הדמיית פרויקט "חצרות בקעה", הפרויקט כיום (הדמיה: מיכל דלפרגולה אדריכלים. צילום: איתי פישהנדלר)
הדמיית פרויקט "חצרות בקעה", הפרויקט כיום (הדמיה: מיכל דלפרגולה אדריכלים. צילום: איתי פישהנדלר)

בקעה: ערר נגד ועדות התכנון על חריגות בפרויקט "חצרות בקעה"

חלק מהתושבים הגישו השבוע ערר כנגד הוועדה המקומית לתכנון ואגף שפ"ע. יו"ר ועדת התכנון מאיר תורג'מן: "עד שהנושא לא יטופל היזם לא יקבל טופס 4"

פורסם בתאריך: 25.7.17 09:02

חלק מתושבי שכונת בקעה זועמים על העירייה ועל הוועדה המקומית לתכנון, שלטענתם אישרו חריגות ליזם שבונה את פרויקט "חצרות בקעה". לפני כשלושה ימים אף הגישו ארבעה מתושבי בקעה – ד"ר ג'ון ליאו לנדא, פרופ' איתי פישהנדלר, ד"ר לירן רזינקסי, ד"ר דוד שור – ערר לוועדה המחוזית לתכנון.

לדברי התושבים, בשנת 2010 דנה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתוכנית "חצרות בקעה". לאור מיקומו של הפרויקט על ציר ירוק אשר מוביל לשטחים הציבוריים בבקעה, קבעה הוועדה שיש לשמור על מעבר פתוח רחב של 12-6 מטר בתוך הפרויקט.

לטענת התושבים, שהגישו כאמור ערר השבוע בנוגע לתוכנית, הוועדה המקומית לתכנון הוציאה היתרי בנייה אשר מאפשרים את חסימת המעבר הציבורי בשני צדדיו בשערים ואת הצרתו של המעבר לכדי 1.5 מטר.

עוד טוענים התושבים כי היזם בנה גדרות בגובה 1.6 מטר שחוסמות את המעבר הציבורי ואשר יוצרות תחושה שמדובר בשטח פרטי.

פרויקט "חצרות בקעה" (צילום: איתי פישהנדלר)

פרויקט "חצרות בקעה" (צילום: איתי פישהנדלר)

 

פרופ' פישהנדלר, אחד ממגישי העתירה, מסר ל"כל העיר", כי "אנשי שכונת בקעה לא יסכימו לגזל המרחב הציבורי לטובת שכונת יוקרה שסגורה בשערים וגדרות. בפגישה בין התושבים ליו"ר ועדת התכנון מאיר תורג'מן סוכמו הבנות, אך בפועל לא רק שכלום לא נעשה, אלא שהמצב החמיר והוצבו גדרות גבוהות אשר מונעות את הגישה לציבור. אנו לא מבינים איך מאיר תורג'מן נותן הקלות להיתרים אשר לכאורה נוגדים את החלטת הוועדה המחוזית. תפקידו של תורג'מן, כעובד ציבור הוא לשמור על האינטרס הציבורי. לטעמי, הגיע הזמן שאת הוועדה המקומית ינהל בעל מקצוע עם השכלה פורמלית בתחום התכנון".

אלא שלטענת מינהל קהילתי בקעה רבתי, שגם הוא שותף למחאה כנגד חסימת המעבר בפרויקט, את האישורים וההיתרים נתנה הוועדה המחוזית בתקופת כהונתו של קובי כחלון כיו"ר. "זו עובדה שחשוב לדייק בה", מדגישה ברכה אדלשטיין, יו"ר מינהל קהילתי בקעה רבתי.

אדלשטיין מוסיפה ואומרת כי "כשאנחנו התושבים עלינו על סגירת המעבר הציבורי בפרויקט "חצרות בקעה" קיבלנו אוזן קשבת ממר מאיר תורג'מן. הוא קיים סיור בשכונה לפני כחודש (ב־19.6) ביחד עם מנהל אגף שפ"ע מר זאב גולדנברג. הם הסתכלו ולא אהבו את מה שראו. הם הבטיחו שהדברים יתוקנו על ידי היזם. בנוסף, מאיר תורג'מן הבטיח לנו בצורה חד משמעית שהיזם לא יקבל טופס 4 לאכלוס אלם אם הנושא יטופל. ברור לנו לגמרי שלא ניתן יהיה לתקן את כל הבעיות, אך ניתנה לנו הבטחה חד משמעית שהמעבר לא יישאר חסום. אין זה הוגן להטיל את האחריות על מאיר תורג'מן, כי הוא עושה כל שביכולתו כדי לסייע. הוא קיבל את העניין בירושה וכעת עושה מאמץ גדול לתקן את מה שנעשה בשטח".

אדלשטיין מוסיפה ואומרת כי "אנחנו בשכונה פועלים בשני מישורים מקבלים. באחד, המינהל הקהילתי פועל מול הגורמים העירוניים כדי לתקן את מה שניתן. במישור השני, חלק מהתושבים שכרו את שירותיו של עו"ד בנג'י היימן כדי להגיש ערר כנגד העירייה".

 

הדמיית פרויקט "חצרות בקעה" (הדמיה: מיכל דלפרגולה אדריכלים)

הדמיית פרויקט "חצרות בקעה" (הדמיה: מיכל דלפרגולה אדריכלים)

 

***

***

תורג'מן מציין כי "לפני כחודש הוזמנתי לסיור על ידי המינהל הקהילתי. יש שם יזם שהבטיח לשמור מעבר חופשי ציבורי ולא עשה זאת. נתתי הוראה לטפל בו. אנחנו לא נאפשר לו להתקדם בבנייה ולא נוציא לו טופס 4 לפני שהמעבר ייפתח. חשוב לומר שהתושבים צודקים. פעלנו ואנחנו פועלים כדי לתקן את הבעיה. מאז שהתבקשתי להתערב אני מטפל בנושא ואני יכול להבטיח שעד שהנושא לא יטופל והמעבר יישאר ציבורי היזם לא יקבל טופס 4".

באשר לטענות של פרופ' פישהנדלר אומר תורג'מן: "אני אגיש נגדו תביעה. ההיתרים לא ניתנו בתקופה שבה אני מכהן כיו"ר הוועדה המקומית. אבל עדיין מהרגע שעירבו אותנו בנושא אנחנו פועלים לתקן את מה שאפשר. אנחנו לא יכולים לשבור קירות אבל מה שאפשר לעשות נעשה וליזם לא יינתן טופס 4 אם הדברים לא יטופלו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הבנייה במקום מתבצעת בהתאם להיתרי הבנייה שניתנו. עיריית ירושלים תגיש תגובתה לוועדת הערר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר