אווקה אשטה (צילום: טל דורון, באדיבות הפועל קטמון ירושלים)
אווקה אשטה (צילום: טל דורון, באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

דעה | אני מקטמון: אווקה אשטה מסמל את השילוב בין מפעלים חברתיים למקצוענות

כובש צמד הניצחון מול בית"ר תל אביב התגלה בפרויקט 'ליגת השכונות' והפך לשחקן הרכב. זוהי כנראה ההצלחה הגדולה ביותר של קטמון כמועדון | טור דעה

פורסם בתאריך: 15.1.20 15:42

הניצחון מול בית"ר תל אביב בת ים ביום שני האחרון היה חשוב מאוד להפועל קטמון גם בשביל הביטחון וגם כדי להישאר קרובה לעירוני ראשון לציון, לפני שזו היתה פותחת פער מהאדומים-שחורים. אז הפער מראשון נותר כמו שהיה – 2 נקודות – אבל בעקבות הניצחון קטמון התבססה במקום השלישי ופתחה פער של חמש נקודות על בית"ר תל אביב בת ים הרביעית.

הצמד של אווקה אשטה, שאליו עוד אחזור, משאיר את חלומות העלייה של האוהדים על כנן. אמנם ראשון לציון רוצה כנראה יותר (לא סתם עמוס לוזון החליף מאמן ולדעתי בקרוב גם נשמע על רכש שינחת בכתומים מעיר היין), אבל כל עוד קטמון שומרת את עצמה קרובה היא עדיין תוכל לנצל את הלחץ, שרק יגבר (ומי כמו קטמון מכיר את הלחץ הזה?) בראשון לציון, כדי לסיים בפוטו פיניש עם הכרטיס לליגת העל.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כוכב המשחק, כמעט מיותר לציין, היה אווקה אשטה, שהתגלה בפרויקט הדגל החברתי "ליגת השכונות", והיום הוא מסמל יותר מכל את קטמון – מועדון שמשלב בתוכו פרויקטים קהילתיים שונים ומצמיח מאותם פרויקטים שחקני בית משמעותיים.

הכיבושים של אשטה לא הגיעו במקרה. שני השערים שלו היו מאוד דומים, לאחר שהוא עשה תנועה נהדרת למרכז הרחבה, וכשהוא קיבל את הכדור הוא הוכיח שהוא יודע גם לכבוש.

לאשטה יש הרבה כדורגל ברגליים אבל הוא חסר יציבות. כדי לקפוץ מדרגה הוא יהיה חייב לשמור על היכולת לאורך זמן וגם לשמר את התנועה הנהדרת שלו לרחבה. זה לא אומר שהוא יכבוש כל משחק, אבל הוא בהחלט יכול להיות מסוכן יותר ולסייע לחלק הקדמי של הקבוצה, שאחרי פתיחת עונה נהדרת פשוט נעלם.


נועם שרפלר (צילום: פרטי)

נועם שרפלר (צילום: פרטי)


את אשטה אפשר להגדיר כבר עכשיו כשחקן המשתפר של העונה. הוא הפך משחקן ספסל, לשחקן הרכב במרבית המשחקים. הוא ניחן בטכניקה טובה, במהירות וכעת גם נראה שביכולת לכבוש שערים. הוא צריך לשפר את הנעת הכדור ולסייע יותר גם בחילוצי כדור במרכז המגרש, אבל הוא בהחלט יכול להפוך לעוגן של קטמון בקישור בשנים הבאות.

הניצחון ביום שני הגיע הרבה בזכות החזרתו של אבי מלכה להרכב. זיו אריה למד מהטעות מול הפועל רמת גן והחזיר את מלכה ואת הרכב שלושת הבלמים, וזה השתלם.



בינתיים, אנחנו נמצאים עמוק בתוך חלון העברות ינואר – וכצפוי, קטמון לא עושה עד כה קולות של מי שמתכוונת להתחזק בצורה משמעותית. הקבוצה החתימה אמנם את סוהיל ארמלי מבני סכנין, אבל זה בוודאי לא הרכש המפוצץ של השנה שעברה. כפי שכבר כתבתי בעבר – החיזוק הכי משמעותי צריך להיות השארתו של וויליאם אגדה עד הקיץ לפחות, ואין ספק שבצורת הכיבושים שלו מסייעת כרגע לקטמון, אבל כדי להמשיך להיות פקטור, זיו אריה יהיה חייב למצוא את הדרך לחזיר את אגאדה לעניינים.

נקודה אחרונה לסיום – השבוע התבשרנו כי זיו אריה קיבל חוזה לעונה נוספת. אמנם בכדורגל הישראלי חוזה לא תמיד שווה יותר מדי, אבל מה שחשוב כאן הוא המסר שהעבירה קטמון לשחקנים דווקא אחרי התבוסה להפועל רמת גן – זיו אריה כאן כדי להישאר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר