הדמיית הפרויקט בקרית מנחם (מימין), הדמיית הפרויקט בגילה (צילומי הדמיה: פרוס אדריכלים ואסטודיו איסנסון, איוולב מדיה)
הדמיית הפרויקט בקרית מנחם (מימין), הדמיית הפרויקט בגילה (צילומי הדמיה: פרוס אדריכלים ואסטודיו איסנסון, איוולב מדיה)

37 קומות, לא פחות: המגדלים החדשים שיוקמו בירושלים

המגדלים שמאושרים ברחבי ירושלים ממשיכים לצמוח, ואם בעבר המקסימום עמד על 30 קומות – הרי שזה מזמן השתנה. בקטמון ובקרית מנחם אושרו מגדלי ענק ואילו בגילה אפשרה הוועדה המחוזית 28 קומות בלבד. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 15.1.24 09:24

ירושלים ממשיכה לטפס לגובה, ומעניין יהיה לראות עד איזה גובה היא תמשיך ותטפס. עד לפני כשנה בערך – המקסימום שעליו דובר היה מגדלים בני 30 קומות על תוואי הרכבת הקלה. המקסימום הזה כבר שייך להיסטוריה.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה שלוש תוכנית חדשות של פינוי-בינוי – בקטמון, בקרית מנחם ובגילה – כאשר גובה הבינוי המתוכנן בהן עומד על 37 קומות. במסגרת ההתחדשות העירונית שאושרה יוקמו כ-700 יחידות דיור, בהן גם דירות קטנות, מבני ציבור, שטחי מסחר והתוכניות כוללות גם שיפור של המרחב הציבורי.

בשכונת קטמון אישרה ועדת התכנון להפקיד תוכנית על שטח כולל של כ-9 דונם, במתחם הרחובות בן זכאי, יהושע בן נון ואלעזר המודעי.

המתחם מצוי במיקום אסטרטגי – בסמוך לצומת אורנים, מהצמתים המשמעותיים בירושלים, המחבר בין גוננים, קטמון, בקעה ואזור התעסוקה המתחדש בתלפיות. כמו כן, המתחם צמוד למפגש של הקו הכחול של הרכבת הקלה העובר בעמק רפאים, והקו הסגול המצוי בקידום לאורך רחוב בן זכאי.

התוכנית כוללת 350 יחידות דיור שיוקמו בארבעה מבנים בגובה של עד שמונה קומות, ומגדל בגובה 37 קומות שישלבו מבני ציבור ובהם מעונות יום, גני ילדים, ובתי כנסת. מתוך כלל יחידות הדיור – כ-70 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות. כיום קיימים במתחם ארבעה מבני שיכון הכוללים 144 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

התוכנית כוללת גם פארק בשטח של כארבעה דונם ומקצה שטח של כ-2.3 דונם לטובת הקמת לבית ספר חדש. כמו כן, התוכנית משפרת את המרחב בציבורי על ידי חיבור השכונה לבין צומת הרחובות וציר הרכבת ברחוב בן זכאי.

חשוב לציין, כי בניגוד לתוכנית שהוגשה על ידי עיריית ירושלים, הוועדה המחוזית החליטה על הנמכה של חלק מהמבנים לאורך רחוב בן נון לגובה של שמונה קומות, וכן החליטה שלא לבטל שני מבנים אחרים כהמלצת המקומית, אלא להציע באופן ייחודי לפרויקט בניין מטיפוס טורי ארוך בגובה שש קומות המלווה את דופן הפארק.

התוכנית הוגשה על ידי חברת עומר את אסדן-חסדא בע"מ, ונערכה על ידי בריידמן-אגמון-וייסבאום אדריכלים בע"מ.

 

 

***

בשכונת קרית מנחם הופקדה תוכנית התחדשות עירונית על שטח של כ-2.2 דונם, ברחוב דהומיי 6. התוכנית כוללת 185 יחידות דיור שיוקמו במבנה בן 37 קומות שישלב חזית מסחרית. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-37 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות של עד 55 מ"ר.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מקצה שטחים למבני ציבור שישולבו במתחם המגורים וישמשו עבור שני גני ילדים ובמנה קהילה.

כיום קיימים במתחם 56 יחידות דיור במבנה שיכון בן 4 קומות, שיפונה לטובת הפרויקט החדש.

גם כאן שינתה הוועדה המחוזית את התוכנית שאושרה בעיריית ירושלים, אשר המליצה על צמצום קומות הקרקע של הבניין ועל הרחבה של שטח קומות המגדל, הוועדה המחוזית החליטה להקפיד על בניין צר וגבוה כדי שישתלב טוב יותר במרחב.

התוכנית הוגשה על ידי יובלים השקעות בע"מ והבית ברמות מקבוצת בית ירושלמי, ונערכה על ידי קרלוס פרוס אדריכלים ומתכנני ערים.

***

בשכונת גילה, החליטה הוועדה להפקיד תוכנית על שטח כולל של כ-1.8 דונם, במתחם בין הרחובות האחלמה והאנפה.

התוכנית כוללת הקמת 160 יחידות דיור שיוקמו במבנה בן 28 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-32 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות קטנות.
בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה שיפור של המרחב הציבורי בין השאר על ידי הרחבת הדרך, הרחבת שטח מבנה הציבור הסמוך למתחם, וכן הקמת חיבור בין רחוב האחלמה לרחוב האנפה. בנוסף, התוכנית משלבת שטחי ציבור במתחם שישמש לטובת אשכול מעונות יום ושני בתי כנסת. כיום קיימים במתחם 36 יחידות דיור במבנה שיכון בן 4 קומות, שיפונה לטובת הפרויקט החדש.

מדובר בתוכנית של קבוצת 'עומר & תנופה', המורכבת משיתוף פעולה של שתי חברות מובילות – החברה היזמית חברת תנופה בניהולו של אלי פוברסקי, והחברה המבצעת 'עומר הנדסה ובניין' בניהולו של ברוך חדד. מייצגי התוכנית הם משרד עורכי הדין ש. פרידמן אברמזון.

מנכ"ל חברת תנופה מר אלי פוברסקי: "אנו רואים בגילה שכונה עם עתיד גדול שמתממש על ידי הנגשת תחבורה ציבורית באמצעות הרכבת הקלה, ומייצר חיבור ישיר לכלל חלקי העיר, אני בטוח שהפרויקט יתרום משמעותית לפיתוח וצמיחת השכונה בפרט וירושלים בכלל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כאן זה ישראל

    אולי תפסיקו עם מגדלים!! אתם לא מבינים שזו סכנת נפשות במדינה שמוקפת אויבים?? כאן זה לא ארה"ב. היא לא מוקפת באויבים שיורים טילי נ"ט. כשבניין בן 24 קומות נופל, יש מאות הרוגים!! תתעוררו כבר! אנחנו לא ניו יורק!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר