יצליחו להרים את עצמם? שחקני בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)
יצליחו להרים את עצמם? שחקני בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

"חייבים להרים את עצמנו, למצוא את האנרגיות ולהתעלות בגמר"

אחרי התבוסה להפועל באר שבע אתמול, בבית"ר יודעים כי גמר הגביע נגד הפועל חיפה ביום רביעי הוא משחק על כל הקופה: "אם לא נזכה השנה בתואר הכל ירד לטמיון. זה הפך להיות המשחק הכי קריטי שלנו העונה"

פורסם בתאריך: 6.5.18 11:11

אחרי התבוסה הקשה שספגה בית"ר ירושלים נגד הפועל באר שבע אתמול (מוצ"ש), שהיתה השנייה בתוך פחות משבוע (4:1 נגד מכבי נתניה ביום שני), נותרה לקבוצה מטרה אחת ברורה וחד משמעית – גמר הגביע נגד הפועל חיפה (רביעי, 20:45, טדי).

"הכל או כלום", כך מגדירים בבית"ר את משחק גמר הגביע ביום רביעי – משחק שיכול להפוך את העונה המשוגעת שעברה בית"ר ירושלים למתוקה מאוד – כזו שבה הקבוצה חוגגת תואר ראשון מזה עשור שחון. אלא שהצהובים-שחורים מגיעים לגמר הגביע, כאמור, ימים בודדים אחרי תבוסה ביתית קשה מול הפועל באר שבע, כשהם יודעים כי כל העונה עומדת ונופלת על משחק אחד.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

"אנחנו חייבים להרים את עצמנו, להביא את האנרגיות ולהתעלות בגמר", מתאר שחקן בבית"ר את התחושות במועדון אחרי ההשפלה נגד באר שבע ומדגיש: "אם לא נזכה השנה בתואר הכל ירד לטמיון. זה הפך להיות המשחק הכי קריטי שלנו העונה".

"אף אחד לא יזכור מי היה סגנו של בר כוכבא", מוסיף גורם במועדון. "אחרי השבוע הקשה שעברנו, אנחנו פשוט חייבים לקחת את המשחק הזה ולסיים את העונה הזו בצורה טובה ועם תואר ביד".

התפאורה במשחק הגמר צפויה להיות מושלמת, כשכל הכרטיסים למשחק אזלו, כידוע, עוד ביום הראשון למכירה. בבית"ר מעריכים כי כ-20 אלף מכלל האוהדים ביציעים יהיו בצהוב-שחור, מה שיעניק לקבוצה תמיכה משמעותית. זאת ועוד, כלל הארגונים ביציעים, כולל ארגון לה פמיליה, מתכננים תפאורה איכותית שלא היתה הרבה זמן ביציעים. ל"ספורט כל העיר" נודע כי הארגון אסף אלפי שקלים על מנת "לתת הצגה של עידוד", לדברי חבריו, "ולתמוך בקבוצה על מנת להשאיר את הגביע בירושלים".

עם כל האכזבה הקשה מהמשחק נגד באר שבע, השחקנים יודעים כי המבחן האמיתי יהיה בגמר הגביע. "ההתרגשות מזכיה בגביע עם בית"ר בהחלט עוברת בראש", משתף בתחושות שלו שחקן בקבוצה ומציין: "זה חלום ילדוּת. אם ננצח יהיו חגיגות מטורפות עם הקהל, ולהביא גביע לירושלים זה מרגש. גמר גביע זה לחץ מטורף, זה הזוי: מרגישים את האווירה, את הטירוף של הקהל".

"נשאר עוד משחק אחד ואחריו כבר אין דרך לתקן", מוסיף שחקן אחר בבית"ר. "ולמרות זאת, אני עדיין חושב שכמה שזה יהיה עצוב אם לא נזכה בגביע, עדיין הצגנו יכולת יוצאת מהכלל. זו אחת העונות הטובות שהציגה הקבוצה בשנים האחרונות, אף אוהד ואף פרשן לא האמין שנעשה עונה כזו. מי האמין שאנחנו נגיע למקום השני ולגמר הגביע לפני תחילת העונה?".

"השבוע האחרון היה לא נעים וזה אנדרסטייטמנט, והעיתוי שלו לא אידיאלי", אומר גורם בכיר במועדון בשיחה עם "ספורט כל העיר" ומוסיף: "אבל אנחנו מאמינים בעצמנו ונבוא בכל הכוח כדי לנצח את הפועל חיפה ולקחת את הגביע. נעשה הכל כדי לזכות בגביע ולתת את כל מה שיש לנו עד השנייה והדקה האחרונה".

 

 

בבית וגן, כמעט מיותר לציין, מבינים היטב שהקבוצה צריכה לעלות את הרמה כדי לזכות בגביע, כי מצפה לה יריבה קשה ועיקשת שמולה הקבוצה התקשתה מאוד השנה – למרות שני הניצחונות בסמי עופר. "הפועל חיפה קבוצה מצוינת. הולך להיות גמר מהסרטים", מציין שחקן בבית"ר ומוסיף: "אנחנו צריכים לנצל את הקהל ואת התמיכה, שיכולים להוריד ומצד שני גם להעלות אותנו. אנחנו צריכים לפתוח חזק ולא להיקלע לפיגור".

"אני מאמין שיהיה בסדר ושאנחנו נזכה בגביע", אומר גורם במועדון בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אני מתפלל לזה. אני אוהד בית"ר מאז שאני ילד, אז אני רוצה להאמין שנזכה בגביע. הפועל חיפה קבוצה קשה ועיקשת, יש להם מאמן חזק וקבוצה טובה – בכל תפקיד יש להם שחקן טוב. אני לא חושב שהמשחק נגד באר שבע ישפיע. נעשה בזמן שנשאר עד המשחק סוויץ' בראש – נשים את באר שבע מאחור ונתרכז בהפועל חיפה".

גורם אחר בבית"ר מדגיש כי "אנחנו נגיע בטירוף כדי לזכות בגביע – לא זכינו בתואר כבר עשר שנים כמעט, ואנחנו נביא תואר לירושלים".

ניר קלינגר (צילום: עבדאללה שמא)

ניר קלינגר (צילום: עבדאללה שמא)

בצד השני של גמר הגביע נמצאת, כאמור, הפועל חיפה, שם מאמינים כי למעלה מ-10,000 מאוהדי הקבוצה יגיעו לטדי ביום רביעי כדי לחזור עם תואר ראשון עבור הקבוצה לאחר 20 שנה. האדומים-שחורים חווים את עונתם הטובה ביותר זה שנים, לראשונה בתקופתו של בעל הבית יואב כץ, לאחר שנים רבות שבהם התמודדו במלחמות הישרדות בליגה. הקבוצה נכנסה לראשונה לפלייאוף העליון, ואף העפילה, כאמור, לגמר הגביע.

"הולך להיות משחק מעניין מאוד", מבהיר שחקן בהפועל חיפה בשיחה עם "ספורט כל העיר" ומציין: "איכשהו תמיד מדברים על זה אצלנו. גם כשאנחנו משחקים בליגה אנחנו חושבים על הגמר ונזכרים בו. זה לא דבר שקורה בחיפה הרבה זמן, ובמיוחד בהפועל. יהיה באמת גמר מעניין מאוד".

הפועל חיפה מגיעה למשחק בידיעה שהקבוצה היריבה תיהנה מיתרון גדול, יתרון הביתיות, אך למרות זאת בכרמל בטוחים שהמשחק פתוח. "אני לא חושב שיש קבוצה פייבוריטית, במיוחד בגמר הזה ולמרות שזה בטדי ועם קהל רב של בית"ר", טוען שחקן בהפועל חיפה. "הלחץ הוא יותר על בית"ר, הם מצפים לזכות בגביע. זה מועדון גדול, וכשאתה מגיע למעמד כזה אתה 'מת' לקחת גביע. בית"ר מגיעה למשחק לאחר שניצחה אותנו פעמיים ברציפות, אבל אנחנו לא הפסדנו להם בטדי אז אי אפשר לדעת מה יהיה. אנחנו ניתן הכל על מנת לזכות בגביע. להגיע לגמר, לא משנה אם אתה בקבוצה גדולה או בקבוצה מהליגה שנייה, אתה רוצה מאוד לקחת תואר. מועדונים כמו בית"ר, הפועל באר שבע ומכבי תל אביב רוצים תואר כל עונה, אבל צריך לראות איך הדברים יתפתחו. אווירה מדהימה בטוח תהיה".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר