוביץ (צילום: מיכאל יעקובסון)


"נמצאת במגמת עלייה"
משה בן הרוש, משרד תיווך "אבן פינה"
"קרית היובל היא בעצם שכונה שבנויה מהרבה שיכונים, שנבנו החל מאמצע שנות ה-50 ועד לסוף שנות ה-70 כפתרון למשפחות שחיפשו דירות. השכונה התפתחה ונכנסו תושבים שעם השנים משפחתם גדלה והוסיפו תוספות בנייה עם הרבה אלתורים. האוכלוסייה בקרית היובל השתנתה בשנים האחרונות – נכנסו דתיים וגם חרדים – כך שיש שינוי גם במרקם השכונתי.

"המאפיין את קרית היובל בשנים האחרונות זה ההתחדשות העירונית – בנינים שפונו ונהרסו ונבנו במקומם בניינים חדשים. השכונה מקבלת פנים חדשות עם התחדשות הבניה. המחירים בקרית היובל הם יחסית מאוד ממוצעים יחסית לשכונות מרכזיות אחרות, עממיים אפשר לקרוא לזה, וזאת למרות המיקום הטוב של השכונה. הרכבת הקלה תשפיע על השכונה ותגרום לעליות מחירים ברחובות השונים הסמוכים לרכבת.

"זו שכונה שיש בה מרכז מסחרי מוצלח מאוד וגדול שלא חסר בו דבר, מפיצה עד חוט תפירה ופורפרות, וגם קאנטרי ותיק (בית טיילור) שמרשת את תושבי השכונה. השכונה נמצאת במגמת עלייה ואחרי סיום בניית הרכבת הקלה היא תקבל "בוסט" מאוד רציני. המגמה היא להרוס בניינים ישנים ובמקומם בניינים חדשים ומתקדמים".


קרית היובל (צילום: אורן בן חקון)

קרית היובל (צילום: אורן בן חקון)


"תושבי השכונה הם חלק ממשפחה"
ניר ינובסקי-דגן, פעיל חברתי בשכונה
"אני מתגורר בקרית היובל כבר 11 שנים. יש בתוך השכונה את כל מה שיש לירושלים להציע – מגוון רחב של אוכלוסיות שונות עם הרבה קהילתיות. תושבים חילוניים, חרדים ודתיים שגרים יחדיו בהרמוניה ומשתפים פעולה ביוזמות חברתיות. הרבה מאוד עשייה קהילתית, גם בתחומים של עזרה הדדית, גם בנושאים של סביבה, קיימות, התחדשות עירונית קהילתית. היא טובלת בהמון ירוק והיא נמצאת בין נחל סורק לנחל רפאים, כמו כן יש בה בריכות שחיה רבות. שביל ישראל עובר שם ומסביבה יש יותר מ-10 מעיינות. יש בקרית היובל מכינה קדם צבאית מיוחדת שנקראת "המכינה הירושלמית" וכמובן את פאב המפלצת הידוע, שהוא אחלה פאב שמושך אליו הרבה אנשים.

"אפשר להרגיש שתושבי השכונה הם חלק ממשפחה. השכונה הולכת להכפיל את עצמה בגודל שלה כחלק מההתחדשות העירונית, זה המקום האידיאלי לגדל בן ילדים מכל הזרמים בירושלים. אשמח לראות משפחות צעירות נוספות המצטרפות לשכונה. היא נמצאת קרוב לאיזורי תעסוקה רבים כמו, בית החולים הדסה, קומפלקס ההייטק שמסביב להדסה, בית החולים שערי צדק נמצא בקרבת מקום ומועסקים בו רבים מתושבי השכונה.

"גם מבחינת התחבורה הציבורית יש שינוי משמעותי – קו הרכבת הקלה יעבור בה ובהמשך יהיה גם את הקו הסגול, והדבר יהפוך את השכונה להכי מקושרת בעיר".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר