הדמיות מתחמי המשנה 1, 2, 3 במתחם הנורית (צילומי הדמיה: ענת אילון אדריכלים בע"מ, קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכנני ערים)
הדמיות מתחמי המשנה 1, 2, 3 במתחם הנורית (צילומי הדמיה: ענת אילון אדריכלים בע"מ, קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכנני ערים)

למעלה מ-1,700 יחידות דיור: תוכנית הענק שאושרה בירושלים

ועדת התכנון של עיריית ירושלים אישרה להפקדה בוועדה המחוזית 4 פרויקטים של התחדשות עירונית, המתאגדים כולם לתוכנית על אחת ברחוב הנורית בקרית מנחם. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 8.2.24 17:36

עיריית ירושלים מקדמת את תוכנית הענק להתחדשות עירוני במתחם רחוב הנורית בקרית מנחם. זה קורה באמצעות 4 פרויקטים שונים שאושרו על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה להפקדה בוועדה המחוזית ירושלים, אשר ביחד מתאגדים כולם לתוכנית ענק הכוללת הקמת 1,709 יחידות דיור, שימושי ציבור, מעברים מכניים להולכי רגל וחזית מסחרית.

מדובר, כאמור, על 4 פרויקטים שונים, אשר נמצאים בסמיכות זה לזה – כולם במתחם רחובות הנורית-קוסטה ריקה-מקסיקו.

הפרויקט הראשון מתפרש על שטח של כ-8.5 דונם בין רחובות קוסטה ריקה והנורית. במסגרת הפרויקט ייהרסו 2 מבני שיכון (הנורית 5 ו- 7) שבהם כיום 128 יחידות דיור, כמו גם מבני הציבור (כולל הקיבוץ העירוני 'ראשית').


הדמיה לנורית מתחם 1 - קרדיט לענת אילון אדריכלים בעמ.

מתחם 1 ברחוב הנורית (צילום הדמיה: לענת אילון אדריכלים בע"מ)


על אותו השטח יוקמו שני מגדלי ענק בני 41 קומות ובניין מגורים בן 10 קומות, שבהם 491 יחידות דיור. התוכנית מציעה שטחי מסחר ותעסוקה לכיוון רחוב הנורית ומקסיקו, גני ילדים ושטח ציבורי מבונה בגודל 500 מ"ר, לכיוון כיכר עירונית מוצעת.

זאת ועוד, החלק המערבי של המתחם, ששטחו 3.5 דונם, מיועד עבור מבנים ומוסדות ציבור, עבור שירותי חינוך (מעונות יום, גני ילדים), חברה, קהילה, תרבות ופנאי ולשימושי דת.

הפרויקט השני במתם ממוקם ממזרח לפרויקט הראשון. שטחו כ-7.2 דונם וכיום בנויים בו בנייני רכבת בני 8 קומות, שבהם בסך הכל 144 יחידות דיור, ומבנה מסחרי מחוץ לגבול התוכנית ברחוב הנורית 21. התוכנית מציעה הריסה של המבנים הקיימים והקמת 2 מגדלים בני 41 קומות שבהם 586 יחידות דיור, עם חזית מסחרית לרחובות הנורית ומקסיקו.


מתחם 2 ברחוב הנורית (צילום הדמיה: לענת אילון אדריכלים בע"מ)

מתחם 2 ברחוב הנורית (צילום הדמיה: לענת אילון אדריכלים בע"מ)


החלק השלישי של תוכנית הענק ממוקמת בחלק הצפון-מערבי של רחוב הנורית. מדובר על מתחם ששטחו 4 דונם הכולל 4 מבני מגורים שבהם 64 יחידות דיור. המבנים הללו יהרסו ובמקומות יוקמו מגדל בן 36 ושני מבנים (15 ו-10 קומות), שבהם 243 יחידות דיור, שטח ציבורי פתוח וחזית מסחרית לכיוון הנורית.

 

 


מתחם 3 ברחוב הנורית (צילום הדמיה: לענת אילון אדריכלים בע"מ)

מתחם 3 ברחוב הנורית (צילום הדמיה: לענת אילון אדריכלים בע"מ)


החלק האחרון של הפרויקט הגרנדיוזי ממקום בחלק הדרום-מערבי של רחוב הנורית, שמשתרע על פני 4.1 דונם. המתחם כולל שני מבני מגורים עם 112 יחידות דיור, אשר ייהרסו ובמקום יוקמו שני מגדלים בני 34 קומות ו-389 יחידות דיור. המגדלים יוקמו מעל קומת מסד הכוללת מגורים, שטחי מסחר לכיוון רחוב הנורית ולשצ"פ (שטח ציבורי פתוח), ומעון יום – לכיוון שטח ציבורי פתוח המתוכנן מצפון.


מתחם 4 ברחוב הנורית (צילום הדמיה: קיקה בראז אדריכלים ומתכנני ערים)

מתחם 4 ברחוב הנורית (צילום הדמיה: קיקה בראז אדריכלים ומתכנני ערים)


יצוין כי התוכנית צפויה לגרר התנגדויות לא מעטות, בשל העמסת יחידות דיור על שטח מצומצם יחסית. כזכור, כפי שפורסם בעבר, התוכנית המקורית שהוגשה על ידי עיריית ירושלים לפני מספר שנים ואושרה במועצת הארצית לתכנון כללה 1,000 יחידות דיור בקרקע משלימה ברכס לבן בנוסף לכ-700 יחידות דיור במתחם רחוב הנורית.

הקרקע המשלימה, כזכור, בוטלה ועל כן היה צריך לאשר מחדש את התוכנית ו"להחזיר" ליזמים 1,000 יחידות דיור במסגרת תכנון מחודש – וכך נוצרה תוכנית הענק הנוכחית.

התוכנית, כאמור, מאגדת בתוכה 4 פרויקטים שונים. הפרויקט הראשון הוגש על ידי 'ענב יזום קרית היובל' ונערך על ידי אדריכלית אילון ענת מ"ענת אילון אדריכלים בע"מ; מגישי התוכנית השניה הם שיכון ובינוי נדל"ן בע"מ והתחדשות אורבנית ייזום ונדל"ן ועורכת התכניות היא אדריכלית ברא"ז קיקה מ"קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכנני ערים"; מגיש התוכנית השלישית הוא טעמ"ן נדל"ן בע"מ ועורך התוכנית הוא אדריכל יואל בריידמן ממשרד בריידמן אגמון אדריכלים; התוכנית האחרונה הוגשה על ידי אבני אפרת חברה להנדסה אזרחית ועורכת התוכנית אדריכלית אילון ענת מ"ענת אילון אדריכלים בע"מ.

"מדובר בתוכניות משמעותיות ביותר, שממשיכות במדיניות העירונית בפיתוח העיר והגדלת יחידות הדיור בה, באמצעות התחדשות עירונית", אומרים בעיריית ירושלים. על ידי תכנון מתקדם, ציפוף ועירוב שימושים אינטנסיבי ניתן ליצור פתרונות דיור איכותיים להעלאת איכות חיי התושבים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר