המגדל החדש של גט"י הר חוצבים (הדמיה: 3D VISION)
המגדל החדש של גט"י הר חוצבים (הדמיה: 3D VISION)

הר חוצבים ממשיך לטפס לגובה: אושרה הקמת מגדל תעסוקה חדש

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה השבוע הקמת מגדל בגובה 25 קומות שישמשו לתעסוקה. ומה לגבי התחבורה והחניה? התוכנית המלאה בפנים

פורסם בתאריך: 8.7.19 07:48

אזור ההייטק הר חוצבים ממשיך לטפס לגובה: בקרוב יחלו עבודות להקמת מגדל תעסוקה נוסף בגט"י הר חוצבים. מדובר יהיה במגדל עם 25 קומות.

רשות הרישוי בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים אישרה אתמול, ראשון, את הקמת המגדל. בצמוד לרב קומות אושרה הקמתו של מבנה נוסף בגובה ארבע קומות שישמש למרפאות, למסחר ולתעשייה. המגדל החדש ייבנה לצד מגדלים נוספים שנבנים בהר חוצבים, בין השאר של חברת מובילאיי.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

ומה לגבי התחבורה והחניה? כידוע, בהר חוצבים נרשם מחסור חמור במקומות חניה לכלי רכב הפרטיים – אלפי עובדים שמגיעים מדי יום לעבודה תרים אחר מקומות חניה, ולעתים, על רקע היעדר מחסור בשטחי חניה, הם חונים במקומות לא מוסדרים. התוכנית להקמת המגדל החדש של גט"י כולל גם הקמת חמש קומות של מרתפי חניה, שיכללו מאות מקומות חניה חדשים.

התוספת המסיבית של העובדים תוביל להחרפה בעומסי התנועה שממילא קיימים באזור. כרגע לא ידועה על תוכנית חדשה שתפצח את הכאוס התחבורתי שנרשם באזור. כידוע, הציר המוביל להר חוצבים עמוס מאוד, בעיקר בשעות הבוקר, בהן העובדים מגיעים למשרדים, ובשעות הערב התסריט חוזר על עצמו כשהעובדים יוצאים מחניות המשרדים וחוזרים לביתם. בשנתיים האחרונות החלו לפעול שאטלים לעובדי הר חוצבים, אולם אלה לא הקלו באופן משמעותי על עומסי התנועה.


 

פקקים הר החוצבים (צילום: אורן בן חקון)

הפקקים בכניסה להר חוצבים (צילום: אורן בן חקון)


המגדל ייבנה בין הרחובות שדרות גולדה מאיר לבין רחוב שלמה הלוי – בפינה הצפונית, במגרש המיועד לתעשייה עתירת ידע, על ידי החברה היזמית 'נכסי הר חוצבים' ואדריכל התוכנית  יוסי סיון – יסקי מור סיון אדריכלים – MYS Architects. המגדל ייבנה סמוך למגדל בן 21 קומות ושני מבנים בני 4 קומות שאושרו בעבר על ידי הוועדה המקומית והוקמו במתחם. הצפי לסיום העבודות כ-4 שנים וחצי.


המגדל החדש של גט"י הר חוצבים (הדמיה: 3D VISION)

המגדל החדש של גט"י הר חוצבים (הדמיה: 3D VISION)



ראש העיר משה ליאון מציין כי "המדיניות העירונית היא לפתח מתחמי מסחר ותעסוקה, לצד דיור בעיר, במטרה להרחיב ולאפשר יותר מקומות עבודה לתושבי העיר. מהלך כזה לצד הטיפול האינטנסיבי בנושאים העירוניים המגוונים יקדם את העיר לפסגות חדשות".

"הבנייה החדשה בתוכנית משתלבת בבנייה הקיימת במגרש", מוסיפים בעירייה. "כמו כן, התוכנית מציעה יצירת כיכר משותפת בקומה אחת מעל מפלס רחוב קריית המדע, תוך השתלבות בכיכר הקיימת".


המגדל החדש של גט"י הר חוצבים (הדמיה: 3D VISION)

המגדל החדש של גט"י הר חוצבים (הדמיה: 3D VISION)


המגדל החדש של גט"י הר חוצבים (הדמיה: 3D VISION)

המגדל החדש של גט"י הר חוצבים (הדמיה: 3D VISION)


כזכור, לפני שנה וחצי יצאו לדרך העבודות להקמת קמפוס מובילאיי החדש בפארק ההייטק הר חוצבים, במסגרתן ייבנה מגדל בגובה 40 קומות ועוד מבנה בן 8 קומות, מעל 6 קומות תת קרקעיות, שישמשו כקמפוס המרכזי של החברה. המגדל נבנה בהמשך ישיר לצמיחתה של מובילאיי – לפני כשנתיים וחצי רכשה חברת אינטל את מובילאיי הירושלמית בעסקה הגדולה ביותר בתולדות ישראל. בעקבות הרכישה, אינטל העולמית הודיעה שתעביר את מרכז הפיתוח הבינלאומי שלה לרכבים האוטונומיים לירושלים, דבר שיקרין על התעשייה כולה ויהפוך את ירושלים למרכז הרכבים האוטונומיים הגדול בעולם.


בניין מובילאיי החדש בהר החוצבים (הדמיה: משה צור אדריכלים בוני ערים בע"מ)

בניין מובילאיי החדש בהר חוצבים (הדמיה: משה צור אדריכלים בוני ערים בע"מ)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אבי

    פקקים יהיו תמיד, וכמה שיותר חניה זה יותר רכבים שמגיעים.
    הרחבה של מערך השאטלים, העדפה של תחבורה ציבורית וסלילה של שבילי אופניים
    יכולים לספק אלטרנטיבות לרכב הפרטי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר