(צילומים:שאלאה דהאני)
(צילומים:שאלאה דהאני)

א־טור: מחדל בטיפול במפגע ביוב חוזר

תקלה במערכת הביוב גורמת להצפות חוזרות באזור. העירייה והגיחון מטילות את האחריות זו על זו

פורסם בתאריך: 17.7.17 10:49

בשכונת א־טור שבהר הזיתים במזרח העיר נרשמת תקלה במערכת הביוב, החוזרת על עצמה וגורמת להצפות ביוב. כזכור, כפי שפורסם לפני כחודשיים ב”כל העיר”, תושב שכונת א־טור סיפר כי פנה לגיחון ולעירייה, אולם עד כה לא קיבל מענה. בינתיים הביוב ממשיך לזרום סמוך לביתו.

שאלאה דהאני, 63, המתגורר 40 שנה ברחוב אל-אוסתאד תמאם שבשכונת א־טור, טוען בשיחה עם “כל העיר” כי לפני כ־30 שנה בנתה חברת מוריה כביש ולא דאגה לחפור תעלת ניקוז. בעקבות כך, מאז ועד היום, סובלים התושבים מהצפות ביוב תדירות.

מפגע ביוב במזרח העיר (צילום: שאלאה דהאני)

(צילום: שאלאה דהאני)

לטענתו, “כל חורף מצטברים הגשמים בתעלת הניקוז, מתערבבים עם הביוב ונכנסים אלי הביתה. כתוצאה מכך 24 שעות אני לא ישן. כל פעם שיורד גשם, חייבים להוציא את הילדים מהבית ולגרוף החוצה את המים. בקיץ יותר גרוע. יש בור ליד הבית שלי והוא תמיד מלא במי ביוב. 30 שנה אני מריח ביוב, יום יום, שעה שעה, קיץ וחורף. הבית שלי מלא בעכברים, זבובים וברחשים. יש לי ילדה בת 17, כל כמה חודשים אני מפנה אותה לבית החולים עקב דלקת ריאות. הבן שלי והשכן מרוקנים כל יום את הביוב מהבור, אם תראה אותם תחשוב שהם עובדים בעיריית ירושלים. לא מזמן התקיימה פה חתונה ואחת המוזמנות נפלה לשלולית וכל השמלה שלה נהרסה. כבר 30 שנה אנחנו פונים שוב ושוב לעירייה ולחברת הגיחון, אך זה לא מעניין אותם. בפנייה האחרונה הבטיחו לנו שהתקלה תתוקן תוך חודשיים. באו, בדקו והלכו. מאז כלום לא התקדם. שמים עלינו פס. אנחנו משלמים את חשבון המים והארנונה באופן מסודר, לא מגיע לנו לחיות ככה”.

מפגע ביוב במזרח העיר(צילום: שאלאה דהאני)

(צילום: שאלאה דהאני)

תגובות

מחברת מוריה נמסר: “הפרויקט הועבר לאחריותה של העירייה”.

מהעירייה נמסר: “הנושא באחריות חברת הגיחון וייבדק מולם”.

מהגיחון נמסר: “הקמת רשת ניקוז אינה באחריות חברת הגיחון. החברה תבדוק עם העירייה כיצד ניתן לפתור את הבעיה האמורה”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר