בית"ר אכזבה אחרי ההפסד בגמר (צילומים: ניר קידר)
בית"ר אכזבה אחרי ההפסד בגמר (צילומים: ניר קידר)

החלום ושברו – הפסד כואב לבית"ר בגמר גביע המדינה

אחרי משחק סוער במיוחד שכולל הארכה - אכזבה קשה לבית"ר שהפסידה להפועל חיפה 3:1. המאמן בן זקן: "הפסדנו לקבוצה טובה. מפרגנים להם, מברכים אותם"; השוער קליימן: "נתתי ארבע שנים טובות בבית"ר, אבל כמובן שכולם זוכרים רק את הרע"

פורסם בתאריך: 9.5.18 23:23

אחרי משחק מותח וסוער במיוחד בית"ר ירושלים הפסידה להפועל לחיפה – גמר גביע המדינה הולך לחיפאים. אכזבה קשה נרשמת בבית"ר. טל כחילה החל לבכות על כר הדשא ועידן ורד יצא מהמגרש ונכנס היישר לתוך חדר הלבשה כשהוא בסערת רגשות.

המאמן בני בן זקן הגיב מיד עם סיום המשחק על ההפסד הצורם ואמר: "חוויתי השנה המון דברים שאם היו אומרים לי שזה מה שיקרה לא הייתי מאמין, העונה הזו יותר טובה משנה שעברה. אנחנו גאים בה. הפסדנו לקבוצה טובה. מפרגנים להם, מברכים אותם. נצא עם מחמאות מהעונה הזו, אבל בלי תואר. מבחינתי כרגע אנחנו נאלצים להסתפק בזה. רצינו את הגביע. רצינו את האליפות. זה לא קרה. ממשיכים הלאה. שנת למידה אמיתית".

יאקוב סילבסטר תיאר בסוף המשחק את התחושות הקשות: "ההרגשה רעה. היינו קרובים מאוד והפסדנו שני תארים בשבוע, אבל זה הכדורגל. אין לנו את מי להאשים. זה עצוב בשבילנו".סילבסטר גם התייחס לספסול התמוה של ורד, ששיחק רק כ-20 דקות, וציין: "עידן שחקן מצוין, הכי טוב שלנו לדעתי, אבל אני לא קובע את ההרכב ולא קובע מי נכנס כמחליף ומתי".

השוער בוריס קליימן, שחטף הרבה מאוד אש, בעיקר בשל השער הראשון שספג מבעיטה של מקסים פלשצ'נקו מכ-25 מטרים, לקח אחריות בסיום ואמר: "זה גול שקשה לספוג. הייתי צריך לקחת את הכדור ואני לוקח את הגול הזה על עצמי. אבל אני עם הפנים קדימה. אני חושב שאנחנו השחקנים עשינו מעל ומעבר בעונה הזו. הוצאנו את המקסימום ואני יוצא מהעונה הזו בראש מורם. בסך הכל אני חושב שנתתי ארבע שנים טובות בבית"ר, אבל כמובן שכולם זוכרים רק את הרע". קליימן, שמסיים חוזה בסיום העונה ועדיין לא קיבל הצעה לחידוש, התייחס גם לעתידו ואמר: "אני אהיה במקום שמכבד. שמעריך. שם אני אהיה".


גמר גביע המדינה בית"ר ירושלים נגד הפועל חיפה (צילום: גיא אדרי)

הפסד כואב (צילום: גיא אדרי)


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

באצטדיון היתה אווירה סופר מרגשת – חשמל באוויר, אבל בעיקר סאונד מדהים. יותר ממיליון וחצי שקלים הושקעו במערכת ההגברה החדשה בטדי, שמאחוריה עומד המתכנן הראל טביבי. למעלה מ-25 אלף אוהדים ואוהדות – צהובים ואדומים הקפיצו את טדי גבוה לשמיים.

המשחק התחיל חזק – כבר בדקה ה-3 בעט אריק סאבו מ-25 מטרים, שהלך הייישר אל מאחורי השער. בדקה ה-24 קלאודמיר פריירה בעט כדור חופשי ומסוכן מ-2 מטרים קו אלכסוני, אך הכדור עלה מעל השער. דקה לאחר מכן אופיר קריאף קיבל מאיתי שכטר כדור ובעט מזווית קשה. זה פגע ברגל של מלול ושינה כיוון.


גמר גביע המדינה בית"ר ירושלים נגד הפועל חיפה (צילום: אורן בן-חקון)

(צילום: אורן בן-חקון)


הגול הראשון הגיע בדקה ה-28, בית"ר ספגה אחרי שהשוער בוריס קליימן הגיב באיחור. אך, דקה לאחר מכן בית"ר כבר השוותה. קלאודמיר פריירה הגביה כדור חופשי מצד ימין ממרחק של 40-35 מטרים, אנתוני וארן ניצל את השאננות בהגנה ונגח אל תוך השער. גול חד וקולע. 1:1.

 


אנתוני וארן - גמר הגביע בית"ר ירושלים נגד הפועל חיפה (צילום: ניר קידר)

אנתוני וארן, אחרי גול חד וחזק (צילום: ניר קידר)


בדקה ה-62 יאקוב סילבסטר נכנס במקומו של איתי שכטר הפצוע. בדקה ה-81 נרשמה דרמה כאשר פריירה הגביה עוד כדור מסוכן וסילבסטר נגח בו, זה חלף מעל השער.

בדקה ה-90 בעט קריאף מרחוק ושוב זה הלך מעל השער. שריקת הסיום בטדי אחרי 90 דקות משחק הסתיימה בתוצאה 1:1 והקבוצות המשיכו להארכה.

במהלך ההמתנה עד לתחילת ההארכה עידן ורד היה נראה מתוסכל – התהלך על הקווים באופן עצבני.

בדקה ה-105 – הלם בטדי במסגרת סיום החלק הראשון של ההארכה, שמואל שיימן בעט שער אדיר מחוץ לרחבה והעלה את חיפה ליתרון של 1:2. המתח אצל אוהדי בית"ר בטדי היה בשיאו. הגול השלישי והאחרון שסתם את הגולל היה בדקה ה-120 -חיפה עלתה ליתרון של 1:3 על בית"ר. הקבוצה מהצפון קטפה לירושלמים את הגביע בבית.


גמר גביע המדינה בית"ר ירושלים נגד הפועל חיפה (צילום: ניר קידר)

(צילום: ניר קידר)

גמר גביע המדינה בית"ר ירושלים נגד הפועל חיפה (צילום: ניר קידר)

(צילום: ניר קידר)

גמר גביע המדינה בית"ר ירושלים נגד הפועל חיפה (צילום: ניר קידר)

(צילום: ניר קידר)

גמר גביע המדינה בית"ר ירושלים נגד הפועל חיפה (צילום: אורן בן-חקון)

(צילום: אורן בן-חקון)


לבית"ר ירושלים יש שבע זכיות בגביע המדינה, האחרונה היתה בתקופתו של הבעלים ארקדי גאידמק בשנת 2009, מאז לא הצליחו הצהובים-שחורים להגיע למעמד. עבור הפועל חיפה מדובר בגביע נכסף יותר – הקבוצה השיגה שלוש זכיות בגביע המדינה, האחרונה היתה רחוקה מאוד – ב-1974 והיום, רביעי, אחרי 44 שנה החיפאים הניפו את גביע המדינה בפעם הרביעית.

במהלך המשחק נפרסו עשרות שוטרים – גלויים וסמויים, שהיו מוצבים סביב האצטדיון ובתוכו במטרה למנוע כל ניסיון להחדיר אמצעים בלתי חוקיים, משקאות אלכוהול ומניעת ספסרות בלתי חוקית בכרטיסי המשחק. "במסגרת הפעילות איתרו והשמידו השוטרים מעל 90 משקאות אלכוהול, שנתפסו ברשות אוהדים וצעירים שניסו להכניסם לתחום האיצטדיון,, מציינים הלילה במשטרה, "עוד עוכבו לחקירה שלושה חשודים בחשד ל'ספסרות' בכרטיסי משחק. שבעה כלי רכב שחנו בניגוד לחוק והיוו הפרעה לתנועה נגררו על ידי המשטרה לחניון מוסדר".

מוקדם יותר, אחרי התבוסה הקשה שספגה בית"ר ירושלים נגד הפועל באר שבע במוצ"ש, בבית"ר הגדירו את המשחק הערב כ"הכל או כלום" – משחק שיכול להפוך את העונה המשוגעת שעברה בית"ר ירושלים למתוקה מאוד.  בנוסף, טל כחילה, שנראה בוכה אחרי המשחק הערב, אמר בראיון ל"כל העיר"  לקראת המשחק כי "זכייה בגביע עם בית"ר ירושלים זה משהו שחלמתי עליו בילדות, ולכן זה יהיה הרבה יותר מרגש והרבה יותר חזק, אמנם גם בשנה שעברה, אחרי שהנפתי את הגביע עם בני יהודה, התחושות היו נהדרות, אבל זו בית"ר וזה חלום ילדות. זה יהיה עוצמתי הרבה יותר".

 

גמר גביע המדינה בית"ר ירושלים נגד הפועל חיפה (צילום: ניר קידר)

טדי נצבע באדום (צילום: ניר קידר)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אתר ביתר

    כייף אמיתי היום
    בטאון ביתר עצוב
    ובטח יצנזרו את התגובה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר