צומת הגבעה הצרפתית (צילום הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)
צומת הגבעה הצרפתית (צילום הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

צומת הגבעה הצרפתית: הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית לבניית מערך מנהרות

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים אישרה היום, שלישי, את התוכנית ליצירת הפרדה מפלסית באמצעות מנהרות מתחת לגבעה הצרפתית. התוכנית, כפי שפורסם לפני שנה ב"כל העיר", צפויה להפחית באופן משמעותי את עומסי התנועה הקיימים באזור ותיתן העדפה לרכבת הקלה

פורסם בתאריך: 27.11.18 18:06

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בירושלים אישרה היום, שלישי, את התוכנית ליצירת הפרדה מפלסית באמצעות מנהרות מתחת לגבעה הצרפתית בירושלים. התוכנית צפויה להפחית באופן משמעותי את עומסי התנועה הקיימים באזור ותיתן העדפה לרכבת הקלה.



כזכור, כפי שפורסם לפני שנה ב"כל העיר", התוכנית הינה חשובה ומהותית עבור תושבי צפון ירושלים ותושבי מעלה אדומים. המנהרה תיצור הפרדה מפלסית, תעקוף את כל שלושת הרמזורים בצומת ותאפשר לתושבי מעלה אדומים מעבר מהיר, ישיר וקל בתוך צמד מנהרות באורך ק"מ כל אחת, שיתחברו ישר לכביש 9. המנהרה המיועדת תחל באזור צומת קוקה קולה ותסתיים אחרי הרמזורים של הגבעה הצרפתית בכביש 9. המטרה של הפרויקט היא הפחתת עומסי התנועה והפקקים שבאזור צפון העיר וצומת הגבעה הצרפתית, שמנקז אליו תנועה מגבעת זאב, מעלה אדומים, פסגת זאב, נוה יעקב, רמות וכו'.



העבודות לכריית המנהרה ולסלילתו המלאה של הכביש צפויות להימשך כארבע שנים, כך שבשנת 2022 יוכלו תושבי צפון ירושלים ומעלה אדומים ליהנות מהכביש החדש שיסייע להם נסיעה מהעיר ועד לתל אביב ללא רמזורים, ובתקווה גם ללא יותר מדי פקקים ועומסי תנועה. על ביצוע הפרויקט אחראית חברת 'מוריה לפיתוח ירושלים', ועלותו נאמדת בכמיליארד שקל. עד כה הוקצו 80 מיליון שקל להנעת הפרויקט, לצורך פינוי תשתיות קיימות ולטובת הכנת השטח לקבלני הביצוע. התוכנית הינה ביוזמת צוות אב לתחבורה ונערכה ע"י אדריכל יגאל לוי.

בוועדה המחוזית מוסיפים ואומרים כי "מדובר בתוכנית שצפויה להפחית בצורה ניכרת את עומסי התנועה בצומת בכך שהיא מורידה את התנועה לתת הקרקע ומפנה את הצומת לטובת תנועה מקומית של תושבי השכונות הסמוכות. בנוסף, הקו הירוק של הרכבת הקלה עתיד לעבור בתוך שכונת הגבעה הצרפתית והר הצופים ולתת שירות לתושבי השכונות, האוניברסיטה העברית ובית החולים הדסה. זאת בנוסף לתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה בגבעת המבתר. כמו כן, הפחתת עומסי התנועה בצומת תאפשר פעילות יעילה יותר של הרכבת הקלה באמצעות מתן העדפה ברמזורים שבצומת".

יו"ר הוועדה, עמיר שקד ציין כי "מדובר בתוכנית שתואמת את מדיניות הוועדה המחוזית ששמה לה כיעד את עידוד השימוש בתחבורה ציבורית בעיר ירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר