אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן-חקון)
אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

האם אלי טביב בכלל רציני בנוגע למכירת בית"ר?

היוסי סאסי של בית"ר ירושלים מתעקש לא לנקוב כרגע בתג מחיר - מה אומרים על כך בעלי תפקידים בכירים בכדורגל הישראלי?

פורסם בתאריך: 28.5.18 11:07

כמה שווה בית"ר? לפני כשבועיים ערך, כידוע, אלי טביב מסיבת עיתונאים "דרמטית", שבה הודיע כי הוא זז הצידה ומשאיר את בית"ר ירושלים למחזיק זכויות הניהול, אלי אוחנה. באותה מסיבת עיתונאים תקף בעלי בית"ר ירושלים, בין היתר, חלק מהקהל, על כך שבעקבות קומץ של 300 או 400 אוהדים לדבריו, שמזיקים לקבוצה, הוא בוחר לזוז הצידה.

  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

במסיבת העיתונאים הודיע טביב כי אם יגיע רוכש הוא ימכור את הקבוצה, אך סירב לענות על השאלה הקשה מכולן: כמה שווה בית"ר וכמה ידרוש תמורת הקבוצה, אם אכן יימצא רוכש?


כיסים עמוקים

הדברים של טביב מזכירים במעט את הודעת העזיבה שלו לפני כשלוש שנים. גם אז הוא טען, לאחר אירועי שרלרואה – אירועים שבהם השליכו אוהדי בית"ר ירושלים אבוקות למגרש, במהלך משחק בבלגיה במסגרת מוקדמות הליגה האירופית – כי הוא שם את הקבוצה על המדף. למרות זאת, הוא מכהן עד היום כבעלי בית"ר ירושלים.

תהיות רבות עולות סביב השאלה מדוע בעל הבית לא מוכן להכריז על המחיר של הקבוצה. "אין לי ספק שכאשר יהיה קליינט רציני שיפנה לאלי טביב, אלי יגיד לו מה המחיר", אומר בשיחה עם "ספורט כל העיר" ג'קי בן זקן, בעלי מ.ס אשדוד. "לבוא ולזרוק עכשיו סכום – אני לא חושב שזה רציני, כי מי שרוצה לבוא ולקנות קבוצת כדורגל עושה החלטה אסטרטגית. זה לא משנה אם מדובר בחמישה, בשמונה או בעשרה מיליון שקלים. זה לא עסק. מי שרוצה קבוצת כדורגל יקנה אותה, ומי שירצה לקנות את בית"ר ירושלים יבוא לטביב, וידבר איתו גם על המחיר".

אם כך, אתה מסכים עם החלטתו של טביב שלא לנקוב במחיר?
"אני מסכים עם דבר אחד: שבית"ר ירושלים זה מועדון גדול ורציני. אם יש מישהו רציני שמעוניין לקנות את המועדון, ואם אלי רוצה ומעוניין לצאת, אז תהיה עסקה ולא משנה מה יהיה המספר. יש מישהו שרוצה למכור ויש מישהו שרוצה לקנות. כל אחד שניגש לעניין יודע פחות או יותר מה טווח המחירים, ולכן אני לא יודע אם זה בכלל נכון בשביל המועדון שמישהו יבוא וישים עליו תג מחיר כזה או אחר. זה הופך את העניין לזול מדי, ובית"ר זה מועדון גדול.

ג'קי בן זקן (צילום: ניר קידר)

ג'קי בן זקן (צילום: ניר קידר)

"כל בעלים שיבוא למועדון כזה גדול יצטרך להשקיע בכל עונה יותר ממה שהמועדון מרוויח", אומר בן זקן, "ההשקעה בכל שנה במועדון גדול גבוהה משוויו. יענקל'ה, אלונה ומיץ' משקיעים מדי שנה עשרות מיליוני שקלים. נניח שטביב רוצה 20 מיליון והקונה מציע 15 מיליון? זו בכלל לא הבעיה. השאלה היא כמה ישקיע הבעלים החדש בבית"ר בשנה הבאה. בית"ר, בשביל לשחזר את ההישגים שלה, צריכה עוד 30-40 מיליון שקלים, אז הכסף במסגרת הרכישה הוא לא העלות המשמעותית – האחזקה השוטפת היא המשמעותית באמת. לכן אני אומר: אדם שרוצה לקחת את המועדון צריך להיות בעל כיסים עמוקים, ולהיות מוכן להשקיע את הכספים שבית"ר צריכה כמועדון גדול, כדי להתמודד על כל התארים. ההכנסות לא יכולות להגיע לאיזון כספי במצב כזה, אלא אם בית"ר תצליח להגיע לליגת האלופות".

דורון אוסידון (צילום: ניר קידר)

דורון אוסידון (צילום: ניר קידר)

מי שמכיר מקרוב את שיטת הניהול של טביב הוא דורון אוסידון, מנכ"ל הפועל חיפה, מחזיקת הגביע החדשה. אוסידון עבד עם הבעלים הבית"רי לפני כתשע שנים, בהפועל תל אביב. "זה שיקול עסקי, כל אדם והראש שלו", מדבר אוסידון על סוגיית תג המחיר. "אני בטוח שכולם רוצים לעשות הכי טוב לביתם ולעסקיהם. להתחיל לזרוק מחירים זה לא חכם, צריך לראות שבא מישהו רציני ואז לשבת איתו אחד על אחד. ברגע שאתה נוקב במחיר, כולם מתחילים לבלבל את המוח. אני מניח גם שטביב לא ממש רוצה להישאר בקבוצה אם הוא אמר שהוא רוצה לעזוב. הוא לא סתם אמר את זה, אני מכיר אותו: הוא רוצה להוציא את המקסימום, ואפשר להבין אותו. הוא השקיע לא מעט כסף".

"לא צריך להתייחס יותר מדי ברצינות לכך שטביב לא קבע תג מחיר", טוען איתמר צ'יזיק, מנכ"ל מכבי חיפה לשעבר, בשיחה עם "ספורט כל העיר". "כשמישהו יתחיל להתעניין, הוא יודע איך להתייחס לזה".

צ'יזיק, שעבר לא מעט שנים במועדון המצליח מהכרמל תחת ניהולו של יעקב שחר, מכיר זה תקופה גם את טביב ואת דרך ניהולו את הקבוצה, ומתייחס לשאלה אם בעלי בית"ר ירושלים נוקט בספין תקשורתי, שהרי זוהי כבר הפעם השנייה שבה הוא מודיע שהוא עוזב את בית"ר ירושלים. "אני לא מתייחס לספינים. לדעתי טביב מתכוון ברצינות למכור. אני מכיר אותו קצת, ולא מספיק טוב, אבל צריך לזכור שמדובר בתמרונים כלכליים. בסוף, כשיישבו לשולחן, יידעו בדיוק מתי, איפה ואיך. אם יש רוכש פוטנציאלי ורציני, זה ייגמר בחדר הדיונים ואז לפי זה אלי יקבע את המחיר".

אז למה הוא לא קובע תג מחיר כבר עכשיו?
"כי הוא איש עסקים והוא יודע איך להתנהל, ולפי זה הוא יחליט מה יהיה. אם שואלים אותי, הכול תלוי בו ובראש העיר ניר ברקת: ברקת יכול אולי להביא את המשקיע, את בעל הבית הבא, ואלי צריך לרצות שזה אכן יקרה. עניין המחיר לא משמעותי בהקשר של בית"ר. הכול תלוי בדרך ניהול המשא ומתן. אלי מקשיב, הוא שומע את רחשי הקהל, את רחשי הלב של האנשים מסביב, ויש לו מספיק ניסיון כדי לקבל את ההחלטה מתי זה יקרה ואיפה".

 

הכל נזיל

בעל בית 'לשעבר', שמכיר מקרוב את הכדורגל הישראלי ואת שיטות המכירה בו הוא אלי זינו, בעלי הפועל באר שבע עד לפני כעשור. זינו רכש בשנת 1997 את הקבוצה מידי אלי להב, ושימש בעלי המועדון במשך עשר שנים, עד שהגיעה אלונה ברקת וקנתה מידיו את המועדון באוגוסט 2007.

"אחד הרעיונות של אנשי עסקים הוא למכור את מרכולתם במחיר גבוה קצת יותר", אומר זינו בשיחה עם "ספורט כל העיר". "טביב בטח מצפה שיהיו פניות רבות ושאנשים יקפצו על העסקה הזאת. להגיד את האמת? אין ספק שבעולם הכדורגל הכל נזיל והכול מתחלף – אני בטוח שהוא ימצא מישהו". זינו מוסיף ואומר: "טביב מנסה למצוא מישהו שייתן לו הצעה גבוהה. סמוך עליו שהוא ימצא מישהו וימכור את הקבוצה, אבל אני מקווה שזה לא יהיה מאוחר. הסיומת הזאת של העונה הנוכחית צרמה לבית"ר – לא אליפות ולא גביע – וזה חבל, אבל טביב יעשה את כל המאמצים כדי להשיג את הדבר החיובי מכל העניין".

אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים (צילום מסך)

אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים (צילום מסך)

זה לא מרתיע אנשים, להיכנס למשא ומתן כשהם לא יודעים מה המחיר?
"לא, דווקא לא. זה לא מרתיע בכלל. הרי ברגע שטביב קובע תג מחיר ומפרסם אותו, יהיו הרבה שיגידו 'לא בשבילי, יקר לי'. כרגע הכול נסתר, וכך כל אחד מעז לדבר, לרחרח, לשאול. לדעתי לא יהיה לו קל, לטביב, להעביר את הקבוצה. מכמה וכמה בחינות אנשים יירתעו להיכנס לסיפור הזה, משום שזו בעיה לא קלה: הקהל הירושלמי מאוד תובעני ותמיד רוצה להיות חלק מהקבוצה. קשה מאוד לבעלים לתפקד כך, ואני מקווה שזה יסתדר".

מה לדעתך הערך הכספי של בית"ר, לפי איך שאתה רואה את הדברים?
"צריך לראות את 'ספירת המלאי' – איזה שחקנים יש במערכת, מי תחת חוזה, למי מסתיים החוזה ולמי אין חוזה כלל. זה די מורכב, צריך תמיד לזכור את המחיר ששולם ואת המחיר שנדרש היום. זו לא מכולת, שבה מיד מוצג תג המחיר על הצג, ואתה מבקש חמישה אחוז יותר או פחות – וקונה. המצב הוא אחר לחלוטין במקרה הזה: בית"ר צריכה להביא דווקא מחיר סביר וטוב, כי יש לה קהל מאוד קנאי, לטוב ולרע כמובן. אבל צריך לזכור שתמיד יהיו כאלו שירצו להיכנס: העולם מלא במחליפים פוטנציאליים. טביב לא ייתן תג מחיר על המכולת הזאת, הוא ישמור את הקלפים קרוב לחזה על מנת שאנשים כאלו ואחרים יתקשרו אליו להתעניין לגבי רכישת הקבוצה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סמי

    כדי לבדוק אם טביב רציני, אפשר להגיש לו הצעה לקניית הקבוצה ב 40 מליון שקל, כשצ'ק בנקאי על הסכום המלא בצידו. ולראות אם הוא יקבל את ההצעה אם לא. אם יקבל – רציני. אם לא – לא רציני. מאוד פשוט.

  2. רובן

    ולמה שיציג תג מחיר? כדי לספק את יצר המציצנות והסקרנות של שונאי הקבוצה?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר