אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים (צילום מסך)
אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים (צילום מסך)

טביב הודיע: "אני זז הצידה, אך לא אפקיר את בית"ר ירושלים"

על רקע מחאת הקהל, בעל הבית של בית"ר ירושלים כינס מסיבת עיתונאים דרמטית שבה הודיע על עזיבת המועדון: "הלך הרוח השלילי נגדי הביא אותי לתחושת שבר ופגיעה". אלי אוחנה ינהל את המועדון עד למציאת רוכש

פורסם בתאריך: 15.5.18 14:33

אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים, כינס לפני שעה קלה מסיבת עיתונאים מיוחדת שבה הוא הודיע כי הוא "זז הצדה". את ההחלטה, כך לדברי טביב, גיבש בעקבות קולות המחאה שנשמעים בשבועות האחרונים ובמיוחד לאחר ההפסד בגמר גביע המדינה, מצד אוהדי הקבוצה, מחאה שהיתה אמורה להגיע לשיאה ביום חמישי הקרוב, שבו תכננו האוהדים להפגין מול ביתו של טביב בכפר שמריהו.

דבריו של טביב הופרעו לא אחת במהלך מסיבת העיתונאים על ידי קריאות וקללות של אוהדים.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

"מעמד זה הוא לא פשוט עבורי", הדגיש טביב בפתח דבריו, "אנחנו נמצאים בסיום עונה פנטסטית, העונה הכי טובה של בית"ר זה עשר שנים. עם זאת יש תחושת עצבות שלא ברורה לי. שני מחזורים לסיום העונה, אנחנו קרובים לשיא כיבוש שערים של בית"ר. נשבר שיא ישראלי – 40 משחקים רצוף עם כיבוש שער. הבטחת השתתפות באירופה, דבר שהפך מובן מאליו למועדון שנלחם על חייו מקצועית וכלכלית לפני הגעתי. לקחתי את הקבוצה מבית המשפט עם גירעון של 22 מיליון שקל, כך שהטענה שקיבלתי מועדון בחינם לא עומדת במבחן המציאות. לא פשוט לקחת מועדון רעוע ולסדר אותו. בית"ר ירושלים היא מועדון גדול, חשוב ויקר ללבי, לא ארצה לפגוע בו. לכן אני זז הצדה, אך לא אפקיר את בית"ר ירושלים. אשאיר את הערבויות עד אשר יימצא רוכש בסדר גודל שמגיע למועדון הזה".

אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן חקון)

אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן חקון)

"ישנו הלך רוח שלילי נגד בית"ר וכלפיי בתקשורת ומחוצה לה", הוסיף טביב. "אני יודע שכולכם מבינים במי ובמה מדובר. הרוב מתעלם מהפעולות הקריטיות שעשיתי במועדון – מלחמה ללא פשרות בגזעות ובאלימות במועדון. ידענו שנשלם מחיר כבד – התפרעויות, עונשים, קנסות במיליוני שקלים, איבוד ספונסרים, מכות ששום מועדון אחר לא יכול לעמוד בו, אבל זה לא עצר אותי ממלחמה חסרת פשרות. אני לא אדם שמוותר, אבל הקולות האחרונים אינם ברורים לי, ומגעים לפגיעה בי ובמשפחתי. יכול להיות שנעשו טעויות, אבל הכוונה היתה להסיק מסקנות לעונה הבאה. אך התגובה חסרת הפרופורציה הביאו אותי לתחושת שבר ופגיעה".

במהלך מסיבת העיתונאים נשמעו קריאות בגנותו של טביב מחוץ למסעדה בה נערך האירוע, ולאחר מספר קריאות ביקש טביב מאנשיו לפנות את האוהד שצעק, ואמר: "הנה עוד בנאדם, נרקומן כנראה, ולא חסרים כאלה".

אלי אוחנה (צילום: אורן בן חקון)

ינהל את בית"ר עד למציאת רוכש – אוחנה (צילום: אורן בן חקון)

בהמשך הוסיף טביב והתייחס להצלחה המקצועית של בית"ר העונה – מקום שני והגעה לגמר גביע המדינה וטען כי "אין תקדים בעולם לכך שקורה דבר כזה בקבוצה שהיא במקום השני, מגיעה לגמר גביע, מעפילה לאירופה – שזו המטרה של כל קבוצה בישראל. הגענו לאירופה גם דרך הליגה, לא דרך הגביע שזה משחק אחד, וזה מאוד קשה להגיע למקום השני. אני יכול לתת דוגמאות לקבוצות עם תקציבים הרבה יותר גדולים שנלחמים נגד הירידה, שנמצאות במקום העשירי. שם הקהל מתפרע? יש רדיוסים? יש קנסות? לא. אז למה זה צריך לקרות במועדון הזה? בגלל קומץ שבא להרוס. אתם זוכרים איזה נזק כלכלי ותדמיתי אותם אנשים עשו בשרלרואה? נלחמתי נגדם לבד, אף אחד לא עזר לי במלחמה הזו. אין עם מי לדבר. כנראה שלמשטרת ישראל יותר נוח לקבל יותר פרסום על כמה שמפניות וסיגרים ביבי קיבל ולא לשים את כל הכסף במלחמה באלימות ובגזענות. כנראה שזה יותר פופוליסטי".

טביב נשאל האם החלטתו סופית והדגיש כי "זו החלטה סופית. אני אתן לאלי אוחנה לנהל את המועדון. במה שאוכל לעזור אני אעזור לאלי. כשאתה עושה ומביא הישגים למועדון ומדי שנה הורסים לך, אז אתה מרים ידיים בסוף. ליבי ליבי עם מאות אלפי אוהדים שהם אוהדים טובים, בסך הכל מדובר בקומץ שפוגע, 400-300 איש הם קומץ, שבאו אולי מבתים הרוסים או מחינוך לא טוב. אני באתי ממנטליות שונה של איך לנהל קבוצת כדורגל. ההתנהלות פה זה מה שהקהל אומר – בעל הבית צריך לעשות. אבל הקהל לא יודע מה קורה בפנים, הם מתעסקים בניחושים".

האוהדים, כפי שניתן להבין, היו במוקד וטביב התייחס אליהם שוב ושוב: "הם מרתיעים רוכשים. הם לא מבינים את זה בכלל. אין עם מי לדבר. לא מעניין אותם הקבוצה. סגירת היציע המזרחי פגעה מבחינה מקצועית. משחקים ללא קהל, עם קללות, יכול להיות שהדברים האלה היו מוסיפים לנו נקודות, ואולי כן היינו עושים את זה ולוקחים אליפות".

טביב נשאל האם אחת מהסיבות שהובילו אותו לעזיבת המועדון היתה הפחד מהאוהדים והשיב: "אני מפחד רק מאלוהים. הם יכולים לבוא ולעשות… אתם יודעים מה. לא רוצה לדבר לא יפה. זו בושה שאפשר להפגין מול הבית שלי, המשטרה לא עושה כלום".

"אני שומע שאנשים אומרים 'ניהול גרוע, קבוצה מצליחה'", הוסיף טביב והתייחס לביקורת שנשמעה נגדו ונגד בית"ר במהלך העונה האחרונה. "אין דבר כזה. אבל קל להשוויץ, אנשים עם מיקרופון מדברים שטויות, אנשים שלא ניהלו אפילו חנות מכולת. אנשי תקשורת שמדברים נגד אלימות ונגד הסתה – הם אלה שיוצרים הסתה. הם כותבים דברים לא נכונים, שהייתי זורק לזבל. אמרו לדוגמה שעידן ורד לא משחק כי אני רוצה לקצץ לו בשכר. לא היה ולא נברא. הוא עבר תקופה מאוד קשה. זו לא פציעה. היה לו בעיה בגוף, הוא לא אכל ארבעה חודשים. הוא לא בכושר שהיה. ישבתי עם רופאים, עם מאמן הכושר, ורד לא היה מוכן. איתי שכטר? היתה לו את הפציעה, והוא אמר את זה, שהיה לו קשה לחזור. אני לא רציתי שיקחו אליפות? לא רציתי לקחת את הגביע?"."אני עוזב את הכדורגל", סיכם טביב את דבריו והוסיף בצחוק: "אלא אם תהיה קבוצה שרוצה שאהיה הג'נרל מנג'ר שלה".

החלום ושברו – על ההפסד הכואב של בית"ר בגמר גביע המדינה

קאמבק? הפועל החלה במגעים עם סטודמאייר לעונה הבאה


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר