המעבר התת הקרקעי לשערי צדק (צילומים: באדיבות חברת מוריה, שערי צדק)
המעבר התת הקרקעי לשערי צדק (צילומים: באדיבות חברת מוריה, שערי צדק)

עם ביקורת חריפה על העירייה: נדחתה התוכנית להקמת מנהרת הולכי רגל לשערי צדק

ועדת הערר המחוזית דחתה את ההיתר שניתן על ידי עיריית ירושלים להקמת מנהרה בין תחנת הרכבת הקלה 'יפה נוף' עם בית החולים שערי צדק. בוועדה נמתחה ביקורת חריפה על העירייה ונקבע כי "החלטתה אינה סבירה ואינה מקובלת"

פורסם בתאריך: 14.2.24 17:19

לפני כחודש, ב-17.1.2024, עיריית ירושלים, משרד התחבורה והמרכז הרפואי שערי צדק שיגרו לכלי התקשורת הודעה חגיגית על הקמת מנהרת הולכי רגל שתחבר את בית החולים עם תחנת הרכבת הקלה 'יפה נוף' תוך מעקף של צומת שדרות הרצל-שמואל בייט, אולם מתברר כי החגיגות היו מוקדמות מדי.

כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר" לפני כשבועיים (31.1.2024), לאישור התוכנית בוועדות התכנון בעיריית ירושלים הוגשו התנגדויות רבות, וכעת, כאמור, ההתנגדויות התקבלו תוך מתיחת ביקורת חריפה מצד ועדת הערר על עיריית ירושלים והתנהלותה.

ועדת הערר לתכנון לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים, בראשות עו"ד שרית אריאלי-בן שמחון, דחתה את ההיתר שניתן על ידי עיריית ירושלים להקמת מנהרה תת קרקעית להולכי רגל המקשרת בין תחנת רכבת קלה יפה נוף לבית החולים שערי צדק והורתה לקדם תוכנית חדשה.

ההחלטה התקבלה בהמשך להחלטת ועדת המשנה להיתרי בנייה בוועדת התכנון בעיריית ירושלים ב-17 בינואר 2023 לאשר היתר לתוכנית לבניית מנהרה תת קרקעית להולכי רגל באורך של כ 145 מ', בעומק עשרה מטר מתחת לקרקע ובשטח כולל של 1,566.50 מ"ר, שיקשר בין תחנת הרכבת הקלה יפה נוף לבית החולים שערי צדק.

התוכנית שאושרה באוגוסט 2016, ביקשה להתאים עצמה לגידול העתידי הצפוי בתנועת העובדים והמבקרים למרכז הרפואי וממנו, וראתה חשיבות ביצירת חיבור ישיר של המרכז הרפואי למערכת ההיסעים הציבורית בירושלים, לרבות לקו האדום של הרכבת הקלה, שמהווה אמצעי נגישות משמעותי למרכז הרפואי באמצעות תחנת הרכבת הקלה יפה נוף.

 

 

במסגרת הדיון, הובהר כי בינוי המנהרה בתת הקרקע בתוואי שסומן בהוראות התוכנית לא מתאפשר, היות ובית החולים בנה על התוואי התת קרקעי, ובכך סיכל את האפשרות לבינוי נוסף בתת הקרקע.

על אף זאת, החליטה עיריית ירושלים לקדם את ההיתר לבניית המנהרה במקום אחר, על בסיס תוכניות ישנות, תוך התעלמות מהליכי התכנון המקובלים.

בהחלטת הוועדה נכתב כי "עמדת הוועדה המקומית לפיה מקום בו מסומן תוואי דרך, בהתאם להוראות תוכנית המתאר 62 אשר אושרה בשנת 1959, מאפשר בינוי של מנהרה תת קרקעית המהווה מבנה דרך, אינה סבירה ואינה מקובלת על ועדת הערר".

חשוב לציין כי ועדת הערר הכירה בחשיבות הנגשת בית חולים שערי צדק לתחנת הרכבת הקלה, וקבעה כי הדרך החוקית לאשר את הבינוי המשמעותי בתת הקרקע, מחייב עריכת תוכנית מפורטת שתציג את תוואי המנהרה ותיתן מענה לכלל ההיבטים התכנוניים והתחבורתיים.

מתכנית אב לתחבורה ועיריית ירושלים נמסר: "מנהרת הולכי הרגל בין תחנת הרכבת הקלה לבית החולים שערי צדק נועדה לשרת את באי בית החולים המיועד לגדול ולהתרחב. המנהרה הינה חלק מתוכניות רבות שמקדמים צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים, משרד התחבורה ועיריית ירושלים, והיא נועדה ליצירת מעברים מונגשים לתוואי הרק"ל, לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית.

צוות תכנית אב לתחבורה והעירייה לומדים את החלטת וועדת הערר. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם מוסדות התכנון לקדום התחבורה הציבורית והנגשתה לציבור הרחב".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לא נעלבת מרמזורים

    כל הכבוד למי שהגיש ערר. תכנון מהפכני צריך להתבצע על ידי תוכניות מסודרות ופומביות. לא ניתן לתת פרשנות מרחיקת לכת לתכנית מתאר שהוכנה לפני יותר משישים שנה שאז לא היו מנהרות חלק מהרחוב. תכנית אב לתחבורה פעלו בחוסר תום לב ובהתנשאות. היכן היתה מבקרת העירייה? איך כשלו כל שומרי הסף?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר