בנייה בירושלים, ירושלים (צילומים: יובל טבול, אמיל סלמן)
בנייה בירושלים, ירושלים (צילומים: יובל טבול, אמיל סלמן)

הלמ"ס: עלייה של 16.5 אחוז בהתחלות הבנייה בעיר ב-2017

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתחילת העשור נבנו בירושלים 21,684 דירות חדשות

פורסם בתאריך: 7.5.18 17:55

קצב הבנייה בירושלים בתנופה, וזאת למרות שהמגמה הכלל ארצית הפוכה. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2017 נרשם גידול של 16.5 אחוזים בהתחלות בנייה בירושלים עם בנייתן של 2,581 דירות, זאת לעומת 2,215 התחלות בנייה בשנת 2016.


 

  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

 

יש לציין כי שנת 2016 נרשמה לשנת שפל מבחינת התחלות הבנייה בעיר, שכן בשנה זו נרשמה צניחה משמעותית בהתחלות הבנייה לעומת שנת 2015, שבה החלה בניית 3,154 דירות ברחבי ירושלים.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה עוד כי מאז תחילת העשור (שנת 2010) נבנו בירושלים 21,684 דירות חדשות.

אבי צרפתי, סמנכ"ל חברת צרפתי שמעון, שבונה פרויקט למגורים בפסגת זאב מסביר כי "היתרי בנייה רבים שאושרו בשנת 2016 מהווים את הגורם המשמעותי לעלייה בהתחלות הבנייה בשנת 2017. יצוין כי החלק הארי של ההיתרים שאושרו בשנת 2016 ואשר בנייתן החלה בשנת 2017 נמצא בשכונת פסגת זאב".

צרפתי מוסיף וצופה כי בשנת 2018 שוב תירשם ירידה במספר התחלות הבנייה, כשלדבריו "החל מהמחצית השנייה של שנת 2017 שווקה כמות מזערית של קרקעות. הדבר ישפיע על נתוני התחלות הבנייה בשנה הקרוב. זאת ועוד, עצירת הביקושים בירושלים תוביל גם להאטה בקצב שיווק של פרויקטים חדשים".


דירת גן 2 חדרים בקטמון או 4 חדרים בהר חומה? המחיר: פלוס-מינוס

השכונות המבוקשות בארץ – פסגת זאב שנייה, גילה רביעית


כאמור, חברת צרפתי שמעון מקימה בימים אלה פרויקט חדש למגורים בשכונת פסגת זאב – "צרפתי בפסגה" שמו. הפרויקט כולל הקמת 92 יחידות דיור בארבע בניינים – שני בניינים בני 8-7 קומות ושני בנייני בוטיק בני 7-6 קומות, שבהם 3 דירות בכל קומה.

מחברת צרפתי שמעון נמסר כי "תמהיל הדירות בפרויקט 'צרפתי בפסגה' מגוון וכולל דירות בנות ארבעה וחמישה חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. הבניינים בפרויקט יחופו באבן ירושלמית ולכל הדירות נוף להרי ירושלים או לפארק הסמוך".

בנייה בירושלים (צילום: יובל טבול)

בנייה בירושלים (צילום: יובל טבול)

עוד מציינים בחברת צרפתי שמעון כי עבודות החפירה בפרויקט הסתיימו. "הפרויקט נהנה ממיקום אסטרטגי סמוך ליציאה משכונת פסגת זאב", מוסיף גורם בחברה. "הכל קרוב ובמרחק הליכה למוסדות חינוך, תרבות, בילוי פנאי, בתי כנסת ועוד. הפרויקט נושק לפארק מתוכנן בו עתידים להיות מתקני כושר למבוגרים ומתקני שעשועים לילדים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר