הדמיה לתוכנית (צילום: באדיבות בית ירושלמי)
הדמיה לתוכנית (צילום: באדיבות בית ירושלמי)

ממשיכים להתרחב: אושרו תוכניות ל-1000 יחידות דיור בקטמונים ובקרית יובל

הוועדה המחוזית לתו"ב בירושלים אישרה להפקדה תוכניות בקטמונים (כ-700 יח"ד) ובקרית יובל (320 יח"ד); בחודש הבא יתקיים דיון נוסף לגבי תוכנית ל-114 יח"ד של החברה בעיר גנים

פורסם בתאריך: 24.7.23 12:15

ועדת התכנון המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים העבירה היום את החלטתה בהמשך לדיון שערכה בשבוע שעבר, 17.7.23. ההחלטה כוללת אישור שתי תכניות שהוגשו על ידי קבוצת בית ירושלמי.

הפרויקט הראשון הוא מתחם 06 בקטמונים, מיזם פינוי בינוי באחד האזורים שצפויים להיות מהמבוקשים בירושלים, סמוך לאצטדיון טדי ומגרשי הטניס הארנה במלחה, סמוך ליציאה לכביש בגין (50) וכן לתחנת רכבת קלה עתידית שבנייתה החלה.

מדובר בפרויקט דגל של בית ירושלמי במסגרתו יוקמו 700 יח"ד וכ-4,500 מ"ר שטחי מסחר שישולבו במגדלים ובניה מרקמית. בהחלטה ניתנה התייחסות עבור תוספת יח"ד כנגד הפקדה בסך 18 מיליון שקלים בקרן תחזוקה לטיפול מיידי בבלאי במתקנים חיוניים וכדי להבטיח תחזוקה ארוכת טווח של המבנים.

יחיאל סגל, מנכ"ל ובעלים בקבוצת בית ירושלמי, אמר כי "לאחר אישור פרויקט מתחם 06, תשלים בית ירושלמי מהלך של אישור 1200 יח"ד של בית ירושלמי בקטמונים, מה שיהפוך את בית ירושלמי לחברה עם מספר יחידות הדיור הגדול ביותר בתנופת הבנייה שעוברת שכונת הקטמונים. מספר יחה"ד הגבוה יהווה יתרון בשנים הקרובות כאשר אלפי דיירים יפונו במיזמים של פינוי בינוי ויזדקקו לדירות להשכרה לתקופת הבניה".

בנוסף, אושר פרויקט פינוי בינוי הממוקם בין הרחובות  גואטמלה 25,27,29 לבוליביה בשכונת קריית יובל. המגרש כולל 3 מבני רכבת קיימים ובהם 85 יח"ד ובמקומן ייבנו שני מגדלים בני 27 קומות שיכילו כ-320 יח"ד.

התוכנית המאושרת כוללת הפרשת שטח של כ-1.5 דונם לשם יצירת מגרש עבור מבנה ציבור המשלב מעבר ציבורי בין הרחובות. התכנית מנצלת את הפרשי הקרקע ע"י חיבור לשטח ירוק גדול ומבני ציבור. התכנית מציעה הרחבה של הדרך גם מרחוב בוליביה וגם מרחוב גואטמלה, בדגש על הנגשה לציבור של השטחים הפתוחים באזור. בתכנית קרן תחזוקה של 12 מיליון שקלים.

הייחוד של התכנית היא ניצול של הקרקע בצורה נכונה באופן שמפצה על הפרשי הגובה לטובת חיבור של הדיירים לפארקים ומבני ציבור, התכנית אף כוללת מעלית מיוחדת שתגשר על הפרשי הגובה.

עו"ד החברה בשני הפרויקטים: משרד עו"ד ERM; אדריכל בפרויקט גואטמלה: פרוס אדריכלים; אדריכל פרויקט קטמונים 06-עמית מנדלקורן.

דיון בתכנית נוספת לאישור הוועדה, של פינוי בינוי בשכונת עיר גנים, ברחוב קוסטה ריקה, יתקיים בחודש הבא. התכנית מציעה 114 יח"ד במגדל של 21 קומות, במקום 25 יח"ד בבנין של 4 קומות.

התכנית עברה כבר התנגדויות והדיון הקרוב בשבוע הבא יתמקד בקרן תחזוקה. מדובר על פתרון לסוגיית ג'נטריפיקציה בפרוייקטים של פינוי בינוי, הבא להיטיב עם הדיירים שהתגוררו עד כה במבנים נמוכים ללא מעליות, כך שלא נשאו בעול הוצאות כלליות של הבנין.  בתום תקופת הבינוי, יעברו הדיירים לגור במגדלים חדשים ומודרניים, שעלות התחזוקה והניהול שלהם גבוהה, לכן, בשנת 2016 חוק הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הסדיר עניין זה וקבע כי בעל דירה קיימת לא יהיה חייב בהוצאות ניהול ותחזוקה למשך חמש שנים אלא היזם.

במאי אשתקד פרסם משרד המשפטים חוו"ד עליה חתומה המשנה ליועמ"ש (אזרחי) עו"ד כרמית יוליס, העוסקת בקביעת שטחי בניה בתכניות הכוללות רבי קומות. במסגרת חוות הדעת עלתה הבעיה כי אחזקת בניינים מרובי קומות יקרה וכוללת מערכות מורכבות. באם מערכות אלו לא יתוחזקו באופן קבע ויווצרו בהם ליקויים, הרי שהדבר עלול לגרום לסכנת חיים. אשר על כן, חוות הדעת הציעה כי עד שהנושא יוסדר בחקיקה, היזם יקים ויממן קרן תחזוקה בה יש כסף זמין לשם טיפולים בליקויים הנזכרים, מבלי שיזדקקו הדיירים לחסדיו של היזם ואילו בתמורה יקבל היזם נפחי בניה נוספים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מזי

    קרית יובל נהייתה בית זונות
    יזמים ומכערים זונות
    ואחד סרסור משה ליאון נפוליאון מגבעתיים

  2. לא גר בקרית יובל

    לא גר שם, אבל מכיר מצוין את השכונה. לו היייתה לי שם דירה, הייתי בורח כמה שיותר מהר. לדוגמה, יש שם סניף אחד של קופ״ח כללית. עכשיו יבואו עוד אלפי אנשים לסניף המסכן הזה? כנ״ל בנקים. כנ״ל בתי ספר. כנ״ל תחבורה ציבורית. כנ״ל העומס בטהון עם מאות מכוניות שיעברו שם…

  3. סת אחד

    לא גר שם, אבל מכיר מצוין את השכונה. לו היייתה לי שם דירה, הייתי בורח כמה שיותר מהר. לדוגמה, יש שם סניף אחד של קופ״ח כללית. עכשיו יבואו עוד אלפי אנשים לסניף המסכן הזה? כנ״ל בנקים. כנ״ל בתי ספר. כנ״ל תחבורה ציבורית. כנ״ל העומס בטהון עם מאות מכוניות שיעברו שם…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר