ליפתא (צילום: Ester Inbar)
ליפתא (צילום: Ester Inbar)

ליפתא: תוכנית הנדל"ן נבלמה זמנית

בעקבות התנגדות של רוב חברי הוועדה המקומית לפרויקט לבניית 200 יחידות דיור יוקרתיות בליפתא התוכנית ירדה מסדר היום

פורסם בתאריך: 9.8.17 15:46

התוכנית השנויה במחלוקת להקמת 200 יחידות דיור בליפתא, שבכניסה לעיר, ירדה היום, רביעי, מסדר יום הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לאחר שנרשמה התנגדות בקרב רוב חברי וועדה

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", הקואליציה להצלת הליפתא בשיתוף ארגונים ירוקים נוספים נאבקים נגד תוכנית הנדל"ן. "הקואליציה להצלת ליפתא לא רואה את עצמה מסוגלת ולא את הדור הנוכחי ראוי, לשנות את שטחו, צורתו או ייעודו של שטח הכפר ליפתא וקורותיו", ציינו בעבר בקואליצייה. "לכן אנו דורשים ייצוב בלבד והשארת ההכרעה על גורלו של המקום לדורות הבאים”.

 

ליפתא (צילום: Ester Inbar)

ליפתא (צילום: Ester Inbar)

 

ראשי המתנגדים מציינים השבוע כי "מתברר כי התב"ע מיושנת ואינה מתאימה לנורמות השימור המקובלת לאתר בסדר גודל של ליפתא. כידוע ליפתא הוכרזה (ב-2015) ברשימה הטנטטיבית של אונסק"ו ישראל (משרד החינוך) ואונסק"ו העולמי, כאתר מורשת נוף תרבות, יחיד מסוגו בארץ, באזור ומן הבודדים מסוגו בעולם. הסקר שהשלימה רשות העתיקות (ב-2016) וטרם נחשף לציבור הרחב ולמקבלי ההחלטות בצורה מלאה, הוסיף עוד וגילה שורה של ממצאים ייחודיים ומרתקים על אלפיים שנות חיים ויותר באתר זה. למעשה מיצב הסקר אתר שונה בצורה משמעותית ועולה באיכותו עשרות מונים מהאתר עליו הוכנה התב"ע. תוכנית בינוי, היתרי בנייה ותכניות מפורטות לא מסוגלות לתת מענה במסגרת התב"ע לאתר זה.  צריך חשיבה חדשה על המכלול תחילה".

 

המתנגדים מדגישים כי "צורכי העיר והאתר שונים כיום ממה שהכירו מתכנני התב"ע שהוכנה כמעט לפני עשרים שנה. אנו קוראים ליוזמי התכנית ומנהלי האתר למשוך את התוכנית מהפקדה ולהוביל לביטולה. במקביל אנו קוראים לגופים מקצועיים, מוסדות בעיר, בארץ ובעולם, להתכנס למהלך ייחודי של חשיבה מחדש על האתר המיוחד הזה בשתי רמות: חירום: ייצוב מקצת הקירות שבסכנה, בטיחות המבקרים ושמירה על האתר; תהליך מתמשך שחקר ותכנון עתיד המקום בשיתוף ציבור וקהילות רלוונטיות".

חבר הוועדה שהתנגד לתוכנית, סגן ראש העיר עופר ברקוביץ' (התעוררות), מוסר ואומר: "תפקידנו לשמור על הנכסים ההיסטוריים של ירושלים. אני שמח שהצלחנו לייצר קואליציה רחבה שהתנגדה להפוך את ליפתא לשכונת יוקרה ל-200 וילות ומנעה תוכנית עקומה. עלינו לפעול לגבש תוכנית שתביא לשימור הבתים העתיקים, לשמירה על שמורת הטבע, וליצירת פונקציות במרחב הזה שיאפשרו לכלל הציבור להגיע ולהנות מהמתחם: תיירות כפרית, מבני ציבור ותרבות, מבני חינוך ונוער. נמשיך לפעול לפתח את העיר לצד שימור על הנכסים  ואיכות החיים בעיר. יש עוד הרבה עבודה".

 

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

מהעירייה נמסר: "התוכנית ירדה מסדר היום על מנת לעבור בחינה מקצועית נוספת. לאחר שתסתיים בחינה זו, תועלה מחדש לדיון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר