הדמיה של היכל המשפט החדש, מבט מרחוב יפו (הדמיה: אדריכלי דוד זרחי)
הדמיה של היכל המשפט החדש, מבט מרחוב יפו (הדמיה: אדריכלי דוד זרחי)

אושרה: תוכנית להקמת היכל בתי המשפט בכניסה לעיר

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה את הקמת ההיכל החדש שיאגד את בתי המשפט בירושלים - השלום, המחוזי, משפחה, נוער, תעבורה, ובתי הדין המקומי והארצי לעבודה

פורסם בתאריך: 20.6.19 11:33

אושרה הקמתו של היכל המשפט החדש בירושלים: הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה את התוכנית להקמת המבנה שיאגד את בתי המשפט בירושלים – בהם בית משפט השלום, בית המשפט המחוזי, משפחה, נוער, תעבורה, ובתי הדין המקומי והארצי לעבודה. ההיכל יכלול אולמות משפט, לשכות שופטים וחדרים עבור התייעצויות של עצירים עם עורכי דין. שטח המבנה יתפרס על 36,500 מ"ר.



הוועדה, בראשות סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה) אישרה את הקמת המבנה שיקום ברובע העסקים החדש של ירושלים בכניסה לעיר. כפי שפורסם ב"כל העיר", מדובר במגה-פרויקט – רובע העסקים של ירושלים בכניסה לעיר, שבו מושקעים כ- 1.4 מיליארד שקלים.

במסגרת התוכנית מתחם הענק יתפרש על פני שטח של כ־300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ־65,000 אלף מקומות עבודה חדשים. הרובע החדש יכלול מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות, רכבת מהירה, שתי רכבות קלות, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית, שטח ציבורי רחב להולכי רגל, וכעת – היכל משפט ענק שאליו יעברו כל בתי המשפט הירושלמיים.


הדמיה של היכל המשפט, מבט מצפון (הדמיה: אדריכלי דוד זרחי)

הדמיה של היכל המשפט, מבט מצפון (הדמיה: אדריכלי דוד זרחי)


המתחם קודם בנפרד מתכנית הכניסה לעיר ובצמוד לה במסגרת תחרות אדריכלים, ונבחרה תכניתו של אדריכל דוד זרחי. בנוסף, לתכנית הוגשה התנגודת מבעלי קרקע סמוכים, אשר הוועדה קיבלה חלק ניכר מהתנגדותם וחייבה שילוב חזיתות מסחריות בהתאם לתכנית המאושרת, אשר יהוו חלק מרצף עירוני למתחם הכניסה לעיר.



ראש העיר משה ליאון מציין כי "היכל בתי המשפט החדש, הצמוד למרכז העסקי והציבורי שיוקם בכניסה לעיר, הוא חלק ממכלול מיזמים חדשים שמטרתם להעניק שרות מצוין לתושבי ירושלים והאזור. מדובר במיקום נוח, נגיש ובצמוד לתחבורה ציבורית ענפה. המתחם יהיה צמוד למרכז העסקי והכלכלי שיוסיף 40,000 מקומות תעסוקה חדשים לעיר, בשילוב תיירות ענפה ומגוון תרבותי רחב שיהפוך את הכניסה לעיר למוקד עסקי מוביל שימשוך אליו חברות, משקיעים וגופים כלכליים רבים, ומעל הכל – ייתן שירות מיטבי לציבור".


הדמיה של היכל המשפט - חזיתות (הדמיה: אדריכלי דוד זרחי)

הדמיה של היכל המשפט – חזיתות (הדמיה: אדריכלי דוד זרחי)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. זירבל

    שיתחילו לבנות במקום התכנית ההזויה למרשי חנייה לאוטובוסים שאישר במחטף ניר ברקת
    יאלה ליאון

  2. דודי

    נראה כמו מבצר עם סורגים של בית כלא. לא ממש סמל להתגאות בו…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר