ירושלים (צילום: אמיל סלמן)
(צילום: אמיל סלמן)

רבעון ראשון 2018: ירידה של עשרה אחוזים במלאי הדירות להשכרה בעיר

כך עולה מנתוני אתר יד2 לסיכום הרבעון הראשון של 2018, זאת בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2017. עוד עולה מהנתונים כי רמות ופסגת זאב הן השכונות המבוקשות ביותר בירושלים כשהן מדורגות במקומות השלישי והרביעי (בהתאמה) בדירוג הארצי

פורסם בתאריך: 9.7.18 08:46

האם מלאי הדירות להשכרה בירושלים הולך ומצטמצם? על פי נתוני אתר יד2, ברבעון הראשון של שנת 2018 נרשמה ירידה משמעותית של עשרה אחוזים במלאי הדירות להשכרהםבעיר, זאת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מהנתונים שמפרסם אתר יד לסיכום הרבעון הראשון של השנה (חודשים ינואר עד מרץ), אשר מבוססים על הפרסומים השונים באתר, עולה כי ישנן 3,500 דירות בירושלים המיועדות בעוד שבשנת 2017 עמד מלאי הדירות המוצעות להשכרה באתר יד2 על למעלה מ-3,850 דירות.

בתל אביב הירידה במלאי הדירות להשכרה משמעותית יותר, ועומדת על שיעור של 13 אחוזים, אך כמות הדירות להשכרה היא 7,600 – המספר הגבוה ביותר בישראל מבחינה זו. גבעתיים היא העיר שבה מלאי הדירות להשכרה ירד בשיעור הגבוה ביותר – 26 אחוזים, ורחובות היא העיר שבה המלאי עלה בשיעור הגבוה ביותר – 18 אחוזים.

גם בביקוש לדירות להשכרה מובילה תל אביב ברבעון הראשון של 2018, עם 1.175 מיליון חיפושים בממוצע. ירושלים ניצבת אחריה, במקום השני, אך בפער ניכר – עם מעט פחות מחצי מיליון חיפושים. מדובר בעלייה של אחוז אחד בלבד בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בחיפה נרשמו 315 אלף חיפושים אחר דירה להשכרה דרך האתר, ובראשון לציון כ-312 אלף חיפושים.

ניתוח הנתונים של אנשי יד2 מצביע גם על השכונות המבוקשות ביותר בישראל מבחינת דירות להשכרה. שתי ערים ירושלמיות – רמות ופסגת זאב – ממוקמות בחמישייה הראשונה. רמות במקום השלישי עם כמעט 90 אלף חיפושים ואילו פסגת זאב מיד אחריה (מקום רביעי) עם 86 אלף חיפושים. את המקומות הנוספים בחמישייה הראשונה מאכלסות שכונות מתל אביב – לב תל אביב במקום הראשון, הצפון הישן במקום השני ואילו פלורנטין במקום החמישי.

ברשימת 20 השכונות המבוקשות של אתר יד2, לירושלים 6 מקומות בסך הכל, כשאל רמות ופסגת זאב מצטרפות גילה, קרית היובל, בית הכרם והר חומה. יש לציין כי בסיכום שערך האתר לשנת 2017, עלה כי שכונות רמות ושכונת גילה היו המבוקשות ביותר בעיר ודורגו בחמישייה הראשונה. רמות נותרה במקומה ואילו את גילה החליפה, כאמור, שכונות פסגת זאב.

לעומת זאת, מבחינת היצע של דירות בירושלים לשכירות ישנן רק שתי שכונות ירושלמיות בדירוג 20 השכונות המובילות בארץ: רמות, שבה נרשמו ברבעון הראשון של השנה 319 דירות המוצעות להשכרה, וקריית היובל שבה 246 דירות להשכרה. גם בדירוג זה שכונת לב תל אביב היא הראשונה בארץ, עם היצע של כ-1,100 דירות להשכרה.

 

נתון נוסף שנבדק על ידי אנשי אתר יד2 הוא: כמה זמן עובר מרגע פרסום דירת שלושה חדרים ועד להשכרתה בפועל. מהנתונים שמפרסם אתר יד2 עולה כי בירושלים נדרשים 22 שבועות בממוצע מיום פרסום דירה באתר ועד למכירתה. מדובר על ירידה של 7 שבועות לעומת הנתון המקביל אשתקד, אז נדרשו 29 שבועות מיום פרסום דירה באתר יד2 ועד למכירתה.

גל עופרים, סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2, מתייחסת לנתונים ומציינת כי "בתחילת 2018 אנו רואים עלייה בביקוש לדירות להשכרה, בהשוואה להיצע. נוסף על כך, ניכר כי משכירי הדירות מצליחים במרבית הערים והשכונות שנבחנו להשכיר את הדירה בבעלותם בתוך זמן קצר, באופן יחסי לתקופה המקבילה אשתקד. ממצאים אלה מצביעים על המגמה הנוכחית בשוק השכירות: היצע הדירות להשקעה קטן לאור צעדי הממשלה להרחקת משקיעים מהשוק לטובת הגדלת היצע הדירות למגורים, בעוד הביקוש לדירות להשכרה על ידי מחוסרי דיור ומשפרי דיור גדל".

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. שמוליק

    מדוע רמ"י לא מנצל את פוטנציאל ההשכרות במושבים הסמוכים לירושלים. מדיניות חלם. במקום לאפשר השכרות להכניס כסף לקופת המדינה ממיסים, לאפשר למושבניקים להתפרנס ולהגדיל את היחידות להשכרה בעיר מבזבזים הרבה כסף לתביעות, מממנים משרדי עו"ד ולא תורמים כלום לפתרון הבעיה.
    מדיניות חלם לא פותרים את בעיית יחידות להשכרה ומבזבזים כספי ציבור.

  2. ג'קי

    התובנה היחידה שקיבלתי היא כי יד2 הפך לכלי בידיי האינטרסנטים לפרסם "מחסור" בילשיט אחד גדול כל דירה שמשקיע נפרד ממנה מבטלת אוטומטית מישהו שרץ לשכור דירה. ה י
    תוח האילו דירות השקעה מתאדות ושוכרים מתרבים במקרה הטוב מראה על אווליות ו מקרה הרע על שחיתות עיתונאית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר