בניין שירות התעסוקה ברחוב יפו 21 (צילום: גוגל מפות)
בניין שירות התעסוקה ברחוב יפו 21 (צילום: גוגל מפות)

מכת הקורונה: כ-82,000 בקשות לדמי אבטלה הוגשו בירושלים מאז תחילת חודש מרץ

מנתוני שירות התעסוקה אשר הגיעו לידי "כל העיר" עולה כי כ-73,000 מהבקשות הוגשו על ידי עובדים שהוצאו לחל"ת - כ-25 אחוזים מהמועסקים הירושלמים. עוד עולה מהנתונים כי משבר הקורונה לא מבדיל בין מגדרים

פורסם בתאריך: 16.4.20 19:42

מאז חודש מרץ הוגשו 82,331 בקשות חדשות לקבלת דמי אבטלה מתושבי ירושלים. כך עולה מנתוני שירות התעסוקה אשר הגיעו לידי "כל העיר".

מהנתונים עולה כי 72,782 בקשות הוגשו על ידי עובדים אשר הוצאו לחל"ת (היתר הם בקשות רגילות לדמי אבטלה או לקבלת הבטחת הכנסה) – 25 אחוזים מהמועסקים בירושלים. מפילוח הנתונים נראה כי קבוצת הגיל הגיל שנפגעה הכי הרבה ממשבר הקורונה היא של צעירים עד גיל 34, כאשר 40,293 מהם הגישו בקשה לדמי אבטלה בגין יציאה לחל"ת. מקבוצת הגיל הבאה, 54-34, הוצאו לחל"ת 23,303 עובדים מירושלים. 9,186 עובדים בגילאי 55 ומעלה הוצאו אף הם לחל"ת.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מהנתונים עולה עוד כי משבר הקורונה לא מבדיל בין מגדרים ופוגע קשות בשני המינים. 36,888 מהבקשות לדמי אבטלה בגין הוצאה לחל"ת הגיעו מגברים ו-35,894 מהבקשות הוגשו על ידי נשים.

כידוע, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" בחודש האחרון, רבים מהעסקים הירושלמים נאלצו לסגור את העסק מאז פרוץ משבר הקורונה. עסקים אחרים נאלצו להצטמצם והוציאו עובדים לחל"ת.


סטטוס תעסוקה בירושלים לפי גילאים (עיבוד: מכון ירושלים לחקר מדיניות)

(עיבוד: מכון ירושלים לחקר מדיניות)


יש לציין כי שיעור המובטלים בירושלים זינק בלמעלה מ-20 אחוזים מאז חודש ינואר והוא עמד נכון לסוף חודש מרץ על 26.4 אחוזים.

יאיר אסף-שפירא, חוקר במכון ירושלים לחקר מדיניות מציין כי: "מנתוני שירות התעסוקה עולה כי בירושלים בני 34 ומטה הם הנפגעים העיקריים מבחינה תעסוקתית במשבר הנוכחי. כ-30 אחוזים מהמועסקים הירושלמים עד גיל 34 (40,300 מועסקים) נמצאים כרגע בחל"ת. גם בקבוצות הגיל האחרות האחוזים גבוהים".

אסף-שפירא מוסיף כי "למרות שבירושלים רוב היוצאים לחל"ת הם גברים, נראה שהנשים נפגעו קשה יותר, וכ-27 אחוזים מהמועסקות הירושלמיות, לעומת כ-23 אחוזים מהמועסקים הגברים, נמצאות בחל"ת".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר