תוכנית השטחים הפתוחים בקרית היובל (צילום+הדמיה: אורן בן חקון, אדריכל יצחק עדס ממשרד איציק עדס אדריכלים)
תוכנית השטחים הפתוחים בקרית היובל (צילום+הדמיה: אורן בן חקון, אדריכל יצחק עדס ממשרד איציק עדס אדריכלים)

יותר שטחים פתוחים ומעברים, פחות צפיפות בינוי: התוכנית החדשה בקרית היובל

משנים כיוון? עיריית ירושלים אישרה תוכנית שדרת שטחים פתוחים ומבני ציבור במתחם הרחובות גואטמלה, וולטה עילית ואורוגוואי בקרית היובל. "הצלחת התוכנית תלויה ביכולת של העירייה להניע בינוי-פינוי של מבני ציבור, כולל בתי כנסת", אומרים במינהל יובלים

פורסם בתאריך: 2.1.24 08:08

לראשונה מזה שנים – עיריית ירושלים מקדמת ומאשרת תוכנית שדרת שטחים פתוחים ומבני ציבור בקרית היובל ולא בינוי של מגדלים. התוכנית, שאושרה בוועדת התכנון העירונית, כוללת הקמת כיכר עירונית, שטחים פתוחים לטובת הציבור, מעברים וגם מבני כנסת כמו בתי ספר ובתי כנסת.

התוכנית – במתחם הרחובות גואטמלה, וולטה עילית ואורגוואי – משתרעת על פני שטח של כ-26 דונם, וכוללת גם שטחי בנייה עתידיים. בנוסף, התוכנית מציעה איחוד שטחים לטובת שדרת שטחים פתוחים, ומבני ציבור המאפשרים את הציפוף והפיתוח של השכונה, במסגרת מדיניות ההתחדשות העירונית בתכנית האב יובלים גנים.

יו"ר הוועדה הפיזית של מינהל קהילתי 'יובלים' אסף שפנייר מתייחס לתוכנית ואומר: "תוכנית השטחים הפותחים ומבנה הציבור בין הרחובות גואטמלה, וולטה עילית ואורגוואי. היא תוכנית שהוקדשה לה מספר עצום של שעות תכנון בשנתיים האחרונות. באופן תקדימי נציגי המנהל השתתפו בלא מעט משעות תכנון אלו. אני השתתפתי בסדר גודל של 30 שעות דיון בנושא במהלך השנתיים האחרונות. תוכנית עם אין סוף אילוצים. ניסינו ללחוץ על מקסימום מעברים ושטחים פותחים – ובינוי כמה שפחות אנטנסיבי".


תוכנית השטחים הפתוחים בקרית היובל (צילום הדמיה: אדריכל יצחק עדס ממשרד איציק עדס אדריכלים)

תוכנית השטחים הפתוחים בקרית היובל (צילום הדמיה: אדריכל יצחק עדס ממשרד איציק עדס אדריכלים)


 

 

אך שפנייר גם מוסיף ומסייג: "הצלחת התוכנית להגדיל את השטחים הפתוחים והמעברים, תלויה ועומדת ביכולת של העירייה להניע בינוי-פינוי של מבני הציבור הקיימים כולל בתי כנסת. האם זה אתגר שהעירייה והקהילות השונות יצליחו לעמוד בו? ימים יגידו".

מעיריית ירושלים נמסר: "התוכנית היא חלק נוסף ממאמצי עיריית ירושלים לשפר את המרחב הציבורי ואת המענה לצורכי ציבור בשכונת קרית היובל, אשר עוברת תהליך התחדשות עירונית מואץ. הרחבת היצע הדיור מחייב גם התייחסות יסודית ומשמעותית לצרכים במבני הציבור ובמרחב הציבורי, וזה בדיוק מה שמתוכנן. זאת, כדי להעניק מעטפת שלמה ורחבה לשירות התושבים, איכות חיים גבוהה והנאה מהעיר שלנו, שאין כמוה בעולם".

יצוין כי את התוכנית הגישה עיריית ירושלים והיא נערכה אדריכלית על ידי אדריכל יצחק עדס ממשרד איציק עדס אדריכלים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יהודה נפתלי

    טירוף הבניה לגובה מכער את העיר וגורם לצפיפות ולנטל מיסוי חודשי גבוה בארנונה ובודאי בתשלומי ועד בית שהאוכלוסיה לא רגילה להם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר