צילום: חנה (אנה) לדיז'נסקי
המבנה (צילום: חנה לדיז'נסקי)

העירייה הגישה תוכנית הכוללת הריסת מבנה לשימור ברחוב אהליאב – הוועדה המחוזית הפכה את ההחלטה

הוועדה המחוזית סברה כי ראוי לשמור על מבנה זה המהווה שריד לבית מגורים כפרי-מסורתי מהכפר ההיסטורי ליפתא

פורסם בתאריך: 12.7.23 14:53

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, החליטה לשמר מבנה היסטורי שריד לבית מגורים כפרי-מסורתי מהכפר ההיסטורי ליפתא, כחלק מתוכנית להתחדשות ברחוב אהליאב, זאת בניגוד לתוכנית שהוגשה על ידי הוועדה המקומית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


התוכנית, המצויה בשטח של כ-12 דונם, ממוקמת במתחם הרחובות המרכזית ירמיהו ואהליאב הכולל כיום מבני תעשייה ומלאכה המצויים במצב פיזי ירוד, ומטרתה להפוך את המתחם מעורב שימושים.

הוועדה המחוזית סברה כי ראוי לשמור על מבנה זה המהווה שריד לבית מגורים כפרי-מסורתי מהכפר ההיסטורי ליפתא, לשלבו בבינוי ובפיתוח השטח במטרה להנגישו לציבור כחלק מפיתוח גינה ציבורית שתוקם במתחם.

בנוסף, החליטה הוועדה המחוזית בניגוד להמלצת העירייה, כי יש לצמצם את מספר יחידות הדיור במתחם ל320 יחידות דיור, ולהנמיך את הבינוי המבוקש מ-15 ו-20 קומות לעד 14 קומות בארבעה מבנים במטרה לתת מענה ראוי לצורכי הציבור הנדרשים בשכונה ובהתאמה לעקרונות תוכנית האב.

כמו כן, החליטה הוועדה המחוזית לבטל בניין למגורים במטרה להגדיל את שטחי הציבור בתוכנית ליצירת גינה ציבורית בשטח של כ-3.5 דונם לרווחת דיירי המתחם ותושבי השכונה וכן הקצתה שטח לטובת הקמת בית ספר.

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "התוכנית כוללת הקמת מתחם מגורים ייחודי בגודלו המסוגל לתת מענה ראוי לצורכי העיר המתפתחת ושכונת רוממה בפרט המשנה פניה מאזור תעשיה לשכונת מגורים. התוכנית מציעה פיתוח אינטנסיבי במיקום מרכזי בכניסה לעיר תוך חיבור המתחם לחלק מרקמה עירונית פעילה ובקרבה למוקדי תחבורה ציבורית עירוניים וזאת לצד מתן מענה לצורך בתוספת יחידות דיור בעיר ולשטחי הציבור החסרים בשכונה".

יצוין כי התוכנית הוגשה על ידי אזורים בנין (1965) בע"מ ופרויקט יפו 34 ירושלים בע"מ, ונערכה על מתי רוזנשיין אדריכלים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ירושלמי אסלי

    עירייה זבל!
    רק מצודדת בדוסים והורסת בניינים לשימור. גם אין ערך לישן, וגם מטפחת בני חסות עובדי דת ולא משמרת את האוכלוסייה המגוונת. בעבר חילונים היו 20-30% מהאוכלוסייה וכיום הם מהווים כ-10%. מנגד-כיום החרדים 25%, דתיים לאומיים ומסורתיים 25%, והמגזר הערבי הכולל בתוכו גם מוסלמים וגם נוצרים-40%.

    כמות בתי הכנסת הממלכתיים מצטמצמת וכמות בתי הספר הדתיים עולים-לעיתים אפילו בשימוש של אותו בית הספר הממלכתי. גועל נפש.

    עירייה שעשתה תוך 3 שנים מירושלים מגרש בנייה ענק.
    טפי על משה ליאון!

  2. אוהב ירושלים

    לאן נעלם הירושלמי האמתי כל שמתעסקים עם מה שקורה זה אגרסיביות אחד מבקרי אגד .. מה העיריה עושה לא מתעשקת בכלום התחדשות !הרס של ירושלים מבנים נהרסים לטובת בניה וכבשים אבל אנשים החופשיים כלום בתי ספר לדתיים מהנים לדתיים מאז הלא ירושלמים בעיריה עושים פה מה באה להם מגרש משחקים של אתרי בניה למי לאוכלוסיה הדוסית בושה אני אוהב את העיר הזאות אבל הורסים אותה זה פוגע בהכל גם בחיים הצילו את ירושלים מידי העיריה והדתיים

  3. קיווי

    סוף סוף הוועדה המחוזית פועלת משהו מן המשהו לטובת השכונה החרדית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר