טלביה (צילום: אורן בן חקון)
טלביה (צילום: אורן בן חקון)

בינתיים ללא פתרון לתושבים: הושלמה עסקת רכישת אדמות הפטריארכיה

איש העסקים גארי ברנט השלים את עסקת הרכישה תמורת 750 מיליון שקלים. האדמות כוללות שטחים בשכונות טלביה, רחביה, ניות, שעליהן מאות משפחות שעתידן לא ברור. "אנו נמצאים בימים אלה בשיחות עם כל הצדדים המעורבים", מבהיר ברנט

פורסם בתאריך: 14.1.24 11:02

הושלמה עסקת הענק לרכישת אדמות הפטריארכיה בירושלים: אחרי מגעים שארכו למעלה משנה – חברת 'אקסטל' השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים 'מקבוצת ניות' בעסקת ענק בסך 750 מיליון שקלים (לא כולל מיסים ועלויות נוספות).

זוהי העסקה הגדולה ביותר לרכישת קרקע בירושלים ב-100 שנים האחרונות ויותר, שנחתמה לפני כשנה, בינואר 2023. העסקה הושלמה היום, לאחר שאקסטל העבירה את התשלום האחרון כמתחייב בחוזה שנחתם בין הצדדים.

העסקה כוללת העברת קרקע בשטח של כ-500 דונם, כולל, כידוע, קרקעות בשכונות טלביה, רחביה וניות, שמוחכרות לקק"ל בחוזה שצפוי להסתיים בין השנים 2052-2050. אלו הן קרקעות שעליהן מתגוררים כיום מאות תושבי ירושלים, שעלולים לאבד את בתיהם.

"השלמת העסקה בעת הנוכחית, לאור האתגרים שחווה המשק הישראלי וחוסר הוודאות על רקע המלחמה, מבטאת הבעת אמון משמעותית של החברה והרוכשים בשוק הנדל"ן הישראלי", נמסר מחברת 'אקסטל'. "מהלך זה מצביע על הפוטנציאל הרב הטמון בצמיחה והתפתחות ירושלים בטווח הארוך. החברה החלה בשיחות עם הרשויות, על תכניות פיתוח והתחדשות עירונית בעיר".


הפגנה הפגנה שקיימו תושבי רחביה-טלביה-ניות במאי 2023 החוכרים לפני כשלושה חודשים (צילום ארכיון)

הפגנה שקיימו תושבי רחביה-טלביה-ניות במאי 2023


 

 

יצוין כי חברת 'אקסטל' נמצאת בימים אלה במשא ומתן גם עם קק"ל, שהחכירה את אדמות הכנסייה ויש לה אפשרות להאריך את ההחכרה, כשבנוסף מנסה החברה להגיע להסכמות עם הדיירים השונים לטובת קידום פרויקטי פינוי-בינוי על הקרקע שנרכשה. "אקסטל מתכוונת לנהל מו"מ עם כל הצדדים המעורבים, ובפרט עם הדיירים לטובת מציאת פתרון מקיף והוגן, שעשוי לכלול חתימה על הסכמי מכירה והעברת הבעלות", נמסר.

את קבוצת ניות ייצגו בעסקה עוה"ד אברהם אברמן וליאת סאס ממשרד ש.פרידמן אברמזון ושות' ואת אקסטל ייצגו בעסקה עוה"ד אבי פורטן, דעואל פלאי ואלנתן באדל ממשרד אגמון עם טולצ'ינסקי.


גארי ברנט (צילום: באדיבות אקסטל)

גארי ברנט (צילום: באדיבות אקסטל)


גארי ברנט, מנכ"ל אקסטל: "השלמת העסקה כעת מצד קבוצת הרכישה מהווה הבעת אמון משמעותית בשוק הישראלי ובפרט בעיר ירושלים. מעבר לפוטנציאל הרב שאנו רואים בעסקה זו, אנחנו מאמינים כי למרות המלחמה והאתגרים שבה נמצאת ישראל, שוק הנדל"ן צפוי לצמיחה אדירה מיד בתום הקרבות. אנו נמצאים בימים אלה בשיחות עם כל הצדדים המעורבים, לרבות קק"ל והדיירים ומקווים למצוא פתרון הוגן עבור כולם".

תגובת המטה לחכירה הוגנת שמייצג את תושבי השכונות: "השלמת העסקה שבוצעה היום מאפשרת לחברה זרה להשתלט על שכונות שלמות בירושלים, שבהן מתגוררים אלפי אנשים, ולאיים בגירושם מבתיהם. בכל העולם המערבי החוק אוסר על כך, ורק בירושלים – המדינה וקק"ל שותקות, לא נוקפות אצבע ומותירות את החוכרים טרף לספסרי קרקעות. זאת בניגוד להתחייבויות של קק"ל והמדינה להגן על החוכרים. ממשלת ישראל, קק״ל ועיריית ירושלים מחלקות את ירושלים לכל המרבה במחיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר