הדסה עין כרם, ד"ר שני פאלוך-שמעון (צילומים: אבי חיון, דוברות הדסה)
הדסה עין כרם, ד"ר שני פאלוך-שמעון (צילומים: אבי חיון, דוברות הדסה)

משערי צדק להדסה: ד"ר שני פאלוך-שמעון מונתה למנהלת היחידה לאונוקולוגיה של השד

ד"ר פאלוך-שמעון, לשעבר מנהלת היחידה לאונקולוגיה של השד בשערי צדק, עברה לשמש באותו התפקיד בהדסה: "אני רואה בפני הזדמנות למנף ולהרחיב עוד יותר את הטיפול והמחקר בסרטן שד"

פורסם בתאריך: 1.11.20 08:53

ד"ר שני פאלוך-שמעון מונתה למנהלת היחידה לאונקולוגיה של השד במרכז הרפואי הדסה, וזאת לאחר שלוש שנים שבהן שימשה באותו התפקיד בבית החולים שערי צדק.

"אני נרגשת מאוד להצטרף לצוות בהדסה העוסק בטיפול בנשים עם סרטן השד", מסרה ד"ר פאלוך-שמעון, "צוות עם מסורת של שנים רבות של מצוינות קלינית ומחקרית. אני רואה בפני כעת הזדמנות למנף ולהרחיב עוד יותר את המערך של השד להרחיב את הטיפול והמחקר בסרטן שד – החל מהשלב של גילוי מוקדם, מעקב של נשים בסיכון גבוה, אבחנה, טיפול, והחזרה למסלול החיים אחרי האבחנה של סרטן שד וטיפול תומך".



"המטרה העיקרית שלי היא להקים ולהוביל בשותפות עם הקולגות שלי, מסגרת רב-תחומית", מוסיפה ומוסרת ד"ר פאלוך-שמעון, "לטיפול אנושי ומצטיין, עם הסתכלות הוליסטית בו המטופל במרכז (“patient-centred-care"), – קלינית ומחקרית, עם התייחסות לאוכלוסיות מיוחדות שלהם צרכים ייחודיים – כמו נשים צעירות ונשים ממגזרים שונים בחברה הישראלית. אני רוצה להודות להנהלת הדסה על החזון המשותף וההזדמנות להוביל את הפרויקט הזה יחד עם הקולגות שלי".

בהדסה מציינים כי ד"ר פאלוך-שמעון היתה הראשונה שהקימה שירותים אונקולוגים ייעודיים לצעירות שחלו בסרטן השד במדינת ישראל.

ד"ר פאלוך-שמעון, בת 44, אמא לשלושה ילדים, מתגוררת בירושלים. היא עלתה לארץ מאוסטרליה בגיל 26, את לימודי הרפואה סיימה באוניברסיטת Monash, במלבורן אוסטרליה בשנת 2000. בשנת 2013 סיימה תואר שני באפידמיולוגיה מה- London School of Hygiene & Tropical Medicine", אחד מהמרכזים היוקרתיים ומובילים בבריאות הציבור ושיטות מחקר. את ההתמחות באונקולוגיה ביצעה במרכז הרפואי שיבא, בשנת 2002-2009, שם נבחרה לתוכנית תלפיות היוקרתית לפיתוח מנהיגות רפואית – תוכנית שייסד פרופ' זאב רוטשטיין מנכ"ל הדסה).

בשנת 2011 היא הקימה בשיבא את השרות הראשון לסרטן שד בנשים צעירות. "השירות הוא לנשים צעירות שחלו בסרטן השד ומיועד להתרכז בצרכים המיוחדים והספציפיים של נשים צעירות. אישה צעירה חווה בדיוק בשנים הללו את השנים העמוסות של חייה, היא מתמודדת עם סוגיות של פריון, או עם ילדים צעירים בבית, עם זוגיות טרייה, התחלת קריירה או לימודים. כל אלו דורשים התייחסות רפואית ופסיכוסוציאלית אחרת. במשך השנים פיתחתי מודל ייחודי של מלווה אישית (Patient navigator) – זהו מודל על פיו החולה מלווה על ידי מישהי שהיא אינה רופאה או אחות, ותפקידה הוא לתת מעטפת למטופלת, וככל שזה קרם עור וגידים ראינו כמה זה משמעותי לנשים אלו".

ד"ר פאלוך-שמעון עוסקת במחקר קליני על סרטן השד בקרב נשים צעירות, סרטן השד הקשור במוטציות תורשתיות המעלות את הסיכון לחלות (לדוגמא BRCA1/2,) סרטן שד מסוג "טריפל-נגטיב", טיפולים ניאו-אדג'ובנטיים (טרום-ניתוחיים) וסרטן שד גרורתי. כמו כן, היא שותפה לפרסום של מעל 60 מאמרים מדעיים בעיתונים מובילים, ומשמשת כסוקרת במספר רב של עיתונים, מרצה וסגל בכנסים בינלאומיים בתחום סרטן השד.

בין עיסוקיה ד"ר פאלוך היא העורכת הראשית של הקווים המנחים הבינלאומיים לסרטן השד באיגוד האירופאי לאונקולוגיה. היא כתבה את הקווים המנחים הבינלאומיים של האיגוד האירופאי לאונקולוגיה והבית הספר האירופאי לאונקולוגיה ESO-ESMO בנושא סרטן השד בקרב נשים צעירות, ואת הקווים המנחים של האיגוד האירופאי בנושא סקירה מוקדמת ומניעה בקרב אנשים הסובלים מתסמונת תורשתית, המעלה את הסיכון לחלות בסרטן שד שחלות ואף עוד ממאירויות.

ד"ר פאלוך שמעון חברה בפאנל הקונצנזוס הבינלאומי ESMO-ESO לניהול סרטן שד מתקדם ושותפה לכתיבה של הקווים המנחים בתחום. היא מונתה לאחרונה להיות חברה בבורד של מיזם גלובאלי (הABC Global Alliance) לקידום הטיפול בסרטן שד גרורתי. היא חברה כיום בפקולטה לסרטן שד ב- ESMO, חברת סגל בבית הספר האירופי לאונקולוגיה ויו"ר משותף בכנס סרטן השד בנשים צעירות של ESO-ESMO שמתקיים אחת לשנתיים. בנוסף, היתה חברה בוועדת משרד הבריאות בישראל בהערכת המדיניות הלאומית לסקר מוקדם לסרטן השד וחברה במועצה הלאומית לאונקולוגיה. "אני רואה חשיבות עליונה להיות שותפה בהנחיות הבינלאומיות לסרטן השד", אומרת ד"ר פאלוך-שמעון, "ישנם מחקרים המעידים שטיפול לפי קווים מנחים משפר את איכות הטיפול בנשים עם סרטן שד, ועל ידי כך משפר את תהליך הריפוי, זמן ההחלמה ואיכות חיים. הקווים המנחים עוזרים במיוחד לנשים שאינם מטופלות במרכזים אקדמיים גדולים, ולקדם את הטיפול בסרטן שד במדינות שבהם יש פחות משאבים – זה מסייע לקדם את ההנגשה לתרופות חדשות, ונותן תיעדוף לקידום מחקר בסרטן השד. חשוב לציין שהקווים המנחים הם הוליסטים – כלומר, מתייחסים לכלל ההיבטים של הטיפול – כולל היבטים של איכות חיים והיבטים פסיכו-סוציאליים, ולא רק לבחירה בתרופות".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר