הדמיית המנהרה שתחבר בין מעלה אדומים לגבעה הצרפתית
הדמיית המנהרה שתחבר בין מעלה אדומים לגבעה הצרפתית

אושרה התוכנית להקמת מערך מנהרות בצומת הגבעה הצרפתית

התוכנית, שאושרה בוועדה המחוזית לתכנון, כוללת מנהרות בין כביש 9 למעלה אדומים ובין רמות לפסגת זאב. עוד כוללת התוכנית הפרדה מפלסית בצומת הגבעה הצרפתית

פורסם בתאריך: 16.9.17 18:25

בשורה גדולה לתושבי צפון העיר בכלל ותושבי מעלה אדומים בפרט התקבלה באחרונה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, שאישרה להפקדה את התוכנית להקמת מערך מנהרות באורך כולל של כארבעה קילומטרים בצומת הגבעה הצרפתית.

מדובר בצמד מנהרות דו-מסלוליות בעלות שני נתיבים לכיוון מעלה אדומים (ממזרח למערב ובחזרה), ובצמד מנהרות חד-מסלוליות, מכיוון רמות לפסגת זאב ולנווה יעקב – ובחזרה. במשרד התחבורה, שאמונה על הפרויקט, בעיריית מעלה אדומים ובעיריית ירושלים מאמינים ומקווים שמערך המנהרות החדש יוביל להפחתת עומסי התנועה והפקקים שבאזור צפון העיר וצומת הגבעה הצרפתית, שמנקזת אליה תנועה מגבעת זאב, מעלה אדומים, פסגת זאב, נוה יעקב, רמות וכו'.

ממשרד התחבורה נמסר השבוע כי "צומת הגבעה הצרפתית הוא אחד העמוסים והמורכבים ביותר בארץ. דרכו מתנקזת תנועת עשרות אלפי כלי רכב מדי יום, המגיעים ממעלה אדומים, מפסגת זאב, מנווה יעקב, מיישובי מטה בנימין, מקלנדיה ומשועפאט, ודרכו גם עוברת הרכבת הקלה של ירושלים. אנו מעריכים שמערך המנהרות כולו יקל באופן משמעותי על עומסי התנועה בצומת".


הדמיה של מנהרות הגבעה הצרפתית וצומת הגבעה הצרפתית בירושלים (צילומים: אורן בן-חקון, צוות תכנית אב לתחבורה)

הדמיית מנהרות הגבעה הצרפתית, צומת הגבעה הצרפתית (צילומים: אורן בן-חקון, צוות תכנית אב לתחבורה)


כאמור, החלק העיקרי של מערך המנהרות החדש יחבר את מעלה אדומים עם ירושלים, זאת באמצעות מנהרה דו כיוונית ודו מסלולית, שתקל מאוד על התנועה ממעלה אדומים ואליה. המנהרה לבאים ממעלה אדומים תחל באזור צומת קוקה קולה ותסתיים אחרי הרמזורים של הגבעה הצרפתית בכביש 9, זאת בכדי לאפשר לתושבי מעלה אדומים להשתלב במהירות ובקלות במנהרת הגבעה הצרפתית, בלי לפגוש ברכבים הבאים כיום מפסגת זאב, מנווה יעקב ומשועפאט, ובלי לעבור בתוואי הרכבת הקלה. כמו כן, באמצעות המנהרה יהנו הנוסעים ממעלה אדומים מדרך ללא רמזורים עד לתל אביב.

על ביצוע הפרויקט אחראית חברת 'מוריה לפיתוח ירושלים', ועלותו נאמדת בכמיליארד שקל. עד כה הוקצו 80 מיליון שקל להנעת הפרויקט, לצורך פינוי תשתיות קיימות ולטובת הכנת השטח לקבלני הביצוע, שצפויים להתחיל בפרויקט ברבעון האחרון של שנת 2018. בניית המנהרות תארך כחמש שנים, ומרבית התקציב ימומן על ידי משרד התחבורה. הצפי לסיום הפרויקט הוא בשנת 2023.

ממשרד התחבורה נמסר: "מתוכננת הקמת הפרדה מפלסית בצומת הגבעה הצרפתית בהשקעה של כמיליארד שקלים. מדובר על הקמת צמד מנהרות דו- מסלוליות בעלות שני נתיבים (ממזרח למערב) באורך כולל של כ־1.5 קילומטר ובנוסף, צמד מנהרות חד מסלוליות (מצפון למערב) באורך כולל של כ־650 מטרים. משרד התחבורה כבר הקצה 80 מיליון שקל לתכנון וקידום זמינות של התוכנית. עם השלמת הפרויקט תתאפשר נסיעה ישירה ממעלה אדומים לירושלים ולתל אביב ללא אף רמזור".

ראש העיר מעלה אדומים בני כשריאל: "מערך המנהרות החדש ישנה את פני מערך התחבורה ממעלה אדומים לירושלים. עם השלמת הפרויקט תושבי מעלה אדומים יגיעו במהרה לירושלים, בצורה נוחה יותר, קלה, בטוחה וללא עומסי תנועה ופקקים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר