אלי טביב, אלי אוחנה (צילומים: אורן בן-חקון)
אלי טביב, אלי אוחנה (צילומים: אורן בן-חקון)

"כנראה שטביב ואוחנה לא רוצים להגיע לפיצוץ שאין ממנו דרך חזרה"

צפוף פה: היחסים בין הבעלים ומחזיק זכויות הניהול מתוחים מאי פעם. האם למישהו מהשניים יש אומץ למהלך של פרידה?

פורסם בתאריך: 28.6.18 12:55

הכותרת הראשית של אחד מאתרי הספורט הפופולריים זעקה השבוע – 'פרסום ראשון, טביב לאוחנה – נענה לבקשתך, מתנתק מבית"ר'. ולא, באמת שאין פה שום ביקורת תקשורתית כזו או אחרת על גוף כזה או אחר. הסיבה שהציטוט הזה מובא כאן היא אחת – הגם לכם זה נראה מוכר? כמובן שכן, הרי רק לפני חודש וחצי כינס בעל הבית של בית"ר ירושלים מסיבת עיתונאים דרמטית כביכול, שבה הוא הכריז קבל עם ועדה – שהוא זז הצידה ושאין בכוונתו להשקיע במועדון.

 

  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

 

בפועל, כפי שכולם כבר יודעים, היו אלה דיבורים בעלמא. טביב המשיך מאז למשוך בכל החוטים ולקבל את כל ההחלטות, גם כאלה שנעשו בניגוד לדעתו של האיש שאליו הועברה השרביט – מחזיק זכויות הניהול אלי אוחנה, למשל בנושא המכירה האפשרית של עידן ורד ואריק סאבו.

וזו כמובן לא היתה הפעם היחידה. טביב הודיע על עזיבת בית"ר ירושלים בעוד פעמיים לפחות בעבר – פעם אחת לאחר אירועי שרלרואה ופעם נוספת כשההתאחדות לכדורגל קבעה כי הוא מושעה מניהול בית"ר ירושלים לשנתיים בשל האישום הפלילי שנרשם לחובתו בפרשת הכאת אוהד הפועל תל אביב.

כך או כך, היחסים בין טביב לבין אוחנה עלו בשבועות האחרונים על שרטון. השניים כמעט ולא מדברים ביניהם, כששיחה אחת התקיימה במוצ"ש האחרון לאחר נתק ארוך. באותה שיחה ביקש אוחנה שבעל הבית יזוז הצידה כפי שהבטיח וייתן לו לנהל את העניינים של בית"ר ירושלים.

אוחנה, יש לציין, זעם על ההתנהלות של טביב, עד כדי כך שהוא כמעט והחליט לוותר על נסיעה עם בית"ר ירושלים למחנה האימונים בהונגריה. בסופו של דבר אוחנה נמלך בדעתו והוא צפוי להצטרף לקבוצה בהונגריה בתחילת השבוע, אבל הקרע בין השניים רק הלך והעמיק.

אלי טביב (צילום: אורן בן-חקון)

אלי טביב (צילום: אורן בן-חקון)

השיחה שהתנהלה במוצ"ש בין השניים היתה מתוחה מאוד. אוחנה, כך מספרים מקורביו, אמר לטביב זה או אני או אתה. "אוחנה אמר לטביב חד משמעית – או שאני מנהל או שאתה מנהל – תחליט ותודיע לי", מציין גורם בסביבתו של אוחנה. "ההכרזה הנוספת של טביב יכולה אולי ללמד על דרך חדשה, אבל כולם זוכרים שהוא הודיע כבר יותר מפעם אחת שהוא זז הצידה ובפועל שום דבר לא קרה. צריך לבחון איך הדברים יעבדו עכשיו, אבל אוחנה לא יישאר אם טביב לא ייתן לו לנהל כראות עיניו, וזה לא אומר שהוא יתפטר. יש פה הפרה ברורה של ההסכם שנחתם ביניהם. על פי ההסכם הזה לטביב אסור להתערב בניהול השוטף, אלא רק לתת מסגרת תקציבית. נכון, אוחנה ויתר עד עכשיו, הוא נתן לטביב לעשות מה שהוא רוצה למרות שהוא נפגע מזה. אבל הדברים יהיו חייבים להשתנות. אוחנה לא ייתן לטביב להמשיך לפגוע בשם שלו והוא לא ייתן למצב להידרדר לזה שהאוהדים יתחילו להפגין גם נגדו".

המתיחות בין טביב לאוחנה משפיע כמובן על המתרחש בבית"ר. גם ככה הסגל הקצר וחוסר הוודאות הכללי סביב הקבוצה לא עושה טוב למועדון, כך שבבית וגן טוענים כי השניים חייבים למצוא את שביל הזהב.

"המצב הזה לא טוב בכלל – טביב ואוחנה צריכים לעשות שלום בית", מדגיש גורם בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אני מקווה שהפגישה ביניהם שמה את המתיחות הזו מאחור. הנוכחות של אוחנה חשובה מאוד, הוא גם היה באימונים השבוע ואני משוכנע שהוא יגיע גם למחנה האימונים".

אלי אוחנה (צילום: אורן בן-חקון)

אלי אוחנה (צילום: אורן בן-חקון)

גורם אחר בבית"ר מציין בשיחה עם "ספורט כל העיר" כי "למרות שאלי טביב אוהב להגיע למחנה האימון, הפעם הוא לא יבוא. הוא ייתן כרגע את השקט לאלי אוחנה. המצב ביניהם מאוד עדין, אבל כנראה שטביב ואוחנה לא רוצים להגיע לפיצוץ שאין ממנו דרך חזרה. חשוב לומר, אנחנו בבית"ר לא בדיוק יודעים מה קורה ביניהם. אנחנו ניזונים מהתקשורת כמו כולם, אבל אנחנו כן מכירים את אלי טביב ויודעים שאם הוא היה רוצה להיפטר מאלי אוחנה, הוא היה מגיע איתו להסדר כספי ושולח אותו לדרכו. אבל הוא כנראה לא רוצה שאוחנה יעזוב, לכן הנושא הזה בכלל לא עלה הפרק. ואותו דבר אוחנה, למרות החוזה שיש לו, הוא מספיק חזק כדי להגיד לטביב שלום ולהתראות".

 

לטביב, כמעט מיותר לציין, נוח מאוד שאוחנה נמצא בסביבה. במשך תקופה די ארוכה בעונה שעברה הוא שימש עבורו כסוג של שכפץ. אלא שהמצב מאז הסתיימה העונה השתנה, האוהדים עלו על בריקדות ולא נראה שהם מתכוונים לוותר לטביב, ואוחנה נמצא באמצע. בנוסף, אוחנה גם לא רוצה שהמחאה של האוהדים תגיע לפתח ביתו, בטח אם לא הוא הגורם לכעס של הקהל. והוא לא.

באמצע הבלגן הזה נמצאים, כמו תמיד, השחקנים והצוות המקצועי של בית"ר, שלא בדיוק יודעים ומבינים מי נגד מי ולמה. גם ככה הם שרויים בחוסר ודאות, הסגל עדיין לא הושלם וסימני שאלה מרחפים סביב עתידם של שניים מהעוגנים הגדולים בו – עידן ורד ואריק סאבו – שעשויים להימכר עם סיום משחקי מוקדמות הליגה האירופית.

"כבר אי אפשר לדעת מה הולך בין טביב לבין אוחנה", מציין שחקן בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אנחנו גם מנסים לא להתעסק בזה וכמעט שלא מדברים על הנושא".

מנגד, שחקן אחר מציין כי "העובדה שאוחנה לא היה במספר אימונים משפיעה. גם ככה המצב לא קל וחוסר הוודאות משפיע, אנחנו צריכים אותו כדמות סמכותית".

שחקן נוסף בבית"ר טוען כי "הגיע הזמן שאלי אוחנה יתעורר, שיעשה כאן סדר. הוא צריך לגרום לאלי טביב להבין שהוא נמצא כאן ושיש לו מילה. מה שקרה בעונה שעברה לא יכול לחזור על עצמו. אוחנה שתק שנה שלמה, אבל כנראה שגם הוא הבין שזה יותר מדי. נמאס לו ממה שקורה וטוב מאוד שהוא החליט לקחת את העניינים לידיים. חשוב שיהיה במערכת דמות כמו אלי אוחנה, זה חשוב לביטחון שלנו השחקנים".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. סמי

    בדיוק הפוך. הבלגן הוא בגלל ששני הצדדים מפחדים מהאוהדים ולכן בורחים מהאפשרות הכי טובה לביתר: עבודה משותפת, עם הצבת גבולות ברורים, מה כן ומה לא. (וגם הדבר המובן מאליו הזה לא יהיה פשוט, כי טביב מאוד סוליסטי. לא מסוגל לעבוד עם אף אחד).
    טביב הבין מאוחר מידי שאוחנה הצטרף ללהקה שקוראת לו ללכת הביתה בכל מחיר. תעזוב ותלך. עכשיו הוא מנסה להציל טיפה את הכבוד שלו. ברקת ואוחנה לא נותנים לו.
    גם אוחנה לא היה מוכן לקבל תכתיב של "קח מליון שקל ותעזוב את הבית שלך. קנית אותו ב 200 אלף דולר. שיפצת בעוד 100 אלף שקל. תגיד תודה שאנחנו מציעים לך מליון שקל. זה שאתה דורש 3 מליון שקל, זה בגלל שאתה קפיטליסט מסריח שאוהב כסף".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר